לא
ממחקר שערך המרכז הארצי עולים מספר מסקנות:
1. לא נמצאו הטיות בבחירת האנשים שיכולים או לא יכולים להיבחן בתנאים מותאים אצל בעלי בעיות קשב וריכוז, בעלי לקויות למידה ואלה שנדחו מטעמים מקצועיים.
אולם נמצאה הטית יתר (נתנו ליותר מדי אנשים להיבחן בתנאים מותאמים) אצל בעלי המגבלות הפיזיות ונמצאה הטית חסר (נתנו למעט מדי אנשים להיבחן בתנאים מותאמים) אצל כאלה שבקשתם נדחתה בגלל מחסור בנתונים.
2. מקדמי תוקף הניבוי - האם הפסיכומטרי מנבא את ציוני התואר טוב יותר אצל אנשים "רגילים" בהשוואה לאנשים עם לקויות למידה? התשובה לפי המחקר שלילית.
עם זאת, מעניין לדעת שהמחקר גילה שמקדם התוקף של הבגרות והסכם היו נמוכים יותר אצל בעיות קשב ולקויות למידה, מה שאומר שבעלי בעיות קשב ולקויות למידה מקבלים תנאים מופלגים מדי בבגרויות.