תמיכה לא הגיונית

5נדב

New member
תמיכה לא הגיונית ../images/Emo18.gif

השאלה הבא ממש מסובכת. הדרך הכי פשוטה שאני מצליח לשאול אותה היא בדוגמא, אז תסלחו לי בסדר?
שיטה א´:
התמיכה בנפח א´: כל אמור.
התמיכה בנפח ב´: נפח א´ (דרכו נפח ב´ מקבל את כל אמור).
התמיכה בנפח ג´: נפח ב´ (דרכו נפח ג´ מקבל את כל אמור).
שיטה ב´:
התמיכה בנפח א´: שליש אמור.
התמיכה בנפח ב´: שליש אמור.
התמיכה בנפח ג´: שליש אמור, נפח א´, נפח ב´.
מקרה א´, הוא לא הגיוני לחלוטין, ואני ממש לא רוצה להשתמש בו. מה ההיגיון שלנפח הטוב בעיר לא יהיו לקוחות מלבד נפח ב´? אבל הנפחים בו חזקים בהרבה מהנפחים במקרה ב´, ואם מתחריי ישתמשו בו, לא תהיה לי ברירה. האם תמנע האפשרות להשתמש בשיטה א´? איך?
 
שאלה יפה!!! טוב מאד!

בדוגמא א´ נפח א´ הוא נפח מקצוען, וצנוע, בעוד ב´ וג´ יהירים ו´פלצנים´.
לנפח א´ יש את כל אמור (פרט לשני הנפחים האחרים) בתור לקוחות ישירים, ואין לו לקוחות משנה.
לנפח ב´ יש לקוח ישיר אחד, ואת כל אמור כלקוחות משנה. הייתי אומר עליו שהוא ממש בטלן, כי לא רק שהוא מקבל עבודות מנפח א´, הוא עוד לא עושה את כולם בעצמו, ופונה לנפח ג´, כך שהוא פלצן ברמה מתקדמת משהו, אם הוא מצליח לשמור על המצב ל´לגזור קופון´. בתור ראש הגילדה off-Play לא הייתי מחלק לו יכולות - אלא אם כן משקיע בו ומאמן אותו מנהיג כלשהוא.
לנפח ג´ יש לקוח אישי אחד, ואין לו לקוחות משנה. מי מכיר אותו בכלל? הוא עושה עבודות לקבלן משנה, ורק כשזה פונה אליו, אולי בגלל שהצליח לשטות בנפח ב´ שיחשוב שהוא יותר מקצועי ממנו, או בגלל שנפח ב´ הוא עצלן לתלפיות. אם הייתי אתה - לא הייתי יכול לחלק לו דבר בתור יכולת מקצועית, משום שהוא לא עובד, ודינו גרוע יותר מנפח ב´. בא במידה, יתכן מצב כזה, אם הוא מבטא מצב פוליטי פנים מקצועי. זו פירמידה שדומה יותר לשעון חול. יכול להיות שנפח ב´ וג´ מובאים לחשוב שהם שווים משהו על ידי נפח א´ שבעצם מנהל את העניינים מלמטה. אולי, זו החלטת הגילדה שכך זה יהיה, על מנת להסתיר את בעליו האמיתי של סוד המתכת האמוריאנית? אולי נפח ב´ וג´ הם האחיות החורגות של הסינדרלנפח א´? אגב, זה יכול להיות גם בתחום המנהיגות הדתי, ובתחום המנהיגות המדיני. לדוגמא נוספת - דת שבה הכהן הגדול הוא קדוש שאסור לו לראות פני אנוש כלל, פרט למשרתו האישי, שמשמש כקשר בינו לעולם החוצון. כולם תומכים בו באופן עקיף, אך בסופו של דבר, הכח מתרכז בידי עוזרו האישי (שלמשל, במיכניקת המשחק מוותר על חלק מעצמתו לטובת ה´גורו´ שלו). תעשה מה שבא לך, כל עוד ברור לך ההבדל בין תמיכה ישירה ל´לקוחות משנה´. |דוגמא ב´ זו הפירמידה הבריאה, הטבעית והמוכרת. זה לא אומר שאין בה Role-Play מעניין. יש בה מתיחות קידום, מספר בעלי סמכות, מקום לשאפתנות, וכו´.
 

