תמונה ראשונה מתוך הוידאו על בן והרלי ב-DVD

השורד

New member
וזה עוד קטע שמפריע בסוף של אבודים

איך יכול להיות שבן, שכל שאיפותיו הן להיות מנהיג האי, שאין לו אלוהים ויעשה הכל כדי לקבל את כתר המנהיגות - עובד תחת הרלי בשקט מבלי לנסות לחתור תחתיו ולהפיל אותו. זה מנוגד לאופי של הדמות לחלוטין, וקצת הורס אותה. בן מעולם לא היה ט'טלה של אף אחד, לא יכול להיות שפתאום בגיל 40 הוא מתחיל להיות כזה ויושב בשקט. אם לא נקבל לפחות התייחסות כלשהיא לפן הזה של היחסים ביניהם, ויציגו לנו יחסים אידיליים - זה יהיה עלוב.
 

reasonforall

Active member
איך שגלגל מסתובב

על זה שמעת פעם? ועל אירוניה? כמו בכל מקום, בספרות ובקולנוע, גם באבודים אותו מצב. זה הגורל של בן! שהיה בהתחלה מנהיג חסר רחמים, הופך להיות מונהג חסר ישע.
 

השורד

New member
אין לי בעיה עם זה - אבל

אני רוצה לראות שהוא אכן חסר-ישע, חסר מנוחה להיות מונהג ללא אפשרות להתמרד. אני לא רוצה לראות אותו מקבל זאת בהבנה או בנינוחות והופך להיות משרת נאמן של הרלי ללא מרמור - כי זה מנוגד לאופי הדמות שבנו לו. זה הורס את האמינות של הדמות, את העומק שלה. בדיוק כמו שסידרת מד"ב חייבת סט חוקים שעליה לשמור, הגיון פנימי כדי שלא תהפוך להזויה כמו "גיבורים", סידרת דרמה חייבת הגיון פנימי באופי הדמויות.
 

Lamia2

New member
...

לבן תמיד היה מנהיג. הוא היה תחת חסותו של ריצ'ארד וג'ייקוב. בסיום עונה חמישית, כפי שאתה בוודאי זוכר, בן הרג את ג'ייקוב. זה זיעזע את עולמו ובמהלך העונה השנייה הוא השתנה לחלוטין והיה דיי פחדן.
 

השורד

New member
פחדן עד כדי כך שהתייצב לבדו מול סמוקי?

פחדן שהרג את ווידמור? הוא לא השתנה בעונה השישית, תמיד היה בו פחד מסוים ותמיד לא היה לו אלוהים והמטרה קידשה את האמצעים מבחינתו. הוא לא היה תחת חסותו של ריצ'ארד, ריצ'ארד רק שימש לו כיועץ. וג'ייקוב מעולם לא נגלה אליו, הוא קיבל המון החלטות על דעת עצמו וטען שהגיעו מג'ייקוב. אבל בכל מקרה, זו לא הנקודה אם היה תחת מנהיג בפועל או לא היה. הוא תמיד רצה להיות ה-מנהיג, וחתר תחת המנהיג האמיתי. אין שום הגיון שדווקא תחת הרלי חסר הכריזמה זה יהיה שונה.
 

דהאמא

New member
אתה מצחיק

שמעת פעם על שינוי? על תהליכים? על דמות שגדלה עם הזמן ומתפתחת? או שאתה רק מכיר דמויות שיציבות לנצח? רק ג'ק יכל להשתנות?
 

השורד

New member
אי אפשר ברגע אחד להפוך תכונת אופי של בן-אדם

ובסידרה, מבחינתנו, בגלל שלא ראינו את כל הזמן שבו בן שירת את הארלי - זה קרה ברגע אחד. לכן אמרתי - אם לא נקבל התייחסות לנקודה הזאת ביחסים בין בן להארלי, היוצרים בחרו שוב בדרך הקלה לסגור דברים. זה בדיוק הפן המעניין ביחסים ביניהם, אתה שואל את עצמך "איך יכול להיות שבן יסתדר תחת הארלי". אם יראו לנו קטע הומוריסטי מטופש (ואני לא אופתע אם זה מה שיהיה), מבחינתי שלא יעשו אותו בכלל. (בלי קשר אגב, השינוי של ג'ק היה צפוי ובנאלי, אפשר היה לראות מקילומטרים שהוא יהפוך ל-man of faith מהרגע שבו הוא רצה לחזור לאי, וזה היה כבר בסוף עונה 4 נדמה לי. אבל זו נקודה אחרת)
 

nk29

New member
ג'ק הוא הדמות הראשי, אז

הגיוני שהוא יהיה המושיע. הדבר בולט במיוחד בסצנת פתיחת הסדרה, כשהסדרה פותחת בג'ק שפוקח עיניים - זה די מירכז אותו לדמות ראשית...
 
למעלה