City Comptroller
New member
תסבוכת ה- 531 ואחריות פרנסי העיר לה
רקע קצר: הפתרון שנבחר, למשל להצלבת 531 עם סוקולוב הוא 531 במפלס קרקע (בערך), וסוקולוב במפלס תת-קרקעי זהו פתרון הפוך מן המקובל בעולם, בו התנועה המהירה משוקעת, והתנועה העירונית - במפלס קרקע לפתרון המקובל בעולם מעלות רבות, וביניהן רעש מופחת ושמירה על רצף אורבני הפתרון הישראלי, מבית היוצר של מע"ץ (תכנונו החל בתקופת כהונת בן-ציון סלמן) מוכר כבעיתי בעולם כולו מזה 60 שנה, בין חסרונותיו הבולטים רעש מוגבר מן התנועה המהירה ונתק אורבני בין שני צידי מסלול התנועה המהירה וניוון מתפשט ממנה לצדדים כנמק (urban decay), ומעלה תמיהות קשות בנוגע למוניטין של האוניברסיטאות והטכניונים בהם למדו מתכנני הפרויקט, פרנסי העיר, ובעלי משרות בכירות רלבנטיות בעיריות המעורבות. תקון הבעיות שנגרמו עקב גישה שגויה זו אשר יושמה בשנות הששים של המאה שעברה בבוסטון למשל, הסתים רק לאחרונה בפרויקט מתקן שעלה למשלם המסים בכ- 14 מליארד דולר, ועקרו - העברת interstate 93 במפלס תת-קרקעי תפישה שגויה זו כבר מציגה בעיה קשה למתכנני כבישי כפר סבא הפנימיים האמורים להזין את 531, אשר בשלב זה - עדיין בלתי פתירה שאלתי היא: היכן היו פרנסי העיר בעת שמע"ץ החל לתכנן את 531
רקע קצר: הפתרון שנבחר, למשל להצלבת 531 עם סוקולוב הוא 531 במפלס קרקע (בערך), וסוקולוב במפלס תת-קרקעי זהו פתרון הפוך מן המקובל בעולם, בו התנועה המהירה משוקעת, והתנועה העירונית - במפלס קרקע לפתרון המקובל בעולם מעלות רבות, וביניהן רעש מופחת ושמירה על רצף אורבני הפתרון הישראלי, מבית היוצר של מע"ץ (תכנונו החל בתקופת כהונת בן-ציון סלמן) מוכר כבעיתי בעולם כולו מזה 60 שנה, בין חסרונותיו הבולטים רעש מוגבר מן התנועה המהירה ונתק אורבני בין שני צידי מסלול התנועה המהירה וניוון מתפשט ממנה לצדדים כנמק (urban decay), ומעלה תמיהות קשות בנוגע למוניטין של האוניברסיטאות והטכניונים בהם למדו מתכנני הפרויקט, פרנסי העיר, ובעלי משרות בכירות רלבנטיות בעיריות המעורבות. תקון הבעיות שנגרמו עקב גישה שגויה זו אשר יושמה בשנות הששים של המאה שעברה בבוסטון למשל, הסתים רק לאחרונה בפרויקט מתקן שעלה למשלם המסים בכ- 14 מליארד דולר, ועקרו - העברת interstate 93 במפלס תת-קרקעי תפישה שגויה זו כבר מציגה בעיה קשה למתכנני כבישי כפר סבא הפנימיים האמורים להזין את 531, אשר בשלב זה - עדיין בלתי פתירה שאלתי היא: היכן היו פרנסי העיר בעת שמע"ץ החל לתכנן את 531