5נדב

New member
לא ברור

לא ברור לי ההבדל בין תמיכה ישירה לעקיפה (טוב, לא במלואו). למי אכפת מי מכיר את נפח ג´? למי אכפת שהוא פלצן? כשנפח א´ נהיה עמוס, הוא מעביר עבודה לנפח ב´, וכשזה נהיה עסוק הוא מעביר לג´. תאחלס כל אחד יקבל שליש מאמור, בדיוק כמו בדוגמא ב´, רק שהמערכת לא הגיונית, וכל הנפחים יהיו בשיא כוחם. זאת לא נראת לי דרך יעילה למניעה...
 
Why make things so complicated????

Assuming you´ve got 3 of ´em: You´ve got the head one, the most successful one. All the elites/nobles/wealthy ppl go to him. he makes the best shit and charges much more then it´s actually worth it (in play) His objects never (or almost never) fail, and survive very very very long example: Celvin Klein´s lingerey line (Sorry, first thing I could come up with) Then you´ve got all the rest. You have the 2nd blacksmith, who´s creations are not as wonderful as the first one, but are above average, nonetheless. He charges only a very little above average. HIS things will not crumble in the middle of a battle, but will require rereshing every noe and then Third, you´ve got the backdoor type of a blacksmith, who´s equipment has the minmum quality for a working shield/armour. He´s things work, and are very cheap, but are only good for a very small amount of usages. The people of the city choose by their resources of gold to which they will go.
 

5נדב

New member
אבל

אבל זה פיתרון אין פליי שמתאים לשיטה השנייה, ההגיונית. השאלה היא מה ימנע מאנשים ליישם את השיטה הראשונה, הלא הגיונית, החזקה?
 
You´ve said it yourself

it´s illogical. people, by nature, are a stupid race (no personal offence to anyone) we don´t want big complicated things we need things to be as simple as possible to use our brains as little as possible give a horde something illogical that they can´t understand or have a hard time doing, they´ll just get distracted from it and go on doing something else. it´ll fall
 
הבהרה

גם בשיטה הראשונה, יש לך נפח מוכשר אחד ושני שוליות ש´חושבים´ שהם מקצוענים. בפועל, הם מתפקדים כמו שוליות של המקצוען ששולט בעניינים. ואם זה לא ברור - היכולות שלהם יראו בהתאם. נפח כזה לא יוכל לעולם לחשל טבעות עצמה, למשל.
 
אוקי, השתכנעתי. להלן תיקון:

