תמונות מהחזית

Scum Bunny

New member
תמונות מהחזית

הציור הבא יועד לפרויקט הקומיקס שלי ושל עופר (והאקמשין גם, אולי). בסופו של דבר אני לא הולך להשתמש בו כי אני בשלבי הסיום של גרסה מוצלחת יותר, אז אתם זוכים מן ההפקר.
 

murmur

New member
כמו שאפשר לראות

זה על ישראל בעתיד, בתמונה מחסום צבאי רק שבמקום חיילים שומרים עליו רובוטים
 

Druyanizem

New member
כן מן הסתם...

אבל אני מניח שיש סיפור קצת יותר ספציפי... על מי הקומיקס מתמקד? ומה הסיפור העיקרי שלו? ולמה רובוטים שומרים במחסום? מה הרקע של העולם הזה?
 

HackMachine

New member
רקע אדום

לא סתם.. האמת שהשביעו אותי על נשמתי שאני לא יספר על מה הקומיקס.. מטעמים מוזרים של אחד היוצרים
 

Druyanizem

New member
אתה יודע שבסופו של דבר

אתה תספר לי... אני במצ"ח עכשיו אתה יודע... there is no eascape!!! MMMUUUHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HA
 

HackMachine

New member
יא נודניק ../images/Emo3.gif

אמרתי לך שכשתתקן את הטעויות אני יצבע את זה
 

Scum Bunny

New member
בלי לחץ

יש לי גרסה חדשה ומשופרת בהרבה להנאתך. חכה חכה.
 

Deathatred

New member
אף פעם לא הבנתי את הקונספט

של ה Mechים (מכים). טנק עולה עליו בכל הפרמטרים: שריון, כוח-אש, עבירות-שטח. ואפילו, אם למכים יש רובים ותותחים מתקדמים יותר, אפשר להתקין אותם על טנק. כנ"ל לששריון.
 

Scum Bunny

New member
שאלה טובה

אני חושב שהיתרון העיקרי שיש למכה על טנק הוא בגמישות. כלומר, אם נשים לרגע בצד את ההבדלים הטכנולוגיים בין הטנקים השונים, מה שבאמת קובע בקרבות שריון זה מי הספיק לפגוע במי קודם. טנק שחטף פגיעה הוא בדרך כלל טנק לשעבר. בגלל זה השיפורים העיקריים והחשובים בטכנולוגיה של טנקים היא במערכות איכון וירי, ובשריון. ועדיין, טנק מתפקד צריך צוות של לפחות שלושה אנשים (נהג, תותחן ומפקד) שצריכים לפעול בתיאום מושלם בתנאים בלתי אפשריים- הנהג העיוור למחצה (שרואה את שדה הקרב דרך חלונות קטנטנים) והתותחן תלויים לחלוטין בהכוונתו של המפקד שעם כל המיגון שסביבו נאלץ להיות חשוף בצריח עם הראש בחוץ כדי לראות משהו, או להיות סגור בפנים ועיוור למחצה כמו האחרים. וגם ככה, עם כל הטכנולוגיה, זמן התגובה של הטנק הוא הזמן הארוך שעובר מהרגע שהמפקד נותן הוראה ועד שהאחרים מבצעים אותה. ופעולה מורכבת מצריכה כמה הוראות לכמה אנשים. בגלל זה מסוק קרב אחד שווה לגדוד של טנקים. מכה (או מכ') הם כמו מסוק קרב קרקעי- פלטפורמה בעלת עבירות ומהירות גבוהות, אבל עם גמישות ויכולת תגובה לשדה הקרב שמסביבה שטנק לא יכול להתקרב אליהם- בגלל שמכה בנויה כמו הגוף האנושי, ועם הטכנולוגיה המתאימה מפעיל אחד (שזה אפילו פחות מצוות של מסק"ר) יכול לשלוט בה כמו שהוא שולט בגוף שלו. תחשבו על זה- כשלשניהם יש אותו שריון ואותו חימוש, מי לוקח- טנק, או חייל בגודל של טנק? בסביבה רווית מטרות למי יש שרידות גבוהה יותר- לטנק עם יכולת תנועה וכינון מוגבלת, או לחייל שרץ לאן שבא לו ויורה לאן שבא לו תוך כדי תנועה? זה כמובן תאורטי לגמרי, אבל הרעיון לא מופרך לחלוטין. כדי לקבל מושג על איך זה יכול להיות, אני מציע לך לחפש את הסדרה Gasaraki- תאור ריאליסטי למדי של שדה קרב מודרני כשיציגו בו לראשונה פלטפורמות דמויות אנוש.
 

