תמונה מול תיאור

naf86

New member
תמונה מול תיאור

לי יש המון מוצרים בחנות. רוב התמונות אני מקבל מהיצרנים/מפיצים, חלק מהתמונות אני מצלם בעצמי.
מידי פעם קורה שיש פאשלה, והתמונה והתיאור לא בהכרח תואמים. כמובן כשאני תופס מקרים כאלה, אני מנסה לתקן.

היום היה לי מקרה כזה. יש לי מוצר, די קטן (6 ס"מ) שנבנה ע"י חברה גדולה ומוכרת. החברה גם מייצרת גירסאות גדולות יותר של המוצר. במקרה הזה, אני לקחתי בעצמי תמונה של המוצר. בכותרת רשמתי שזה 2.5 אינטש, בתיאור היה כתוב שזה גירסת המיני. מישהו קנה את המוצר, ראה את התמונה והניח שזה הגירסא הגדולה יותר. כשהוא קיבל את המוצר הוא התאכזב.

עכשיו, התמונה היא תמונה של המוצר עצמו. טענה שיכולה להיות לטובת הלקוח היא שאין סרגל בתמונה, לכן אי אפשר לדעת לפי התמונה אם מדובר על מוצר בגודל של 6 ס"מ או 25 ס"מ. הכותרת, תיאור, מחיר, משקל תואמים למוצר קטן ולא למוצר הגדול והמלא.

אז מה תופס באיביי במקרים כאלה? האם מספיק שיש תיאור/כותרת מלאה ומדויקת, או אם התמונה אולי יכולה להטעות ללקוח יש קייס להתלונן?

תודה לכולם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי מה לא תואם אם התיאור נכון והתמונה של המוצר הנכון

אלא אם התבלבלת בתמונה. לקחת אותה מאתר היצרן או צילמת בעצמך?
&nbsp
קרה פעם שהזמנתי ספל שמצא חן בעיניי, ומהתמונה לא ניתן היה להבין שמדובר בספלון נוי ולא בספל לשתייה (כי אלה אותן פרופורציות ולא היה קנה מידה), אבל זה הופיע בפירוש בכותרת ובתיאור ואיכשהו פספסתי. קלטתי רק אחרי שאישרתי קנייה, ואז לפני התשלום פתאום קלטתי. פניתי למוכר בבקשה לבטל והוא היה נחמד וביטל, אבל זו הייתה לגמרי הטעות שלי.
&nbsp
לעומת זאת במקרה אחר הזמנתי סט מברשות איפור שנראה רגיל לחלוטין וכשהוא הגיע התברר שאלה מברשות מיני. לא הייתה לי דרך לדעת כי הן נראו רגילות ובתיאור לא היה שום מידע על גודלן. המוכרת טענה שככה החברה מוכרת את הסט וזה ידוע לכל מי שמכיר את מוצרי החברה... אבל אני לא הכרתי אותם לפני כן ולא טרחתי להיכנס לאתר החברה; אני חיפשתי מוצר בגוגל, ראיתי וקניתי, והאחריות שלה הייתה לספק את מלוא המידע ולא להניח שאלך להשלים אותו באתרים אחרים.
&nbsp
מכיוון שכתבת בכותרת ובתיאור מידע מפורש על גודל המוצר, הצדק איתך, הטעות של הקונה. אבל השאלה אם אתה רוצה להיות רק צודק או גם חכם. הדבר החכם לעשות כדי למנוע אי-הבנות הוא לצלם תמונה שממנה אפשר לדעת בוודאות את גודל המוצר, בפרט אם הוא מיוצר בגדלים שונים. אם המטרה שלך היא להוציא את הלקוח מרוצה, נסה למצוא פתרון שישביע את רצונו (בלי לדחוף לו לפרצוף את העובדה שהטעות היא שלו).
 

