תנ"כי משהו..

טל חלל

New member
תנ"כי משהו..

שיעור תנ"ך הביא לי השראה לישיבת מד"צים... אני אספר על הרעיון ואשמח אם יהיו לכם רעיונות איך לעבות. התחלנו ללמוד את ספר מלכים (רק עכשיו!? כן כן... אני לומד בבית ספר שמרכז את החומר לשנה של הבגרות). לפני שנכנסנו בכלל לספר מלכים ומה קורה בו המורה הקצתה איזה שני שיעורים רק כדי להסביר לנו על כך שספר דברים נכתב אחרי ספר מלכים. (אני הבנתי על הדוגמא הראשונה אבל לא כולם חכמים כמוני.. מוחעחע). ספר דברים הוא למעשה ספר חוקים מאוד גדול שמורה לבני ישראל איך לנהוג בארץ כנען החדשה שהם מגיעים אליה אחרי 40 שנה במדבר. יודעים להגיד שהוא נכתב אחרי כל מה שקרה בספר מלכים (שלמה המלך.. בית המקדש.. פיצול ישראל ויהודה.. ועוד דברים שכאלה) בגלל הנחה בסיסית שאומרת שחוקים נכתבים כדי למנוע מטעות לחזור שנית. זאת אומרת שאם בספר דברים יש חוקים לאיך לנהוג בבית המקדש אז זה אומר שהוא נכתב אחרי התקופה שבית המקדש כבר היה בנוי. בספר דברים נכתב על בית המקדש שאין לחשוב שאלוהים נמצא בו אלא רק שמו של אלוהים. כאילו בית המקדש הוא מקום סימלי בלבד ולא מקום בו אפשר להיות ליד אלוהים. לכן יודעים להגיד שכשבת המקדש היה קיים אז הוא נתפס כמקום מסבח בו אנשים התייחסו רק לאקט הטיקסי ולא למשמעות הרוחנית של המקום בשאר החיים שלהם. או בקיצור בית המקדש הפך להיות מקום בו מתעסקים בצורה של דברים והרבה פחות בתוכן שלהם. עכשיו השאלה היא איך הופכים את כל הסיפור הזה למתודי וחוויתי תוך כדי שמירה על המסר של עיסוק בתוכן ולא בצורה. אני חשבתי על כיוון של המחזה אם יש לכם עוד רעיונות סביב הנושא אני אשמח ממש. ועוד דבר... עם משהו יכול לתת לי הוראות מדוייקות ולפי שלבים לאיך אני רושם את הפרטים שלי בהודעה נפרדת למטה כזאת.. אז זה גם יהיה לי מועיל. (צר לי שקודי על ששחכתי את ההסבר שלך).
 

tamar brandy

New member
וואו../images/Emo163.gif"בוב"

קשה לי לחשוב איך לייחס את זה אלינו אבל זה ממש טובאני אמשיך לחשוב על זה, מה שכן אני די הבנתי מההודעה שלך כמה דברים לא ברורים שהמורה שי ניסה להעביר ללא הצלחהXD
 

טל חלל

New member
ברנדי! שלום!

אני דווקא יכול לחשוב על איך זה מתקשר... כי.. את מכירה את התופעה הזאת שמד"צים מסתמכים על פעולות קודמות שהם עברו וככה הם נמנעים מלחשוב על תוכן בעצמם.. ואז שומעים משפטים כמו- "נעשה להם פעולת בנים בנות" או "פעולת חלומות" או "פעולת קצפת" או "פעולת לא נפסיק לשיר". כל אלה הן דוגמאות לפתרונות שואבים כאלה שקופצים למד"צים היקרים שלנו בראש בתור משהו שקל לעשות ואז גם משכנעים את עצמם שזה כיף לחניכים. ובדיוק כמו שבני ישראל היו צריכים לראות את אלוהים בכל מעשה שלהם ביום-יום ולא רק בבית המקדש, ככה גם מדריך צריך לראות את התוכן של הפעולה שלו בתור משהו שהוא מביא ולא בתור משהו שבא עם הכותרת. חשבתי לעצמי שמשהו חסר בהודעה שהשארתי... תודה שהצבעת לי על הקישור בין הנושא לתנועה. כי זה מה שבאמת היה חסר. ו... אני תמיד שמח לעזור למורים לתנ"ך...
 
למעלה