תמונת מצב לגבי העבודות בנתב"ג

XrayCharlie

New member
תמונת מצב לגבי העבודות בנתב"ג

תמונה תרתי משמע


דיברנו כאן לא מעט על עבודות השדרוג בנתב"ג ואתמול ראיתי שיש תמונה חדשה של השדה בגוגל ארץ.
בתמונה (שצולמה בתחילת השנה ומחליפה תמונה מ-2011) ניתן לראות כבר את כל מסלול 03-21 המחודש, מסלול הסעה E החדש המקביל לו וכל היציאות והמעברים החדשים כאשר העבודות התרכזו באזור מפגש מסלול 12-30 עם המסלול המחודש ומסלול ההסעה.

כיום עבודות הסלילה הסתיימו וכל המסלולים צבועים (מסלול 12-30 "נפתח" מחדש לחרומים). אני מניח שהיום עובדים על תאורת המסלולים והשילוט.

נתב"ג בתצורתו החדשה אמור להתחיל לפעול באופן מלא בתחילת 2014.
 
והנה כתבה על השדרוג ההדרגתי של טרמינל 1

שהופך מהטרמינל הנידח לטיסות פנים לטרמינל ייעודי גם לטיסות הצ'רטר המוזלות ובהמשך גם ישדורג שוב לקראת סגירת שדה דוב ב2016 כך שגם היקף פעילות טיסות הפנים בו תוגדל.

אני רק לא מבין למה לא יוצרים איזה מן רכבת קלה חשמלית בין טרמינל 1 וטרמינל 3 שגם תאפשר לרדת בתחנת הרכבת שנמצאת בטרמינל 3 ולנסוע ברכבת החשמלית לטרמינל 1 וגם לייעל את מערך ההסעות בין טרמינל 1, שם עושים את הבידוק לטסים בצ'רטרים, לשערים ולדיוטי פרי שנמצאים בטרמינל 3 (ואולי בכלל לבנות מערך שרוולי חנייה למטוסים גם בטרמינל 1 כדי שבאמת יתפקד כטרמינל בינלאומי).
 

XrayCharlie

New member
יהיה הרבה יותר זול (שלא לדבר על מכניס)

לפתוח מחדש את חנויות הפטור ממכס בטרמינל 1 (שהמטרה הייתה לסגור אותו לצמיתות כאשר נפתח תרמינל 3) מאשר לבנות רכבת לטרמינל 3. החנויות האלה הם הסיבה היחידה שיש צורך בהסעה לטרמינל 3.
 

yairp4

Active member
מה זאת אומרת "כדי שבאמת יתפקד כטרמינל

בינלאומי"?
טרמינל 1 תפקד במשך עשרות שנים כטרמינל בינלאומי בלי שרוולים עם תעבורת נוסעים גדולה בהרבה מעכשיו. זה הרי לא איזה תנאי מחייב... אין היגיון בבניית שרוולים בטרמינל 1 (בנוסף לרחבת חניה ועוד מתקנים נלווים), זה יהיה מאוד יקר ויבטל בעצם את התועלת בטרמינל מוזל לטיסות low cost. וכן, זה לא אידיאלי אבל גם לא כל כך נורא, ובהרבה נמלי תעופה בעולם החברות המוזלות פועלות בתנאים כאלה.

בהחלט יהיה הרבה יותר הגיוני לפתוח מחדש את הדיוטי פרי בטרמינל 1 ואז כבר לא יהיה צורך בהסעות לטרמינל 3 אלא רק אל המטוסים עצמם.
 
למה יש צורך בקשר של רכבת קלה..

ככה יהיה קל לתיירים לעשות למשל טיסת המשך מנתב"ג לאילת על ידי מעבר קל מטרמינל 3 לטרמינל לטיסות פנים שנמצא בטרמינל 1. אפשר בעזרת הרכבת הפנימית הקלה לקשר גם בין החניונים המרוחקים לטרמינל ואפילו מהחניון של הנתיב המהיר בכביש 1 שבו מתוכננת עוד תחנת רכבת. או לחזק את הקשר בין קניון שחקים לאיירפורט סיטי ששם גם יוקם בעתיד הקרוב מלון ומרכז כנסים. אפשר גם להוסיף את הטרמינל הפרטי למטוסי מנהלים ומתקנים נוספים בנתב"ג.
 

XrayCharlie

New member
יש רכבת כזאת...

קוראים לה... אוטובוס.
נו באמת, יש אוטובוס פנימי - חינמי - שעושה בדיוק את מה שאתה אומר (מקשר בין טרמינל 3 לטרמינל 1, החניות השונות ואירפורט סיטי). מעולם לא ראיתי את האוטובוס הזה מפוצץ מנוסעים שצריך רכבת (ואני לא מדבר על פקקים שאין).
מה ההבדל בין אוטובוס (קיים) לרכבת (חוץ ממאות מליוני שקלים להקמה של משהו שאין בו צורך)?
 

yairp4

Active member
וגם אם האוטובוס היה עמוס

עדיין היה יותר זול להכפיל ואף לשלש את התדירות שלו מאשר להקים רכבת בין הטרמינלים. וכמו שאמרת, בתוך נתב"ג אין פקקים כך שלרכבת לא יהיה שום יתרון.
 

amit1270

New member
רכבות כאלה משמשות בד"כ בנמלי תעופה מרכזיים

שיש בהם תעבורה גדולה בין הטרמינלים (בד"כ טרנזיטים-טיסות המשך). אצלנו אין לזה כל הצדקה.
 
למעלה