ממליץ לך בחום לקרוא את המאמר הבא בנושא תמחור
תמחור מוצרים- טקטיקה או אסטרטגיה?
ל
תמחור המוצרים בחברה יש היבטים משמעותיים לגבי הצלחת העסק, ישנה חשיבות עליונה לנושא כיוון שהוא קובע האם החברה תצליח או תדשדש . ב
ברק פתרונות לעסקים נתקלנו בלא מעט מיקרים של חברות ששגו ב
תמחור מוצריהם, ובשל כך הקטינו את ההכנסה הצפויה לחברה באחוזים ניכרים.
ישנם מוצרים שאינם מתומחרים נכון והם נמכרים בחנויות בצורה משביעת רצון!! האם הדבר הוא טוב לחברה?... ב
ברק פתרונות לעסקים הוכחנו למנהלים שלפעמים כדי להפסיק ליצר פריט ממגוון המוצרים כיוון שהוא מקטין את ריווחי החברה (תשואה שלילית).
אני מזמין אותך לבקר באתר שלנו בכתובת
[URL='http://www.barak4comp.co.il</a>']www.barak4comp.co.il[/URL] ולהתרשם מהפעילות שלנו באתר תוכל להתרשם בוודאי מגורמים נוספים אשר מכבידים על החברה, תזרים המזומנים שלה והפתרונות שאנו מציעים להתמודדות עם בעיות היום יום בתעשיית המזון!!
תמחור מוצרים נקודתי:
לדוגמא, לקראת משא ומתן מול לקוח גדול, כדאי להציב מראש רף מחיר תחתון (המבוסס על עלות ורווח מינימלי שיתאים לנו), רף מחיר עליון (המבוסס על מחירי השוק, שמעליהם הלקוח יסרב לקנות), ומחיר ביניים אליו נשאף במהלך המו"מ עצמו, כדאי להתחיל מהרף העליון ובכל מקרה מעל מחיר היעד שלנו , ואם יש צורך - לרדת במחיר בפסיעות קטנות יותר ויותר, כדי לאותת ללקוח שמתקרבים למחיר המינימלי האפשרי מבחינתנו.
תמחור נכון מהווה מפתח לתחרותיות
ה
תמחור מהווה את אחד מארבעת מרכיבי תמהיל השיווק (מוצר, מחיר, מיקום, מאמץ קידום מכירות), וככזה הוא מהווה אבן יסוד באסטרטגיה השיווקית. ה
תמחור מאותת ללקוחות את המיצוב שלנו בשוק בהשוואה למתחרים. אין במה להתבייש אם המחיר שלנו גבוה משל האחרים אולם צריך שיהיה ערך מוסף אמיתי עבור המחיר אותו אנו דורשים. במקרה השני אל לנו לתמחר מוצר במחיר לא נכון שאינו משקלל את כלל עלויות החברה. ל
תמחור מוצר בחברה יצרנית ישנה שיטה מתמטית אשר יישומה בפועל, ב
תמחור מגוון מוצרי החברה יוביל לחוסן פיננסי של הפירמה. ב
ברק פתרונות לעסקים ישנם כלים לעזור לך, בעל החברה לתמחר את מוצרי החברה, כך שיתאימו לדרישות השוק ומצד שני לא יפגעו בחברה. היו מקרים בהם המלצנו לבעלי החברה לוותר על מוצר או שתים ממגוון החברה והדבר הוביל להתייעלות בעבודה ובסופו של דבר להגדלת הרווח.
אני מזמין אותך לבקר באתר שלנו בכתובת
[URL='http://www.barak4comp.co.il</a>']www.barak4comp.co.il[/URL] ולהתרשם מהפעילות שלנו באתר תוכל להתרשם בוודאי מגורמים נוספים אשר מכבידים על החברה, תזרים המזומנים שלה והפתרונות שאנו מציעים להתמודדות עם בעיות היום יום בתעשיית המזון!!
בשוק המזון ומוצרי הצריכה ישננו מקום לשני סוגים עיקריים. או שאתה זול מאוד או שאתה טוב מאוד בכדי להיות זול מאוד החברה צריכה להיות סופר יעילה!! כדי שתוכל להתמודד עם המתחרים בשוק. אולם הדרך הטובה ביותר להצלחת החברה היא למצוא את התמהיל הנכון בין מוצר איכותי ומנצח לבין מחיר תחרותי והוגן. אצלנו ב
ברק פתרונות לעסקים נוכל לעזור לך למצוא את שביל הזהב ע"י טיפול בכמה רכיבים דומיננטיים בעלויות החברה. אחד מהם הוא
תמחור המוצרים!!