Deathatred

New member
תשובה טובה

אבל יש פגם רציני: אתה משווה בין המכים של העתיד לטנקים של היום, ולא לטנקים של העתיד - שישופצרו בהתאם. כבר היום לטנקים (נו טוב, מרכבה 4) יש אמצעי ראייה ומעקב די מתוחכמים כולל NVD, כוונות תרמיות ואפילו מצלמות CCTV כך שהאופטיקה של הטנקים משתפרת בהתאם. שריון: המך מושבת על הפגיעה הראשונה ובעוד שהטנק יכול להמשיך להילחם גם אחרי שהוא נפגע, כל פגיעה במך או תוריד גף תנועה או את המפעיל עצמו. נשק: כמה נשק שאפשר לשים על מך, אפשר לשים הרבה יותר על טנק. ספק אם מך יכול לסחוב יותר מ 5-8 טילי נ"ט ומקלע כבד (ואולי תותח וולקן לכל היותר). תותח 120 מ"מ של טנק, עם תחמושת של 50 פגזים, מספק הרבה יותר כוח מאשר מכים. כמו כן, טנקים כוללים גם מקלעים כבדים ואפילו מרגמות. בפלטפורמה עתידית הטנק יכול לכל main gun עם ההתקפה הכי חזקה שיש (תותח יונים? כדורי-ברקים?) והרבה secondry guns בעלי קצב אש רצחני שכוללים לייזרים ותחמושת קליעים נפיצה או לא. עבירות ומהירות: האדם מוגבל מאוד מבחינת המהירויות שלו וגם המך, בגלל שיטת ההנעה שלו לא יוכל לפתח מהירויות. דוגמה למכים תוכלי למצוא בסרטי STAR-WARS (ה AT-AT הקטנים שנלחמים בירח של אנדור) ואפילו את ED209 מ"רובוקופ". לעומת זאת, המרכבות הם חיות-שטח שיכולות לפתח מהירות של 50 קמ"ש בתוואי שטח הררי, מדברי, סלעי ואפילו בזלתי. סיכום: המך אינו תחליך לשריון הכבד ולפלטופורמות מלחמה ממונעות. מך של 4 מטרים כנראה יהיה איטי מידי ומסורבל מידי. המך מהסוג הנ"ל יכול להיות שימושי למשימות שיטור והשלטת סדר (למשל, מך הוא דבר מצוין למחסום כי שם הגובה שלו מספק למפעיל שדה ראייה נרחב ובתוספת מקלעים כבדים הוא המסכל המושלם של התקפות לוחמים רגליים. כמו כן, מאחר שתקיפות במחסומים מבוצעות בעיקר בנשק קל - רובים ורימונים - השריון של המך הוא די והותר ואין צורך בתימרונים מהירים). למעשה, המך של ה 4 מטר הוא בעצם מגדל שמירה מהלך. סוג אחר של מך הוא בעצם חליפה-ביונית שמחזקת את היכולות של הלובש האותה ומכילה כל מיני גאדג'טס שימושיים כמו אב"כ, קשר, ראייה תרמית ו NVD ואפילו נשק ותחמושת built in. דוגמאות לכך הן החליפות של המרינס ב starcraft, החליפה של Batman Beyond, החליפה של מיסטר פריז והחליפה שבה בטאמן נילחם בסופרמן ב darkknight returns של פרנק מילר. חליפה כזאת תחליף את החי"ר הקיים ותהיה מאוד שימושית. זהו, אני חושב, סה"כ, המכים שלך נראים בהחלט מגניבים, עכשיו את רק צריכה לחשוב על טנק עתידי ומפלצתי במיוחד (אולי מרכבה סימן 42 עם כף של בולדוזר, שריון אדמנטיום, תותח פלסמה, מקלעי ליזר וערכת טילים)
 