השתכנעתי בצורך בדוגמא מוחשית לעניין המקצועות. תסלח לי, נדב, שאני נופל על המקצוע החשוב לך - נפחות - אבל להלן אניח את היסודות בתור הצעה ראשונית, ותוכל להמשיך ממנה הלאה. הדרישה תקיפה לכל מקצוע שיוחלט כבעל משמעות למשחק (פשוט על ידי כך שמישהו רוצה לשחק אותו). להלן דוגמא לרמה גבוהה של מימוש, אליה אני מכוון. יתכנו מימושים ושיטות פרמיטיביות יותר, אך אני מאמין בקהילת השחקנים שלנו וביכולת מנהיגיה. העיקרון המוביל בשיטה זו - הוא יחס אוכלוסין. יתכנו שיטות המבוססות תפוקה, שירות, הספק, אך בסופו של דבר, זה יהיה כמעט אותו דבר, עם ניואנסים קטנים לפה או לשם, שיהפכו את שיטת המימוש והפיקוח לקלה יותר. קווי היסוד שלי:
רמה א´ בכל הקשור לעבודות נפחות פשוטות - צירי-דלתות, פרסות, כלי עבודה פשוטים, נפח אחד יספיק לשרת עד 30 נפשות, כך שעיר עצמעית עם 60 נפשות, תזדקק לשני נפחים, -אלה יהיו מנוצלים ועסוקים עד קצה יכולתם. על הנפש ה-31 יהיה צורך בנפח שני, כך שבעיר שבה 35 נפשות, יהיו מיתוכם שני נפחים. אחרת - תצטרך לקבל שרותי נפחות מעיר אחרת עבור 5 אנשים, שיש בה נפחים ´פנויים לשרת´ 5 אנשים ומעלה. כך יתכנו לדוגמא שתי ערי פרזות, בכל אחת נפח אחד, בעיר א´ 38 אנשים, בעיר ב´ 22 אנשים, 8 מאזרחי עיר א´ מקבלים שרותי נפחות מעיר ב´, ושני הנפחים עסוקים עד קצה יכלתם.
רמה ב´ כאשר מדובר בכלים חקלאיים, או כלי מחצב, כגון מחרשה, איתים, כפות, מקושים, נפח אחד יספיק ל-15 איש בלבד. כאשר נפח מטפל בכלי אחד כזה, הוא כבר נחשב לעסוק, כך שעדיף להקצות נפח לתחום הכללי שיטפל ב-20 איש, ונפח לכלי עבודה שיטפל ב-15 איש.
רמה ג´ היה וברצונו של הנפח לייצר נשקים - עיסוק דורשני וקשה יותר מכלים חקלאיים למשל, נפח אחד יספיק לשרת נאמנה 15 נושאי-נשק בלבד, וכן הוא הדין לנפח המספק שרותיו ללובשי שריון. נפח המספק שרותים של הן נשקים והן שריונות, יספיק לשרת 10 אנשים בלבד. במדינות בהם יש שלום בדרך-כלל, קרוב לוודאי שנפחינו זה יהיה מובטל רוב השנה, ופנוי לטפל באזרחי עירו, (פרט למועדי רענון שריונות אלה או אחרים), אך בעת מלחמה יהיו ידיו עסוקות מצאת החמה עד צאת הנשמה, כך שלא מקובל להחזיק נפחים ביחס פחות מנפח אחד לכל 10 חיילים נושאי-נשק ומשוריינים, ורצוי אף יותר על מנת לספק לו מחליף (נפח חיוני שנופל בחולי או נרצח במהלך מלחמה הופך מייד לבעייה לאומית).
הסמכות מקצועיות של נפחים נפח הנחשב מקצוען יהיה מסוגל ל150% מיכולת נפח רגיל.על מנת שנפח יהיה מקצוען, צריכים להודות במקצועיותו שלושה נפחים אחרים, שיעשו את העבודות ה´גסות´, בעוד הוא עושה להם את ה´פיניש הדק´. צוות נפחים הפועל ביחד (בית מלאכה) משפר את תפקודו של כל הצוות ב-25%. לדוגמא: בעיר א´ ארבעה נפחים - נפח אחד ושלושה שוליות. בהנחה שכולם עובדים כצוות אחד בבית מלאכה, ומספקים שרותים לחיילים משוריינים, 4 נפחים כפול 8 חיילים לנפח = 32, כפול 125% = 40 חיילים. ביית המלאכה, אם ימומש בעיר בצורה יפה (כבשן, סדן, פטישים, מלקחיים, אוהל מרשים או סוכה, או כל מה שיעלה על דעת השחקנים) יפטור את העיר מהצורך להחזיק נפחים נוספים לשם עבודות נפחות קלות (ציריםף פרסות וכו´), אך עדיין היא תצטרך נפח לתחזוקת הכלים ברמה ב´(כלים חקלאיים, כלי מחצב). על כל X נפחים _בעולם_כולו_ תורשה אמור להחזיק נפח אחד היודע את סוד המתכת האמוריאנית, (ה-X הוא מידע חסוי, וימסר לנדב באופן אישי), שמסוגל לייצר כלים ושריונות ממתכת זו. עיר תורשה להחזיק חיילים משוריינים(שיהנו מהיכולת להחזיק נשק ומהבונוסים של שריון) כמספר החיילים המשורינים המובאים על סיפוקם בכל צרכיהם הנוגעים לנפחות, בין אם היא מסתמכת על נפחיה האורגאנים, ובין אם היא מקבלת שרותים מערים אחרות. כמובן שיש עוד להציע שיטת מעקב ופיקוח על הנושא. ויש להתיחס להבדל הפיקוח בין המשחקים (הקובע את נקודת המוצא בתחילת כל משחק) לבין הפיקוח במהלך המשחק(שהוא דבר אחר לחלוטין), והעונשין למי שיתפס שעבר על חוקי הכלכלה לנושא נפחות. אני מקווה שזה ברור עכשיו.... הכמויות לא מוצאות חן בעינך? ההסמכות לא נראות לך? המספרים לא מתאימים לך? יש לך הצעות יעול? יש לך הצעות למימוש שיטת הפיקוח? יש לך שיטה אלטרנטיבית? - - - - - - - - -הבע דעתך!!!
 
