תמליל של מצגת שקיבלתי

תמליל של מצגת שקיבלתי

הבאתי לכאן, שתראו גם; טוען להיות ציטוט מן התלמוד.
"אל תגרום לאישה לבכות.. אלוהים סופר דמעותיה. אישה נוצרה מצלע גבר לא מרגליו - פן ידרוך עליה, לא מראשו - שמא תהיה מעליו, אלא מצידו - כדי להיות שווה לו, תחת זרועו - כדי להיות מוגנת, קרוב לליבו - שתהיה נאהבת"
 

יונית א

New member
לא מסתדר לי התלמוד הזה

המשפט הראשון פטרנליסטי מתנשא. אח"כ לעיניין היצירה- גם תחץ זרועו, חסותו והגנתו- לא נשמע לי "שווה לו" .
 

beky1

New member
:-אין שוויון בתלמוד בין נשים וגברים

כמו שאין אישה יכולה לשמש עדה בבית דין רבני ואינה זכאית לרשת את הוריה אלא אם כן יש רק בנות במשפחה (ראה מקרה בנות צלופחד בתנ"ך). במקרה ולא הובנתי ....כבוד בת מלך פנימה כלומר אין לנשים שוויון זכויות לעומת גברים בדת . לא בבית הכנסת ולא בבית המדרש ולא בבית.
 

shandy

New member
גם בדיני הירושה

אין שיוויון והאשה מקופחת שם, לעומת אחיה.
 

שש שבע

New member
אין שיוויון בין נשים לגברים

גם בצורה הפסיולוגית שלנו, "לא פייר, לא פייר" טען בעלי הרב פעמים "שרק את יכולה להרגיש את התינוק בבטן" ומה את יודעת על גישת היהדות לאישה? ה"ידיעה" שלך כביכול מלמדת עד כמה היא לוקה בחסר. היהדות נושאת את האישה על כפיים, ויש דינים שונים לאיך להתנהג איתה ואיך לא. ויש אנשים שחושבים שהם המציאו את הפמיניזם, להפך, הם המציאו את העבדות לאישה. ואנחנו אוכלים את התוצאה של כל הזבל הזה. אז תעשו טובה. ותפסיקו לדקלם שטויות של אחרים ותבדקו דברים במקורות.
 
בהחלט אין שיוויון בין נשים לגברים

נכון. אין שיוויון פיסיולוגי. איני טוענת לשיוויון פיזיולוגי. איני טוענת לעוד הרבה שיוויונים... אבל יש שיוון אחד שאף אחד לא יוכל לטעון כנגדו: השיוויון שלנו כבני אדם. כיצורי אנוש חיים. שש שבע, יש חוקים שהם בפירוש המצאה של זכרים על מנת לשלוט בנקבות שלהם. ואת יודעת למה? האם את יודעת מה המקור שלהם?? זה מאוד פשוט: המקור שלהם הוא הפארנויה הזכרית. שהם חס וחלילה לא יאלצו לפרנס "גורים" של אחרים. והבסיס לכך הוא שנקבה יכולה להיו מופרית רק על ידי זכר אחד כל פעם, בניגוד לזכר, שיכול להפרות כמה נקבות בו זמנית. מכאן תוכלי להבין (וגם למצוא את זה במסמכים היסטוריים) שמוסד הנישואין הומצא על ידי גברים בדיוק לשם כך. לסמן את הנקבה ולוודא שהיא לא תופרה על ידי זכר אחר. בניגוד להאנשה - עשיתי פה הקבלה לחיות. כי זה מה שזה. מותר האדם מן הבהמה....... וזו כל התורה כולה, על רגל אחת.
 

beky1

New member
../images/Emo22.gif מה לעשות ,אבל חלק מאיתנו קיבל

השכלה תורנית בדיוק כמוך, אבל בניגוד אליך לא רואה עין בעין עם כל מה שכתוב, לא הכול "ראה זה וקדש".רבים מאיתנו פשוט הולכים עם הזרם כי אין לא כוח לחלוק עם שאר האנשים ולא רוצים להיחשב אנשים שיש מחלוקת על דיעותיהם. אני חולקת כבוד לדת ולאמונה , אבל בכל הקשור לאישה ..... רחוקה מאוד משוויון כלפי נשים. לדוגמא : לאישה אסור ללמוד גמרא ולמה? כי כביכול לאישה יש את זה באופן טבעי. התורה היא דת שוויונית מאוד , אבל המפרשים אותה אינם אנשים כאלה וכולם גברים שלא ממש מבינים או לא רוצים להבין נשים ופוסקים לטובתם ולטובת חבריהם כדי שתהיה להם היכולת לשלוט על הנשים והבנות שמא יעיזו להיות חכמות מהם. נ.ב. לא ראיתי בימי אישה פוסקת או פרשנית .... מעניין למה
 

דוסטו

New member
ממש שיוויון my foot !!