Scum Bunny

New member
אני לא לגמרי מסכים

קודם כל, ולמען הסר כל ספק- אני זכר. בקשר לטנקים, כולל מרכבה 4 (ואני אומר את זה כאח של מט"ק)- עד כמה שמערכות האיכון ובקרת הירי שלהם מדוייקות (והם אכן מדויקות- המחשב שלהם יכול לנעול ולעקוב אחרי משקפיים, או להפיל מסוק) ועד כמה שהכינון שלהם מהיר, עדיין הגמישות ומהירות התגובה של צוות טנק הם נמוכים להחריד יחסית נגיד לטייס של אפאצ'י. עכשיו, בוא ניקח טנק עתידי אופטימלי. עם ציוד טכנולוגי מתקדם במיוחד שיאפשר למי שבטנק לראות את הסביבה בצורה מקיפה, ואוטומציה של כל המערכות, אפשר יהיה להוריד את גודל הצוות לשניים (מפקד ומהנדס נשק, כמו במסק"ר) או אפילו טיס אחד. אבל אפילו אז- השליטה בטנק היא לא אינטואיטיבית ומהירה כמו זו שיכולה להיות למכ'- תדמיין רוכב אופניים מול הולך רגל בקרב חרבות- כן, רוכב האופניים מהיר יותר בישורת, אבל למי יש את היתרון? ושוב, זה בהנחה שהן לטנק והן למכ' יש את אותה מסה, וחימוש ושריון זהים. בהרבה מהמדע הבדיוני שעוסק בנושא זה לא המקרה- המכ' יכול להיות הרבה יותר גדול (כמו המכ'ים של 100 טון ב-Mechwarrior) ועדיין להיות שימושי בשדה הקרב בגלל יכולת התנועה שלו. בקשר לגודל התותח או כמה נשקים הוא נושא- אני מזכיר לך שגם טנק המרכבה המשוכלל ביותר עדיין פגיע לטיל נגד טנקים מתקדם מספיק הנישא על ידי חייל רגלי פשוט. הגודל לא קובע. בקשר לניידות, אין לנו דרך להשוות כי אין כרגע מכ'ים בנמצא, אבל יש להניח שכמו בדוגמת הולך הרגל מול האופניים לטנק יהיה יתרון בהאצה בישורת אבל חיסרון ביכולת תמרון תוך כדי תנועה (שינויי כיוון ומהירות בזמן קצר)- הרבה יותר חשוב בעיצומו של קרב. בנוסף, יש להניח שלרכב עם רגליים יהיה ייתרון על טנק בסביביות בעלות עבירות נמוכה כמו בוץ ויערות, ובשדה הקרב הקטלני ביותר לטנק המודרני- סביבה עירונית. בקשר לדוגמאות שלך: ה-AT-AT של מלחמות הכוכבים הם הרובוטים הענקיים בעלי ארבע הרגליים מהקרב על הות' ב"האימפריה מכה שנית". לרובוטים הקטנים יותר שנטבחו כה בקלות על ידי האיווקס ב"שובו של הג'דיי" היה שם אחר ששכחתי (AT-AS או משהו כזה). בכל מקרה הם לא דוגמא לכלום- כמו רוב הטכנולוגיה בסרטי מלחמות הכוכבים אין שום הגיון לעיצוב שלהם או לחולשתם מול חלליות מורדים קטנות ובולי עץ. ED ידידנו מרובוקופ הוא דוגמא יותר טובה (חוץ מהקטע שלו עם מדרגות ועם לרצוח אנשים בלי סיבה). הוא גם יותר דומה למכ' שבציור שלי כיוון ששניהם רובוטים אוטונומיים ללא נהג אנושי. בקשר לחליפות- אב הטיפוס המקורי לכל אלה שהזכרת הוא השריון הממוכן מהספר "לוחמי החלל" של היינלין (שהפך לסרט "גברים בחלל" ואז לסדרת האנימציה). היינלין היה ההשראה המקורית לכל חליפות הקרב במדע הבדיוני, ולכל המכה שבמדע הבדיוני היפני. בכל מקרה, הצבא האמריקאי מנסה לפתח חליפות כאלה ממש, וזה גם מה שלובשים שני החיילים שליד הרובוט- למקרה שתהית. בכל מקרה, הסר דאגה מליבך- לא רק שעיצבתי גם טנקים (גם עם זחלים וגם רחף) עבור הקומיקס הזה, אלא שאחד מגיבוריו יהיה טנק ענקי במיוחד. אבל אמרתי כבר יותר מידי.
 

