יוסף בן דוד שוורץ
New member
תנועת העובדים המהפכנית והציונות
שורשי ”הסכסוך ” התעמולה הציונית מגדירה את הציונות כתנועה ללידתו מחדש של העם היהודי בארץ מכורתו. טענה זו היא טענה מרכזית במיתוס הציוני, כאשר לא אחת משווים את התנועה הציונית לתנועות לשחרור לאומי מעול הקולוניאליזם והאימפריאליזם. אולם מי שמע על תנועה לשחרור לאומי שבנתה את כל קיומה על נישולו של עם אחר? אבות הציונים היו הרבה יותר ישרים בהגדרת אופי תנועתם. ולאדמיר(זאב) ז‘בוטניסקי בחיבורו הידוע ”קיר הברזל“ כתב כי זהו חוק ברזל של כל תנועה של קולוניאליסטים כי על מנת להתנחל בארץ בה כבר חיים בני אדם, או שתשתמש בכוח צבאי או שתוותר על המטרה של ההתיישבות עצמה...הציונות היא מפעל קולוניאליסטי ועל כן היא תיכשל אם לא תשמש בכוח הנשק.. הוא גם הוסיף כי אין הציונים יכולים להגיע להסדר עם הערבים מחוץ לארץ, משום שהם דורשים ברית כנגד האימפריאליזם, בעוד הציונים זקוקים לכידונים של הצבא הבריטי. השורשים של הקולוניאליזם הציוני אינם אפוא הכיבוש של 67, כפי שמנסה להציג זאת השמאל הרפורמיסטי בארץ ובעולם אלא עצם ההתנחלות הקולוניאליסטית הציונית מסוף המאה ה-19. השמאל הציוני המתנגד לכיבוש והנישול שלאחרי מלחמת 67 אינו נוגע בשורשים של הבעיה , אלא באחד מהענפים שצמחו משורשים מורעלים אלו. השורשים של הציונות הציונות אינה 2000 שנות געגועים לציון, אלא תנועה מודרנית שנולדה בחלקה האחרון של המאה ה-19. התפתחותה הפוליטית של תנועה זז, היא תוצאה של החברה האירופאית בתקופה של האימפריאליזם ולא ניתן להבינה מחוץ להקשר זה. הציונות נולדה כתגובה לאומנית של חלק מהיהודים לאנטישמיות באירופה. ההיסטוריה המודרנית של היהודים החלה עם המהפכה הצרפתית, אשר הרעיונות המהפכניים שלה היו חופש, שוויון ואחווה. כתוצאה ממנה זכו היהודים לשוויון זכויות אזרחי. חומות הגטו הופלו והיהודים יכלו לבחור לעצמם מקצועות שהיו סגורים לפניהם במשך מאות בשנים. לא במקרה הפרעות ביהודים בממלכה האוסטרו-הונגרית אורגנו על ידי הריאקציה שעלתה לשלטון לאחר מפלתו של נפוליון וידועה כקונגרס וינה.הנסיך (פירסט) קלמנס מטרניך שהיה הקנצלר של הקיסרות ההבסבורגית ועמד בראש האצולה של בעלי האחוזות כנגד הסוציאליסטים והדמוקרטים, הוא שעמד בראשה ובתקופתו נערך הפוגרום בערי גרמניה בהאמבורג ופרנקפורט כאשר ההמון הימני המוסת על ידי הכנסייה קורא היפ היפ , שם שמקורו במסעות הצלב כאשר קריאת קרב של הצלבנים הייתה "Hierosylma Est Perdita “ אולם במזרח אירופה הסיפור היה שונה. היהודים חיו בעוני ובשולי החברה הסמי פיאודלית. במקומות שהיו מבודדים משאר בני החברה. במקומות מושבם לא היו מפעלים, אלא בתי מלאכה, והם סבלו לא רק מאפליה חוקית, אלא מפוגרומים שעודדו על ידי המשטרה והממשלה. הפוגרום הראשון הידוע ברוסיה נערך ב-1821. טרוצקי המהפכן הרוסי ממוצא יהודי, תאר פוגרומים אלו בספרו 1905.“ מאה עיירות הפכו לגיהינום. עשן רב היתמר בשמש, בתים עלו באש. כל אחד ידע מראש כי הפוגרום עומד להתרחש. עוד לפני שהוא התרחש. , לאחר מאמרי וכרוזי הסתה חלונות של בתים יהודים נופצו. עוברי אורח הוכו כאשר הפורעים שרים ”האל ינצור את הצאר“ כוחות המשטרה התנפלו על כל מי שהתנגד לפרעות. לאחר הפרעות , החוליגנים שתו בבתי המרזח , מסריחים מוודקה ומדם כאשר הם מרגישים עצמם עליונים.“
