תנאים סוציאלים זמניים, מה עושים ?

margiz

New member
תנאים סוציאלים זמניים, מה עושים ?

קצת ארוך
רבה
מראש
אני עובד בהייטק, יש לי ביטוח מנהלים מסודר ותנאים סוציאלים מלאים, אישתי סטודנטית - ע"מ ליצור מצב שבו יש לה תנאים סוציאלים מגיל צעיר, החלטנו בעבר לייצר עבורה תנאים סוציאלים בדומה אלי, אך באופן עצמאי (מכיוון שהיא סטודנטית, אין לה מעביד) לכן היא הצטרפה לקרן פנסיה ואנו מפרישים עצמאית כל חודש סכום לקרן הפנסיה, בנוסף רכשנו ריסק ואובדן כושר עבודה. כלומר, יש לה קרן פנסיה, ריסק ואובדן כושר עבודה. (הבנתי שקרן השתלמות אין טעם להפריש כאשר אין מעסיק). עד כאן הכל תקין
השנה היא עסקה כעוזרת הוראה באוניברסיטה, ועל כך היא מקבלת שכר חודש, בצורת תלוש משכורת עם תנאים סוציאלים. תחת ניכויי החובה אני רואה : "ב. חיים" "פנסיה" "מגדל פ" ולמטה תחת "נתונים מצטברים" יש 2 שורות, אחת עבור "קרן השתלמות" והשניה עבור "קיצבה"
השאלוות
(לפני שנשגע את האוניברסיטה
) 1. אם אני מבין נכון מהתלוש, מופרשים לא תנאים סוציאלים הכוללים הפרשה לקרן פנסיה, ביטוח חיים וקרן השתלמות - אמת ? 2. האם אפשר ללמוד מהנתונים שלא מופרש עבור אובדן כושר עבודה, או שזה יכול להיות כלול באחד הסעיפים שהוזכרו ? 3. האם אפשר ללמוד מהנתונים אצל מי מנוהלת קרן ההשתלמות ? 4. מה משמעות "מגדל פ" ? (חברת ביטוח מגדל ? כל הכספים מופרשים אליה ?)
והכי חשוב : 5. אנחנו כבר מפרישים היום בצורה עצמאית, רק לריסק, כך שההפרשה לביטוח החיים בעצם כפולה, האם ניתן לבטלה ? 6. אם לא ניתן לבטלה, וחלילה קורה משהו, האם זכאים לסכום כסף כפול ? (מהריסק העצמאי, ומביטוח החיים הנ"ל) 7. אנחנו כבר מפרישים היום לפנסיה בצורה עצמאית, האם ניתן לאחד את ההפרשות ? 8. התעסוקה הנוכחית היא זמנית, למשך חצי שנה-שנה סה"כ, מה יקרה לאחר מכן לכספים ? הם ינוחו בחברת הביטוח ? האם אוכן לאחדם עם הכספים שאנחנו מפרישים עצמאית ?
רבה
 

assaf el

New member
תגובה

ואוו !!! רק לקרוא את השאלה ..... הגיע הזמן לישון ומחר יום חדש תקבל תשובות. לילה טוב.
 

margiz

New member
תוספת קלה לשאלות ../images/Emo13.gif

9. במידה ויש הפקדות לקרן השתלמות בחצי שנה הראשונה, ואז למשך שלוש שנים אין הפקדות כלל, ולאחר מכן ממשיכים להפקיד, האם הוותק נצבר, כלומר - מועד המשיכה יהיה 6 שנים מההפקדה הראשונה, למרות ההפסקה של 3 שנים בהפקדות ? 10. עלתה הסוגיה שכאשר מפקידים לקרן פנסיה באופן עצמאי, לא נהנים מזיכוי מס (מילא), אבל במשיכת הכספים משלמים עליהם מס ! האם אין דרך להמנע מתשלום מס במשיכה, מכיוון שידוע שאלו כספים שהופקדו בצורה עצמאית...
 

assaf el

New member
תגובה

התשובה שלאלה 9 היא שהוותק נצבר/נספר מההפקדה הראשונה - גם אם אין רצף הפקדות לאורך השנים ובהנחה שלא ביצעת משיכה חלקית של כספים מתוך הקופה - אז לגבי ההפקדות החדשות ייספר וותק מחדש. תשובה לשאלה 10 - אם מפקידים לקרן פנסיה באופן עצאי וקיימת הכנסה כשכיר ללא תנאים מהמעסיק ניתן להנות מזיכוי וניכוי. אם אתה מפריש עצמאית אך אין לך הכנסה ושוב כל ההפרשה היא על חשבונך - החישוב יהיה על בסיס קיצבה מוכרת וניתן להנות מפטור על כל הסכום.
 

margiz

New member
../images/Emo51.gif\ לגבי סעיף 10 :

א. מה משמעות המונח "בסיס קיצבה מוכרת" ? ב. במידה והכספים המופקדים לאורך השנים בקרן הפנסיה חלקם בהפרשה עצמאית בזמן שאין הכנסה וכל ההפרשה היא על חשבוני, וחלקם במסגרת מסודרת דרך מקום העבודה תוך קבלת זיכוי וניכוי - האם בגיל פרישה יתבצע חישוב, ועבור הסכומים שהפקדתי באופן עצמאי - לא אשלם מס ?
 

assaf el

New member
תגובה

בעת קבלת קיצבה (בהנחה שלא נמשכים פיצויים פטורים נוספים) ניתן להנות מפטורים שמוגדרים כ"קצבה מזכה" או "קצבה מכרת" מקבלים את הגבוה מבין השנים-בהנחה שיש לך קרן פנסיה חדשה או ביטוח מנהלים. בהחלט ישנה התייחסות שונה לפנסיה שמקורה בכספי מעביד במסגרת ההפרשות הפנסיוניות לבין החלק שלך לדוגמא: אם אתה מפריש 5% והמעביד מפריש 5% על חשבון תגמולים ויחד ההפרשה היא 10% הקצבה הפטורה תהיה החלק שלך חלקי סה"כ ההפרשה - דהיינו 50% מהקצבה יהיה פטור והיתרה על פי מדרגות המס. מעבר לכך לא אוכל עוד לרדת מטה בהסבר ללא נתונים נוספים רבים ולכן אני ממליץ לך לקבל ייעוץ מאיש מקצוע.
 

margiz

New member
תודה רבה, אבל לא זו היתה השאלה...

השאלה היא האם מתבצעת אבחנה בין הכספים שהוקפדו באופן עצמאי כאשר לא מועסקים, ובין הכספים המופרשים בזמן שעובדים (במסגרת העבודה), וזאת מכיוון שאין סיבה לשלם מס עבוד הכספים שהופקדו בצורה עצמאית כאשר לא עובדים..
 

assaf el

New member
תגובה

במידה ולא ניצלת ניכוי בהטבות המס עבור ההפרשות תוכל להנות מפנסיה פטורה.
 

margiz

New member
כלומר, הכספים "צבועים" בצבעים שונים ?

בבוא בעת, בגיל פרישה, כאשר יסתכלו על כל הסכום שנצבר, ויחלקו אותו לקצבה חודשית, יוכלו לומר (למשל), שהקיצבה הקודשית היא 5,000 ש"ח, אבל 500 ש"ח מתוך ה 5,000 מקורם בהפרשות עצמאיות, ולכן לצורך חישוב מהס, הקיצבה היא 4,500 ש"ח ?
 
למעלה