לי יש בעיה עם זה

זה מסובך מידי,וזה רק למיקצוע אחד. אפילו במשחק הראשון יהיו הרבה הרבה יותר. ולכן השיטה ההזאת לא תעבוד. יש דרך פשוטה יותר, חייבת להיות.
 
רק אם אתה מתעקש לנהל הכל בעצמך

השיטה מיועדת לעבוד נגד אנשים ריכוזיים כמוך. אם תתעקש לעשות הכל בעצמך - זה לא יעבוד. אופיר יקירי, עליך למצוא אנשים שיריצו את המקצועות בעצמם, גם אם זה אומר לתת להם כח פוליטי. כאשר כל מקצע מנוהל ע"י אדם אחד בכל עיר, ומעל כל הערים ישנה גילדה - זה עובד, ועוד איך. אם כאשר יהיה אדם אחד שמוקדש לניהול המקצוע בעיר יהה צורך לפשט - אז נפשט. בינתיים, עם כל הכבוד וההספק, בקדר אתה וסימון עושים את כל העבודה, ובכך אתם מחטיאים את כל העניין
 
חרא של פר

נגיד לשניה שאני אכן מנהלך מיקרו כמו שאתה טוען, לא שאתה ממש מכיר את סיגנון הניהול שלי, אבל לצורך הויכוח נעמיד פנים. ונגיד שיש לי בעיה לחלוק בכוח, למרות שאם זה היה נכון כדר היתה דיקטטורה ולי (או למישהו אחר) היה דבר כבד ונוצץ על הראש. גם אם כול זה נכון, זה עדיין לא משנה את העובדה הפשוטה שהשיטה הזאת לא תעבוד. בנוסף לכך שהיא לא תעבוד היא לא תיתרום למשחק, למה לא לחפש משהוא שמאפשר יותר גמישות, יותר חופש, ומעודד יותר המחשה וראליסטיות? אני מיצתער שאני דורך לך על יבלות השיטה, אבל רעיונות ראשוניים משתנים ומתאימים את עמם למצב החדש,צריך לילמוד לקבל את האנטי-טזה כדי ליצור סינטזה. אם מישהוא יציע שיטה אחרת, זה יעלה להצבעה? אופיר גלר מיבנאל
 

simons

New member
מאוד לא נכון

בקשר להערתך האחרונה - ממש ממש לא נכון. אם היית טורח לשאול, היית יודע שיש לנו ראשי גילדות בעיר שעושים עבודה נהדרת, ושעומלים קשה מאוד בשביל לכתוב דברים, לבנות ולהציע. רק מה - אני במקרה הוובמאסטר, ואני מפרסם את הדברים. רוב הדברים שאנחנו מפרסמים הם תוצאה של כתיבה ועריכה של שחקנים של כדר, ולא רק שלנו. רכזי המקוצועות השונים בכדר הם שבונים את השיטות השונות. נראה לך שאנחנו רק רוצים לעשות דיקטטורה של ההיסטוריה והמקצועות? אז למה אנחנו דמוקרטיה ישירה?? בברכה, סימון נ.ב. אני לא חושב שיש חובה כלשהי על עיר לנהל את עצמה בצורת גילדאות, זו הרי רק הצעה. מעבר לרכזים מחוץ למשחק של מקצועות, אינך חייב להיות חבר בגילדה בתוך המשחק כדי להיות בעל מקצוע מסויים, זו הרי כפייה משחקית טפשית שאנחנו לא עושים ולא רוצים לעשות..
 
למעלה