תנאי רוח במנחתים

תנאי רוח במנחתים

בשבת האחרונה, התייצבתי במנחת הדרים מוקדם בבוקר כדי לטוס. שק הרוח, שהצביע בניצב למסלול, שלח אותי הביתה מאוכזב למדי (מאחר ואני צובר עתה את שעות הטיסה הראשונות שלי אינני ממריא ברוח צד). בדרך הביתה נזכרתי ברעיון של אפי רושניק מה-10.5 בענין מצלמה שתשדר באינטרנט תמונה עדכנית של שק הרוח. חשבתי על הענין ונדמה לי שמה שאנחנו צריכים באמת זה לאו דווקא תמונה של שק הרוח אלא את נתוני מהירות הרוח וכיוונה. ערכתי חיפוש קצר באינטרנט ומצאתי כי ניתן לרכוש עמדות ניטור מזג אויר ביתיות. אחת מהן מתוארת בלינק המצורף. הערכה כוללת חישנים המותקנים מחוץ לבית וצג קטן המותקן בתוך הבית. החיבור בין החישנים לעמדת הבקרה מתבצע בדגמים מסוימים באמצעות כבלים ובדגמים אחרים באופן אלחוטי (חוסך כבלים מכוערים בבית). לערכה ניתן להוסיף תוכנה המאפשרת חיבור של עמדת הבקרה ל-PC וצבירת נתונים וכן ניתן להוסיף תוכנה נוספת המאפשרת חיבור לאינטרנט. עלויות: מחיר הערכה הבסיסית $175 - עד $535 תוכנת חיבור ל-PC- $148.5 תוכנת חיבור לאינטרנט – $45 סה"כ לערכה הפשוטה ביותר (Weather Wizard III) בתוספת יכולת חיבור למחשב ולאינטרנט: $368.5 (ללא דמי משלוח). הצעתי: אם ימצא מתנדב המתגורר בסמוך למנחת הדרים ולחוות רונית בעל מחשב וחיבור קבוע לאינטרנט וכן כמות מספקת של מעונינים (לדעתי מעל 10) ניתן לחלק את ההוצאות בין המעונינים ולרכוש ערכה שתאפשר לדעת בכל רגע נתון את נתוני מזג האויר במנחתים. אם ימצאו מספיק מעונינים כדאי לבצע חיפוש יסודי יותר מאחר ואינני בטוח כי הערכה המובאת בלינק היא האופטימלית מבחינת ביצועים/מחיר. המעונינים מוזמנים להגיב. ובאשר לטיסה שפספסתי – את החסר השלמתי עוד באותו ערב
. תודה, אבי
 
הרוחות משנות כיוון לעיתים קרובות

אבי שלום, הרעיון שלך נחמד, אבל לפי עניות דעתי לא כל כך ישים. הרוחות מתנהגות באופן שונה ולעיתים בלתי צפוי ממה שאנחנו רוצים או חוזים, במיוחד בעונות המעבר. למשל, ביום ששי האחרון, תוך שעה אחת בשעות הבוקר המוקדמות, הרוח שהיתה די חזקה, החליפה כיוון ממערבית למזרחית ואחר כך לצפונית ובסוף לדרומית. כלומר, לא חשוב באיזה כיוון הכנת את המצנוע להמראה, תוך כמה דקות כבר היית בכיוון הלא נכון ובדרך כלל בכיוון ההפוך. רוצה לומר שעד שתגיע מהבית למינחת, הרוח עשויה כבר גם לשנות כיוון וגם לשנות את עוצמתה. אתה צריך להתרגל לעובדה שבחלק מהימים שתגיע למינחת, פשוט לא תטוס, בגלל מגבלות רוח. בסה"כ זה תחביב וכך צריך להתייחס אליו. בני נדלר
 

ronga

New member
לדעתי זה לא מדוייק

שלום בני, ברשותך כמה הערות שלדעתי זה רוב המקרים אך כמובן לכל כלל יש יוצא מממנו, לפני זה יותר חשוב לי הנקודה שאמרת בסוף "בסה"כ זה תחביב וכך צריך להתייחס אליו": אני מניח שהתכוונת ש"לא לטוס בכל מחיר" ולא לגרוע מחשיבות ה"תחביב": --- אחד ההבדים המבדילים בתחביב הטיסה מתחביבים אחרים הוא, שהחובב נדרש לרמה של מקצוען ע"מ לא לפגוע בו ובאחרים--- לגבי כל שניה הרוח משנה את כיוונה לא משנה איך סידרת את המצנח, זה לפי דעתי גישה לא מומלצת שכן "בגדול" לרוח יש כיוון כללי אחד בתנאים נורמלים, לא רק זאת אלא שאם יקפיד הטייס להמריא "בול" מול הרוח (לא משנה אם עומד לרשותו מסלול אספלט כמו שנאמר בעבר) יקטין משמעותית את הסיכוי להתהפך, ויהפוך את ריצת ההמראה לרגוע יותר ע"מ לבדוק טוב את המצנח לסכום: - לרוב רכיב הרוח די ברור - יש להקפיד עליו בהמראה - תחביב או לא: להתייחס אליו כ"מקצוע" ואם יש "צוללות בואדי" ("דברים שלא מסתדרים") ללמוד מה בעלי ניסיון עושים להתראות רון
 