שורשי ”הסכסוך ” התעמולה הציונית מגדירה את הציונות כתנועה ללידתו מחדש של העם היהודי בארץ מכורתו. טענה זו היא טענה מרכזית במיתוס הציוני, כאשר לא אחת משווים את התנועה הציונית לתנועות לשחרור לאומי מעול הקולוניאליזם והאימפריאליזם. אולם מי שמע על תנועה לשחרור לאומי שבנתה את כל קיומה על נישולו של עם אחר? אבות הציונים היו הרבה יותר ישרים בהגדרת אופי תנועתם. ולאדמיר(זאב) ז‘בוטניסקי בחיבורו הידוע ”קיר הברזל“ כתב כי זהו חוק ברזל של כל תנועה של קולוניאליסטים כי על מנת להתנחל בארץ בה כבר חיים בני אדם, או שתשתמש בכוח צבאי או שתוותר על המטרה של ההתיישבות עצמה...הציונות היא מפעל קולוניאליסטי ועל כן היא תיכשל אם לא תשמש בכוח הנשק.. הוא גם הוסיף כי אין הציונים יכולים להגיע להסדר עם הערבים מחוץ לארץ, משום שהם דורשים ברית כנגד האימפריאליזם, בעוד הציונים זקוקים לכידונים של הצבא הבריטי. השורשים של הקולוניאליזם הציוני אינם אפוא הכיבוש של 67, כפי שמנסה להציג זאת השמאל הרפורמיסטי בארץ ובעולם אלא עצם ההתנחלות הקולוניאליסטית הציונית מסוף המאה ה-19. השמאל הציוני המתנגד לכיבוש והנישול שלאחרי מלחמת 67 אינו נוגע בשורשים של הבעיה , אלא באחד מהענפים שצמחו משורשים מורעלים אלו. השורשים של הציונות הציונות אינה 2000 שנות געגועים לציון, אלא תנועה מודרנית שנולדה בחלקה האחרון של המאה ה-19. התפתחותה הפוליטית של תנועה זז, היא תוצאה של החברה האירופאית בתקופה של האימפריאליזם ולא ניתן להבינה מחוץ להקשר זה. הציונות נולדה כתגובה לאומנית של חלק מהיהודים לאנטישמיות באירופה. ההיסטוריה המודרנית של היהודים החלה עם המהפכה הצרפתית, אשר הרעיונות המהפכניים שלה היו חופש, שוויון ואחווה. כתוצאה ממנה זכו היהודים לשוויון זכויות אזרחי. חומות הגטו הופלו והיהודים יכלו לבחור לעצמם מקצועות שהיו סגורים לפניהם במשך מאות בשנים. לא במקרה הפרעות ביהודים בממלכה האוסטרו-הונגרית אורגנו על ידי הריאקציה שעלתה לשלטון לאחר מפלתו של נפוליון וידועה כקונגרס וינה.הנסיך (פירסט) קלמנס מטרניך שהיה הקנצלר של הקיסרות ההבסבורגית ועמד בראש האצולה של בעלי האחוזות כנגד הסוציאליסטים והדמוקרטים, הוא שעמד בראשה ובתקופתו נערך הפוגרום בערי גרמניה בהאמבורג ופרנקפורט כאשר ההמון הימני המוסת על ידי הכנסייה קורא היפ היפ , שם שמקורו במסעות הצלב כאשר קריאת קרב של הצלבנים הייתה "Hierosylma Est Perdita “ אולם במזרח אירופה הסיפור היה שונה. היהודים חיו בעוני ובשולי החברה הסמי פיאודלית. במקומות שהיו מבודדים משאר בני החברה. במקומות מושבם לא היו מפעלים, אלא בתי מלאכה, והם סבלו לא רק מאפליה חוקית, אלא מפוגרומים שעודדו על ידי המשטרה והממשלה. הפוגרום הראשון הידוע ברוסיה נערך ב-1821. טרוצקי המהפכן הרוסי ממוצא יהודי, תאר פוגרומים אלו בספרו 1905.“ מאה עיירות הפכו לגיהינום. עשן רב היתמר בשמש, בתים עלו באש. כל אחד ידע מראש כי הפוגרום עומד להתרחש. עוד לפני שהוא התרחש. , לאחר מאמרי וכרוזי הסתה חלונות של בתים יהודים נופצו. עוברי אורח הוכו כאשר הפורעים שרים ”האל ינצור את הצאר“ כוחות המשטרה התנפלו על כל מי שהתנגד לפרעות. לאחר הפרעות , החוליגנים שתו בבתי המרזח , מסריחים מוודקה ומדם כאשר הם מרגישים עצמם עליונים.“