naf86

New member
אני מוכר צעצועים

לפעמים יש לאותו יצרן כמה צעצועים דומים, רק בגדלים שונים.
&nbsp
הנה דוגמא (אני בכוונה מביא דוגמא מאמזון כדי לא לפרסם את עצמי)
הנה מוצר אחד של חברה מסוימת:
https://www.amazon.com/Squeezamals-3-5-Inch-Figure-Nellie-Narwhal/dp/B07BQGCM6W
&nbsp
הנה מוצר אחר של אותה חברה:
https://www.amazon.com/Squishamals-Unicorn-Narwhal-Scented-Squeezamals/dp/B07DKG3DLK
&nbsp
הראשון הוא 3.5 אינטש ועולה $23. השני הוא 8 אינטש ועולה $30.
&nbsp
נגיד ומישהו רואה בחנות את ה-8 אינטש וזה עולה 30 דולר. הוא עולה אונליין ורואה את אותו דמות ב-$23. הוא רואה תמונה, מחיר ומזמין. כשהוא מזמין ומגיע דמות קטנה, הוא בהחלט יתאכזב.
&nbsp
במקרה שלי, היה כתוב בליסטינג את הגודל. היה כתוב בתיאור שזה גירסת מיני. התמונה היה תמונה שאני לקחתי של המוצר. כלומר מבחינה יבשה, אני סיפקתי את כל הפרטים הנכונים. אבל קונה, שמסתכל רק על התמונה ולא טורח לקרוא את התיאור, יכול לחשוב לעצמו שמדובר בגודל אחר.
&nbsp
אני מנסה כמה שיותר לכתוב גודל בתיאור. אני אמנם כותב באינטשים, כי רוב הלקוחות שלי אמריקאים. אבל אני לא חושב שזה תירוץ לגיטימי ללקוח בינלאומי להגיד שהוא לא יכול לתרגם 2.5 אינטש לסנטימטר.
לפעמים אני מפספס את הגודל, ואנשים שואלים אותי. אין לי בעיה להוסיף גודל כשזה חסר.
&nbsp
אני בקושי לוקח תמונות. 95% מהמוצרים שאני מעלה, התמונות מגיעות מהיצרן/ספק. זה לא הגיוני מבחינה כלכלית שאני אעסיק צלם מקצועי כשאני יכול לקבל תמונות מקצועיות בחינם. אז אני לא אתחיל לצלם מוצרים עם סרגל ליד כל מוצר.
&nbsp
הנה דוגמא אחרת. הזמנתי מהספק קבוצה של מוצרים שהעליתי באותו ליסטינג אבל וריאציות שונות (דמויות שונות מאותה סידרה). התמונה שקיבלתי מהספק היה של כל הדמויות, אבל מסתבר שאחד מהדמויות בתמונה היה שייך לגירסא אחרת של אותו דמות. אנשים ראו את התמונה, והזמינו את הדמות במחשבה שזה הגירסא האחרת. במקרה הזה, קיבלתי את הטענות שלהם שמדובר בהטעיה שלי, והסכמנו על פתרון. פה התמונה באמת הייתה מטעה.
&nbsp
אבל במקרה בשרשור, אני צילמתי את המוצר עצמו. כן, בלי סרגל או קנה מידה אחר אי אפשר לדעת אם מדובר על משהו בגודל של 6 ס"מ או 2 מטר. אבל בשביל זה יש כותרת ותיאור.
אז אם הכותרת/תיאור נכונים ומדויקים, והתמונה של המוצר עצמו, האם יש הצדקה ללקוח שרק מסתכל על תמונות ולא טורח לקרוא תיאור?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה בכל ההסבר הארוך הזה סותר את דבריי? את כל זה הבנתי

אם לא ברור לך ממה שכתבתי. לא הבנתי למה דיברת על חוסר התאמה אם יש התאמה בין התיאור לתמונה ושניהם מתייחסים לאותו מוצר בדיוק. כמו כן לא היה ברור בהודעה שלך הוא מקור התמונה. עכשיו הבנתי שכנראה תרגמת מילולית מאנגלית ולכן היה קשה להבין אותך... בעברית "לקחת תמונה" = לקחת אותה ממקור אחר (למשל מהספק) שזה בדיוק ההפך מלצלם אותה בעצמך. מעבר לכך עניתי על שאלתך, אנא קרא שוב את הפסקה האחרונה שלי, אין לי מה להוסיף עליה.
 

naf86

New member
אז הנה כמה מקרים (אולי יהיה יותר ברור)

