תמונת מצב -ישראל- יוני- שנת 2002
רציתי לספר לכם על כתת החינוך המיוחד בה מתחנך בני- שעומד בימים האלה לסיים כתה ה´. נוף פסטורלי- בית ספר קטן- שתי כתות בכל מחזור ו- 5 כתות של חינוך מיוחד גילאי א´-ו´- כעשרה ילדים בכתה- מקובצים מאיזור נרחב -עד שעה נסיעה- ילדים בעלי לקויות למידה בדרגות שונות- וקצתם עם בעיות התנהגות... שום דבר ממש חריג. תלמידי החינוך המיוחד לומדים- בכתות נפרדות- שממוקמות בנפרד (אם כי בסמוך) לכתות בית הספר האחרות. אין ולו שעור אחד (אפילו התעמלות- מוזיקה וכו´) משותף- טיול שנתי- בנפרד- כך הילדים אינם מכירים את שאר ילדי בית הספר- ופעמים הרבה נשארים בכתתם לשחק-כך שגם מבחינה חברתית אינם מעורבים.. לטענת הנהלת בית הספר- אליה פניתי כמה וכמה פעמים- הילדים אינם רוצים להשתלב- ובמקרים הספורים בהם הם נמצאים בארוע משותף (חגים נניח)- הם "עושים מהומות" ואינם משתלבים- נו מה הפלא אמרתי לה- הם אינם רגילים לקהל הזה- למה לא תתחילו בקטנות- טיול משותף- שעורי העשרה- הראש נד בהסכמה- אבל מעשה לא נעשה. אגב המשאבים המושקעים בכתות הללו הם רבים ביותר- ולא חוסכים מהם דבר- אבל האם זו הדרך- להנציח סטיגמות? לסמן בתוויות?
רציתי לספר לכם על כתת החינוך המיוחד בה מתחנך בני- שעומד בימים האלה לסיים כתה ה´. נוף פסטורלי- בית ספר קטן- שתי כתות בכל מחזור ו- 5 כתות של חינוך מיוחד גילאי א´-ו´- כעשרה ילדים בכתה- מקובצים מאיזור נרחב -עד שעה נסיעה- ילדים בעלי לקויות למידה בדרגות שונות- וקצתם עם בעיות התנהגות... שום דבר ממש חריג. תלמידי החינוך המיוחד לומדים- בכתות נפרדות- שממוקמות בנפרד (אם כי בסמוך) לכתות בית הספר האחרות. אין ולו שעור אחד (אפילו התעמלות- מוזיקה וכו´) משותף- טיול שנתי- בנפרד- כך הילדים אינם מכירים את שאר ילדי בית הספר- ופעמים הרבה נשארים בכתתם לשחק-כך שגם מבחינה חברתית אינם מעורבים.. לטענת הנהלת בית הספר- אליה פניתי כמה וכמה פעמים- הילדים אינם רוצים להשתלב- ובמקרים הספורים בהם הם נמצאים בארוע משותף (חגים נניח)- הם "עושים מהומות" ואינם משתלבים- נו מה הפלא אמרתי לה- הם אינם רגילים לקהל הזה- למה לא תתחילו בקטנות- טיול משותף- שעורי העשרה- הראש נד בהסכמה- אבל מעשה לא נעשה. אגב המשאבים המושקעים בכתות הללו הם רבים ביותר- ולא חוסכים מהם דבר- אבל האם זו הדרך- להנציח סטיגמות? לסמן בתוויות?