Deathatred

New member
אוקיי

הטנק הרבה יותר מוצק ויש כלל פשוט בקשר לשריון: עבה יותר זה טוב יותר. ככל שהמיגון יותר עבה כך יותר קשה לחדור אותו (ההשוואה היא בין שריון מאותו חומר). יש לכך אפילו דוגמה היסטורית - טנקי "מתילדה" בריטיים מיושנים הצליחו להביס פנצרים בקרב רק בגלל השריון הכבד שהיה להם. לכאורה, הטנק לעולם יהיה יותר גדול מהמך ובעל יותר מסה, כי המבנה היסודי שלו הוא תיבה מוצקה ואילו המך (והגוף האנושי בכלל) בנוי במבנה שלד דחלילי שכזה. על פניו, בגלל צורתו של הטנק, יש לו מקום לשאת הרבה יותר תחמושת (נושא שרבים מכותבי המד"ב ותסריטיאי המד"ב מרבים להתעלם ממנו - אגב, גם לייזר דורש תחמושת: מחולל אנרגיה כלשהו). יכולות התמרון של הטנק ההן מצוינות, הוא יכול להסתובב על צירו במקום (פחות או יותר) ולבצע פניות חדות במיוחדות וגם קפיצות מסוימות. המכים, כמו הגוליית מ SC, הולכים די לאט ואלא אם כן יש להם יכולות תנועה של הרובוטריקים (שאפילו רצים ועפים) הם די sitting ducks בשדה הקרב. הטנקים נמצאים בתנועה מתמדת ולכן קשה יותר לפגוע בהם, מה עוד, שהשריון שלהם כן יכול להסיט טילי נ"מ מסוימים (אגב, בג'נין, הכף של דחפור משוריין מדגם די-9 הצליחה לבלום טילי RPG ואפילו טילי סאגר וכאן מדובר פשוט בכמה טונות של פלדה יצוקה בלי תחכומים אחרים). ובקשר לאמריקנים וחיווט כל מערכות הנשק אצלם - הם צריכים מאוד להיזהר עם זה כי אלקטרוניקה זה דבר מאוד רגיש. היה להם פרויקט של רובה בעל שיורה תחמושת נפיצה של 20 מ"מ וגם 5.56 מ"מ סטנדרטי וכוונת ממוחשבת מתקדמת שמאפשרת גם לשלוט על פיצוץ התחמושת הנפיצה. הפרויקט ננטש בגלל המחיר הגבוה של הרובה, המשקל העצום שלו (יותר מ 6 קילו לרוס"ר) והעובדה שברגע שהרובה נופל על הקרקע הכוונת נדפקת ולא שווה יותר כלום. מה עוד שאיום ה EMP שמטגן את כל המערכות האלקטרוניות תמיד מרחף בשטח. ואם יש לינק לקומיקס אני אשמח לקרוא...
 