.
תמחור תחרותי- הכי זול שאפשר בעד ונגד!
בשוק תחרותי, אסטרטגיות השיווק העיקריות הן כאמור אסטרטגיית שליטה בעלויות (והצעת המחירים הכי תחרותיים והכי זולים), או אסטרטגיית בידול וערך מוסף (והצעת מחירים יקרים יחסית).
על מנת להציע את המחירים הכי זולים בשוק בו אתם פועלים, עליכם להיות יותר יעילים מהמתחרים (בעזרת תהליכי אוטומציה בייצור, עלויות העסקה נמוכות, קירבה גיאוגרפית לשוק, רכש אגרסיבי, וכו'), ובמקביל להיות יותר גדולים מהמתחרים. יתרון מהותי בגודל יאפשר לכם לרכוש חומרי גלם וערוצי שיווק במחירים זולים יותר מהמתחרים, ובהתאמה גם להוזיל עוד יותר את מחיר המוצרים שאתם מספקים.
ארגון שרוצה להתקדם בדרך זו חייב להיות מודע לסיכונים, ולהתמחות בביצוע. גם כשארגון כזה מתפתח וגדל, עליו להמשיך לשדר "מחירים נמוכים" ללקוחותיו ולעובדיו, ולשמור על צניעות כתרבות ארגונית.
בידול וערך מוסף- יקר אבל שווה !!
אם אינכם רוצים להיתפס "כחברה זולה", וגם שליטה בעלויות אינה קוסמת לכם, קיימת אפשרות שלישית: יהיה עליכם להציע ללקוחות בידול וערך מוסף אמיתי, כזה שהלקוחות ירצו לשלם עליו יותר.
אפשרות אחת, היא לספק מוצרים ושירותים יקרים יותר, אחרי שהבנתם על איזה תועלות הלקוחות מוכנים לשלם יותר, והתמקדתם במיצוב ובידול סביב תועלת אחת כזאת. אם השקעתם בפיתוח, בעיצוב, בחדשנות, ובמיתוג – התומכים בתועלת חשובה ללקוחות, ייתכן שתוכלו לגבות מחירים גבוהים, ולהרוויח יותר.
תמחור פרימיום - יקר אבל יוקרתי
כשמדובר במוצרי יוקרה, המחיר הגבוה מהווה חלק חשוב באסטרטגיה. הלקוחות משלמים על מוצרי פרימיום הרבה יותר, בין היתר בגלל שהם מהווים מענה מדויק על צרכי הלקוח, בחברה העוסקת ביצור מוצרי פרמיום, ישנה חשיבות מכרעת על בחירת חומרי הגלם, תהליכי הייצור, ביקורת פנימית אישית על טיב המוצרים. כדי לזכור שחברה שמייצרת מוצרי פרימיום צריכה להיזהר מאוד במבצעים שהיא מבצעת... יותר מידי מבצעים והיא כבר לא תיתפס כחברה בעל מוצרי פרימיום, מעט מידי והיא עלולה להקטין את נפח השוק שלה. ב
ברק פתרונות לעסקים אנו מתמחים הפתרון לסוגיה זו אני ממליץ להיכנס לאתר בכתובת
www.barak4com.co.il ולהתרשם מהשירותים הנוספים שלנו
סיכום
ל
תמחור מספר היבטים טקטיים, אך גם היבטים והשלכות אסטרטגיות מהותיות. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחה בתחום שיש לו ניסיון בפתרון בעיות דומות מחברות אחרות "לא כלכלי להמציא את הגלגל מחדש" . יחד עם צוות ההנהלה נקבע את מדיניות ה
תמחור בהתאם לאסטרטגיה העסקית והשיווקית שלכם, אשר יכתיבו בהמשך את עקרונות ה
תמחור לשאר הארגון. בדרך זו תוכלו לשמור על המיצוב שרציתם להשיג בשוק שלכם, ותוכלו גם לצמוח ולהתפתח על פי התכנון האסטרטגי שלכם.
נכתב ע"י יוסי ברק "
ברק פתרונות לעסקים"
[URL='http://www.barak4comp.co.il</a>']www.barak4comp.co.il[/URL]