במקרה של פתיחת השרשור אני צילמתי בעצמי את המוצר. כאמור, רוב התמונות בליסטים שלי מגיעים מהיצרן. אבל במקרה הזה, צילמתי בעצמי. כלומר אני יודע 100% שמדובר בתמונה אמיתית של המוצר. אבל אם מסתכלים על התמונה, אי אפשר לדעת מה הגודל של המוצר, כי אין רקע/סרגל או כל דבר אחר שיכול לתת קנה מידה.
&nbsp
אז הנה מקרים שונים:
1. התיאור/כותרת נכונים אבל התמונה לא נכונה (נגיד של מוצר קצת שונה או גירסא אחרת של אותו מוצר)
2. התיאור/כותרת נכונים, אבל התמונה יכולה להטעות את מי שלא טורח לקרוא את התיאור/כותרת.
במקרה מספר 1 - כן, פה אני מבין איך זה יכול להטעות. השאלה היא אם זה מגיע לאיביי או נפתח קייס, מה תופס יותר משקל, האם התמונה או התיאור?
&nbsp
לי היה את מקרה 2. התיאור/כותרת היו נכונים. התמונה הייתה של המוצר עצמו כי אני בעצמי צילמתי את המוצר. אבל מי שמחפש מוצר דומה, מסתכל רק על התמונה ולא טורח לקרוא את התיאור. האם הוא יכול לטעון שאני הטעיתי אותו כי הוא התסכל רק על התמונה, היה לו בראש מוצר מסוים, והוא לא שם לב שמדובר במוצר דומה?
&nbsp
לגבי הסיפא של התגובה שלך "כדי למנוע אי-הבנות הוא לצלם תמונה שממנה אפשר לדעת בוודאות את גודל המוצר, בפרט אם הוא מיוצר בגדלים שונים." - כאמור, 95% מהתמונות מגיעות מהיצרן. אני לא הולך עכשיו לצלם תמונות עם סרגל או בדרך כל כך FOOL PROOF בגלל אנשים שלא טורחים לקרוא את התיאור.
 

טלי5555

New member
אתה בסדר גמור

מאחר וצילמת בעצמך את הפריט וגם ציינת במפורש בתיאור המוצר את הגודל.
יש הרבה מוכרים שלא מציבים סרגל כדי לתת קנה מידה אמיתי.
בכל מקרה, בקייס באיביי, כדאי להגיע לפתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים ולסיים יפה.
 

naf86

New member
ומה קורה אם אני כן עושה טעות

נגיד אם התיאור/כותרת נכון, אבל התמונה לא נכונה?
&nbsp
קרה לי מקרה כזה, והסכמתי לקבל החזרים. אבל האם יש משהו בתקנון שמכריע מה יותר חזק, תיאור או תמונה?
 

טלי5555

New member
לפי התקנון אסור להציג תמונה שגויה

ולכן, גם אם הטקסט נכון, ללקוח יש קייס נגדך במידה והצגת תמונה מטעה.
 

naf86

New member
טוב נו, זה קרה פעם אחת

ואכן שילמתי את המחיר (נתתי החזר).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היה ברור גם קודם, ותשובתי לא השתנתה...

כתבתי מפורשות, יותר מפעם אחת, שהטעות היא של הלקוח. מה איביי עושים במקרה של תלונה כזאת אני לא יודעת; לא יכולה לענות במקומם ולא הייתי במצב הזה. אבל זו אחריות שלו לקרוא את התיאור, קל וחומר שכתבת את המידע כבר בכותרת.

עם זאת, אם אתה רוצה להיות חכם ולא רק צודק, כלומר המטרה שלך היא להוציא את הלקוח מרוצה אף שהטעות היא שלו, כן הייתי מנסה למצוא פתרון גם בלי שהוא יפתח תלונה או ייערב את איביי. זה כבר שיקול שלך, כמובן.

אחרון חביב, לא כתבתי לך שאתה צריך לצלם הכול בעצמך או עם קנה מידה. אבל אם אתה כבר מצלם בעצמך, וכשמדובר במוצר זהה שנמכר בגדלים שונים והתמונה עלול לבלבל, הדבר החכם לעשות הוא לנסות למנוע את הבלבול – להקדים רפואה למכה ולצלם עם קנה מידה. לא כי אתה חייב, אלא כי אתה רוצה למנוע מעצמך לקוחות כאלה בעתיד (ותמיד יהיו לקוחות שלא יקראו את התיאור. זו אשמתם, ועדיין, כשהם מבואסים הם לקוחות מאוכזבים שלך). נכון, לא כל המוכרים עושים זאת, אבל מי שלא עושה זאת מקבל מדי פעם פניות מלקוחות כאלה, שפספסו את התיאור... אז השאלה היא רק איך אתה מעדיף להתמודד איתם, הבחירה בידיך.
 
למעלה