תחביב מיקצועי

רון שלום, הדגשת הדברים על ידיך בהחלט מקובלת עלי. להיות מיקצועי בניהול התחביב, זה בעיקר לדעת מתי לא להמריא ומתי לא לטוס. כמובן שתמיד חשוב להמריא ולנחות במדויק מול הרוח ולכן, שהרוח משתנה ואתה מוצא את עצמך לפני המראה (ואחרי חימום מנוע) עם רוח צד או עם רוח גבית, אל תמריא. יש פתגם בדואי שאומר:- "חכם השביל מההולך בו"...כלומר, אל תסטה ואל תעשה קיצורי דרך שאתה הולך בשביל מסוכן. ובאליגוריה למצנועים אפשר לומר ש"הרוח חכמה מהמרחפים בה"...אל תלחם ברוח חזקה, כמעט תמיד היא תנצח אותך. בברכת טיסות בטוחות בני נדלר
 
תנאי רוח

בני שלום, אתה בוודאי צודק לגבי העובדה שלא ניתן לחזות באופן מדויק את התנהגות הרוח אבל לדעתי ההנחות הבאות מתקימות בדרך כלל: 1. הרוח בשעות הבוקר בד"כ במגמת התחזקות ולכן אם למשל ב-06:00 נמדדה עוצמת רוח שאינה מתאימה לטיסה, הסיכוי שב-06:30 ניתן יהיה לטוס קלוש. 2. הרוח בשעות הערב במגמת דעיכה ולכן אם למשל ב-18:00 נמדדה עוצמת רוח מתאימה לטיסה, כדאי לצאת למנחת - ב-18:30 ניתן יהיה כנראה לטוס. 3. תחת ההנחה שאתמול והיום אנו תחת השפעת אותה מערכת מזג אוויר, אם הרוח דעכה אתמול בשעה מסוימת, הרוח צפויה לדעוך היום פחות או יותר באותה שעה. אם ההנחות הנ"ל נכונות (אשמח לקבל תיקונים) אז לערכה המוצעת בהודעתי הקודמת יש ערך גם אם היא מספקת אינפורמציה חלקית בלבד. אני בכל אופן מוכן לשים כ-$40 תמורת האינפורמציה החלקית ואתה/אתם? טיסות נעימות ובטוחות, אבי
 
מטאורולוגיה

לאבי, בני ושאר החברים. המלצה חמה: קורס מטאורולגיה אשר נערך בחסות האגודה. ביום א' האחרון סיימנו את המחזור הראשון. יש רק דברים טובים לאמר על הקורס הזה וכולם יצאו ממנו משכילים יותר ומבינים יותר. מומלץ ביותר.
 

ronga

New member
יותר פרטים

שלום עמית, עד כמה שזכור לי הסילבוס שלו היה 100% רלוונטי למצנחי הרחיפה אבל הרבה פחות לנו, ולכן צריך או לשנות סילבוס או קורס ניפרד, תוכל אולי לכתוב או לשלוח קישור לתכנית שהיתה, במידה והקורס "תפור" גם לנו, אפשר ליזום "מועד ב" (כמו שביקשו גם בפורום שלכם) תודה רון
 
פרטים

את האוויר, כידוע, לא מעניין מי טס בתוכו והוא לא משנה את מזגו בהתאם לכך. על כן, מטאורולוגיה זה מטאורולוגיה ותופעות מטאורולוגיות מופיעות ונעלמות מאותה סיבה ממש אם מרחפים באותו זמן מצנחי רחיפה באיזור או מצנחים ממונעים. בקורס האחרון, השתתפו גם חבר'ה מהגלשנים. בקיצור, זה טוב לכולם. הקורס יאפשר לך להבין תופעות, לדעת לקרוא מפות (סינופטיות) ולפרש אותן, לדעת להסתכל למעלה ולהבין מה אתה רואה. מכאן, כל אחד יפרש את זה ויישם את זה למטרותיו הוא. הקורס הועבר ע"י המטאורולוג ניר סתיו והוא היה ברמה שהתאימה לקהל. באופן כללי, תיאור המפגשים הוא כזה: המפגש הראשון דן בלחצים ורוחות. המפגש השני בלחות וזרמים אנכיים. במפגש השלישי למדנו על עננים ומשקעים. ברביעי, על מערכות מזג אוויר עולמיות בחמישי מזג אוויר בארץ באביב ובקיץ. ובמפגש השישי והאחרון מזג האוויר בארץ בסתיו ובחורף וכמובן סיכום וחיבור של הכל ביחד. את הקורס ארגנו אשר חפץ (טייס ראשי) וחבר עוזרים ולכל משתתפיו היו רק מילים טובות לאמר בסיומו. מאחר ואני לא הייתי בין המארגנים, אני יכול רק להעריך, שאם יהיו מספיק מעוניינים ויהיו מי שיעזרו בארגון, אפשר יהיה לארגן מחזור נוסף. מומלץ !!! דרך אגב: הקורס היה משולב בהרצאות בנושא הכרת נתיבי תעופה. גם זה חשוב וגם את זה מומלץ לדעת.
 
עוד על הרוחות, בעיקר בעונות המעבר

אבי שלום, כל הסיעור מוחין מהכיוון שלי התחיל בכך שאנו נימצאים בימים אלה בעונת מעבר, המאופיינת לעיתים בין השאר בשינויים בלתי צפויים בכיוון הרוח ועוצמתה. גם התאונה שמוזכרת לעייל ארעה בגלל שינוי פתאומי בכיוון הרוח מצפונית לדרומית וזאת, ממש כמה דקות לפני שהטייס המריא. ובנוסף, רון גפני הכניס לא מכבר אזהרה באתר שלנו בנושא. לעצם הענין, מיקום המכשיר שאתה מציע לא רלוונטי בשבילי. בברכה בני נדלר
 
למעלה