לכן אישה פסולה לעדות. לכן קול באישה ערווה. לכן בנשואים יהודיים-אורתודוכסיים, שרק חילונית תמימה/טיפשה צריכה להסכים להם, נחתם חוזה שכתוב בארמית, שהאותיות הקטנות שלו הן שלוש מסכתות במשנה, ע"י צד אחד בלבד - הגבר. ולכן, ולמרות שכתוב במקורות (ואך תתפסי אותי על קוצו של יוד) שאשה זכאית לגט בגלל "ריח פיו וטעם אפו" או בעברית דהיום כי היא פשוט "לא רוצה יותר" -יש נשים עגונות, שהגברים שלהם בונים לעצמם חיים חדשים כל עוד הם עושים את זה עם אישה לא-נשואה. ואילו דורשת הגט, מעבר לכך שאינה יכולה לתת גט אלא רק לקבל אם תעשה כמו הגבר ילדיה יהיו ממזרים עם אות קין לעשרה דורות (עוד סימפטום לרלוונטית של היהדות). ושלא אובן לא נכון - אני גאה להיות בן לעם שלפני 3500 שנה נתן לחבורה של בורים-עבדים ספר חוק שבו חוקים שאנגליה "אימצה" רק אחרי המהפכה התעשייתית. אני גם מבין את משה אבינו שהמציא לחבורת החוליגנים הזו אלהים שרואה הכל ונוקם ונוטר כי אחרת אי אפשר היה להלביש עליהם תרי"ג מצוות כדי להפוך אותם לחברה מתוקנת. אני גם מבין שאברהם אבינו היה חכם כמו פרויד ולכן הברית שהוא כורת עם היישות הארטילאית הזו שנקראת אלהים, היא לקצוץ חתיכה מהז' לפני שיודעים את הגודל הסופי שלו. כי אברהם אבינו, כמו תרבויות אחרות (כולן שובניסטיות-זכריות) הבין שמרכז החיים של הגבר זה הז' הזה. ואם יפגעו לו שם, במקום להוריד לו חתיכה מהאף השמי המעונקל שלו, הוא יבין מאיפה משתין הדג. ויפחד. זה הבסיס הפחד.
 
../images/Emo13.gif

מה שרציתי להראות בזה - זה את ה"אליה וקוץ בה" שאפשר למצוא בפסידו שיוויוניות הזו...
 