אמיר0

New member
יתרונות של מכים על טנקים

כמו שאני רואה את זה, השימוש העיקרי של מכים קטנים (מכים גדולים הם חסרי שמוש) הוא לתגבל את החייל האנושי במשימות שבהם טנקים וכלים כבדים אחרים הם בעייתיים. טנק, אם כל כוח האש והעבירות של, הוא מוגבל בסביבה עירונית - בגלל שהוא גדול ומסורבל. מכ קטן יכול לסחוב עליו מאג ובכך לפתור צוות של חיילים מהמשימה. כמו כן, מכ קטו מסוגל לתפעל בתוך בניינים. החיסרון הגדול של המכ הוא האנטומייה שלו - או הקיום שלה - אבל מצד שני, זה גם ייתרון גדול. הסביבה האנושית מתוכננת לאנטומייה אנושית, וכיו"ב טנק לא מתמודד עם סמטאות (או, יותר נכון, סמטאות לא מתמודדות עם טנקים), לא יכול להכנס לבניינים, לא מסוגל לעלות על גגות (פריסה ע"י מסוק או טיפוס) וכדומה. כמו כן, יש לזכור שטנקים, עם כל השריון שלהם, עדיין פגיעים לנשקים קטנים וייעודיים כמו טילי סאגר ודומיהם. מכים יכולים לסחוב עליהם נשקים כאלה ועדיין להיות יעילים כנגד אנשים. כמו כן, גודלם הקטן מגן עליהם מפני נשקים נ"ט. בימינו, חיילים רגילים יכולים להיות ממוגנים כנגד רוס"רים - מכים יכולים, באותו סדר גודל, לסחוב עליהם מספיק שריון כדי להיות עמידים לנשקים מסדר גודל כזה. זה לפחות מה שאני עושה עם מכים בפרוייקט העתידי שלי ^_^.
 

Deathatred

New member
../images/Emo45.gif

מסכים איתך ברוב הדברים. המכים יכולים להיות מצוינים למשימות שיטור ו MOUT (לוחמה אורבנית). היתרון הגדול שלהם שהם ממוגנים היטב כנגד נשק קל (רובים) ובמידה מסוימת אפילו כנגד צלפים. כמו כן, ה HUD שלהם יכול להיות מצויד בראיית לילה NVD או בראייה תרמית (יותר טוב) ואז היתרון שלו על לוחמי גרילה הוא עצום (הוא יכול לראות אותם דרך קירות). מבחינת נשק - הוא יכול לשאת חימוש רב יותר ומגוון מאשר חי"ר רגיל. אני חושב על משהו בכיוון של מקלע קל או מק"כ 0.5 אינטש בתוספת מטולון רימונים 40 מ"מ. מכים יעודיים יוכלו גם לשאת 2 טילי נ"ט, רובי צלפים כמו בארט ונשקים יעודיים אחרים. כעת לחסרונות: המך פגיע רק לאיומים של טילי נ"ט ומטעני נפץ. מטענים גדולים בהחלט יכולים להשבית מך, על כן, לא יהיה מנוס מלהכניס כלים כבדיים יחד עם המכים (למשל דחפורי די-9 שינטרלו מטענים ויהרסו בתים ממולכדים). במשימות קומנדו צוות קטן של מכים יהיה מצויין, עבור קרבות אורבניים גדולים על כל 10 מכים כדאי לצוות טנק (בתור חיפוי) ועל כל 3 טנקים (כלומר, על כל 30 מכים) לצוות דחפור. נ.ב. טנק כן יכול להיכנס לבית (ולצאת מהצד השני של הבית
).
 
ומה אני חושב על הכל...

א. בשדה הקרב העתידי של שטחים פתוחים, אין ספק שלטנק עתידי יהיו יתרונות מיגון על פני מכ'ים עתידיים. אולם, האם אתה מצוי ברזי האסטרטגיות והטקטיקות לניהול קרבות שיריון? בקרבות שריון בד"כ מתבססים על טקטיקות תקיפה באלכסונים או בקווים מקבילים למטרות (שהן בד"כ קבוצות טנקים נגדיות מחופרות בעמדות ירי ומשלטים), במקרה כזה טיעוני העבירות לטנקים מאבדים משמעות כי בד"כ הם לא זזים! (לא המגינים בכל מקרה). ב. לגבי שטח בנוי, אין ספק שטנק מוגבל בעבירות (אם אתה מקיים את אמנת ז'נבה)
) ומכ'ים בעלי התניידות גדולה יותר, אין גם ספק שלכל כלי יתרונות אחרים ולכן גם משימות שונות!. ג. לגבי טכנולוגיות נשק, אתה בידיעותיך הנוכחיות לא יכול לנחש ואפילו לא לשער מה יהיו טכנולוגיות העתיד, כי גם המומחים לא יודעים בדיוק מה הן יהיו. לכן, המדע הבדיוני ינצח, וטנק יוכל לטפס על קירות כמו ספיידרמן ולייצר שבילי שלג כמו אייסמן! ותמיד חשוב לזכור: האיש שבטנק יתפייח! עופר.
 
למעלה