דוסטו

New member
באותו תלמוד כתוב

שהאישה היא שק צואה מלא חורים. וכל המשפט הזה "כבודה (בחולם) של בת מלך פנימה" הוא שבוש מכוון שמשרת את הימיי-בינמיות של היהדות. הפסוק במקורו הוא בשורוק מלשון רכוש. הוא משפר על 'רכישה' של בת מלך כאישה למלך ישראל. אגב שם האישה היה 'שגל'(צירה-פתח) ואני חושב שזה מעיד על הכל. תהילים פרק מה א לַמְנַצֵּחַ עַל-שֹׁשַׁנִּים, לִבְנֵי-קֹרַח; מַשְׂכִּיל, שִׁיר יְדִידֹת. ב רָחַשׁ לִבִּי, דָּבָר טוֹב-- אֹמֵר אָנִי, מַעֲשַׂי לְמֶלֶךְ; לְשׁוֹנִי, עֵט סוֹפֵר מָהִיר. ג יָפְיָפִיתָ, מִבְּנֵי אָדָם-- הוּצַק חֵן, בְּשִׂפְתוֹתֶיךָ; עַל-כֵּן בֵּרַכְךָ אֱלֹהִים לְעוֹלָם. ד חֲגוֹר-חַרְבְּךָ עַל-יָרֵךְ גִּבּוֹר-- הוֹדְךָ, וַהֲדָרֶךָ. ה וַהֲדָרְךָ, צְלַח רְכַב-- עַל-דְּבַר-אֱמֶת, וְעַנְוָה-צֶדֶק; וְתוֹרְךָ נוֹרָאוֹת יְמִינֶךָ. ו חִצֶּיךָ, שְׁנוּנִים: עַמִּים, תַּחְתֶּיךָ יִפְּלוּ; בְּלֵב, אוֹיְבֵי הַמֶּלֶךְ. ז כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים, עוֹלָם וָעֶד; שֵׁבֶט מִישֹׁר, שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ. ח אָהַבְתָּ צֶּדֶק, וַתִּשְׂנָא-רֶשַׁע: עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ, שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן-- מֵחֲבֵרֶךָ. ט מֹר-וַאֲהָלוֹת קְצִיעוֹת, כָּל-בִּגְדֹתֶיךָ; מִן-הֵיכְלֵי שֵׁן, מִנִּי שִׂמְּחוּךָ. י בְּנוֹת מְלָכִים, בְּיִקְּרוֹתֶיךָ; נִצְּבָה שֵׁגַל לִימִינְךָ, בְּכֶתֶם אוֹפִיר. יא שִׁמְעִי-בַת וּרְאִי, וְהַטִּי אָזְנֵךְ; וְשִׁכְחִי עַמֵּךְ, וּבֵית אָבִיךְ. יב וְיִתְאָו הַמֶּלֶךְ יָפְיֵךְ: כִּי-הוּא אֲדֹנַיִךְ, וְהִשְׁתַּחֲוִי-לוֹ. יג וּבַת-צֹר: בְּמִנְחָה, פָּנַיִךְ יְחַלּוּ--עֲשִׁירֵי עָם. יד כָּל-כְּבוּדָּה בַת-מֶלֶךְ פְּנִימָה; מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ. טו לִרְקָמוֹת, תּוּבַל לַמֶּלֶךְ: בְּתוּלוֹת אַחֲרֶיהָ, רֵעוֹתֶיהָ--מוּבָאוֹת לָךְ. טז תּוּבַלְנָה, בִּשְׂמָחֹת וָגִיל; תְּבֹאֶינָה, בְּהֵיכַל מֶלֶךְ. יז תַּחַת אֲבֹתֶיךָ, יִהְיוּ בָנֶיךָ; תְּשִׁיתֵמוֹ לְשָׂרִים, בְּכָל-הָאָרֶץ. יח אַזְכִּירָה שִׁמְךָ, בְּכָל-דֹּר וָדֹר; עַל-כֵּן עַמִּים יְהוֹדוּךָ, לְעֹלָם וָעֶד. קראנה ולמדנה. כאן רוכשים אישה! כמו שהיהדות עושה! נותנת אישה לבעל ומחתימה רק אותו על הסכם.
 

שש שבע

New member
דוסטו, אתה בור ועם הארץ

וזה שאת מעתיק פסוקים עוד לא הופך אותך לחכם.
 
שש שבע,

להווה ידוע לך שעם "ציון" אי אפשר לטעון שום דבר. האיש לא טען לחכמה. הוא ניסה להראות גישה. אדרבא, הביאי ציטוטים ומובאות שכנגד. אשמח להשכיל.
 

שש שבע

New member
איז קישקוש? אפילו לא שפת התלמוד

מאיפה הציטוט הזה בדיוק? מהתלמוד של הדלאי למה?
 
יקירתי,

לא אמרתי שזה ציטוט. הבאתי תמליל של מצגת שמסתובבת במיילים וטוענת להיות ציטוט. שימי לב לניסוח. גם אני חושבת שיש פה איזשהו גימיק לא אמין. אבל ביננו, בלי שאף אחד ישמע?? - אני חושבת שזה נכתב על ידי אנשים שרצו נורא להראות לנו.. שהגישה של הדת לאישה שיוויונית בעוד הקטע הזה.. מדבר בפירוש בהתנשאות.
 

דוסטו

New member
67, הבנתי שאין לנו בסיס משותף לדיון

אני לא בור. את שטופת מח, עם דעות מאובנות המבוססות על ספר שנכתב במאה ה -17 ומאז לא עודכן היות ומוסד הרבנות הופך לאט-לאט מהר-מהר למוסד פוליטי שאין בו אף פוסק חכם מספיק שמקובל על כולם. לעניין - הצטוט אולי לא מלה המלה אבל זו רוח הדברים. ולא הגבת, ותגובתך מיותרת, על כבודה מלשון כבוד מול כבודה מלשון רכוש.
 

דוסטו

New member
שנדי, לא לשכוח חזיזים.

הר הבית בידנו! יש אלוהים! וגם 'השופט בן-זונה'
 

דוסטו

New member
OK, שנדי

בהתחשב בשרשור ובנושאו. חוטיני תחרה שחורים שיזרקו אל שולחן המ.דינים -יתקבלו בברכה.
 
למעלה