תסכול

א רויטל

New member
תסכול

היום הייתה לביתי תקרית בבי"ס ואני מתוסכלת ופגועה מתגובת המורה. רקע (מקוצר) :לפני שנה ביתי כיום בת 8 כיתה ג', סרבה ללכת לב"ס כשבוע .טופל מיידית כי אניעובדת במע' הבריאות הפסיכיאטרית בטיפול בנוער ועדה למקרים המחריפים עקב אי טיפול. נמצאה בעיית חרדה וחלק מהטיפול היה שהייתי בבי"ס למשך כחודשיים לטיפול קוגניטיבי התנהגותי הדרגתי עד שחזרה למסלול.(כולל טיפול תרופתי) היה שיתוף מלא של המחנכת והיועצת והמנהל ונראה שמבינים ותומכים. במהלך השנה לאחר אבחונים של רפב"ע (שעליו היה צורך להילחם עם קופ"ח) וכן אבחון הקשבה (ובעקבותיו טיפול מוצלח אך עדיין בתהליך) במכון טומטיס , אושרו חשדותי ונמצא שהחרדה נבעה עקב רגישות יתר למגע שהילדה סובלת ממנה ובעיקר בחוש השמיעה. באחד הסיכומים נכתב " ילדה ללא עור" ללא הגנה וללא מע' סינון בשמיעה. תיאור מילולי מדוייק למצב שהיה. כל זה גורם בין השאר לתגובות מוגזמות וקריאה לא מדוייקת של מצבים חברתיים.אך היא לא במצב כה קשה שאפשר לדרוש סייעת מתווכת. כן השגנו שילוב דרך מת"י אחר צהריים לטיפול עם עוד ילדה ללימוד אסטרטגיות חברתיות. מאז הילדה הולכת עם פלאפון באופן קבוע (מאפשר הליכה לבד הביתה ללא חשש) וכן כשמרגישה במצוקה בבי"ס יוצרת קשר , בהפסקות בלבד!. השנה מחנכת חדשה. יזמתי פגישה ועדכנתי במצב לפני תחילת שנת הלימודים. עשתה רושם שהבינה וההתחלה הייתה טובה יחסית. היום הופצה שמועה בכיתה נגד ביתי והיא התקשרה במצוקה גדולה וחששה לגשת לספר למורה כיהמורה אמרה"אלי לא ניגשים בהפסקה אלא רק אם משהו מת..." התקשרתי למזכירות והם קראו למורה. תיארתי בפניה את התקרית ותגובתה " אז מה את רוצה שאני אעשה?" נפגעתי נעלבתי אך הבלגתי ובקשתי שתשוחח בכיתה ותפסיק את החרם. אמרה בסדר אך רק בשיעור האחרון. אכן עשתה וביתי נרגעה. אך קבלה מסר כועס מהמורה על כך שהתקשרה אלי ובקשה את עזרתי. כמובן שזה הלחיץ את הילדה. אני רוצה ליזום מחר שיחה עם המורה. כמה הבהרות צריך יהיה מדוע אין הבנה... זה פשוט גומר את הכוחות והילדה עושה מאמצים והתקדמה כל כך הרבה מאז ההשקעה בטיפול בחופש. למה להרוס ולהקשות? תודה מראש על התגובה גם אם זה לא הפורום הכי מתאים להוציא תסכולים כאלו. אני מרגישה שבגלל שביתי לא במצב גרוע אין לנו זכויות,כמו סיוע צמוד יותר במע' החינוך, כמו הקלות במס, עזרה מארגונים ועמותות שונות וכו'
 

mickya

New member
רויטל

ראשית בתך נהגה נכון כאשר שיתפה אותך בבעיותיה. תגובתך אף היא נכונה. עדיף אמא נודניקית וילד חי, במיוחד לאור בעיותיה של בתך. תגובת המורה אינה הולמת אשת חינוך. חרם על ילד בביה"ס חייבים לשרש. התוצאות לדחייה של ילד ע"י חברי הגיל יכולות להיות הרות אסון. חובה מוסרית של מורה לטפל במצוקה של ילדה. המילה חינוך מחייבת וחייבים לעמוד מאחוריה. להערכתי יש להגיב ואם המורה לא יודעת איך לפעול במקרים כאלו מן הראוי שתתיעץ או תחליף מקצוע. לצערי נוכחתי בכמה מקרים שאחכ' המערכת הצדקה בכך "שהכתובת היתה על הקיר ולא ראינו" יש לפעול בדחיפות בתוך בית הספר בשיחות עם המנהיגים, לחזק צדדים חזקים של הילדה ובעיקר לתמוך בה. שיחה עם הצוות החינוכי חייבת להעשות בדחיפות, אל תהססי!! קראי אותם לסדר!! בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

א רויטל

New member
הבהרה והמשך

בקשתי שיחה עם המורה אך אין לה פנאי היום וזה נדחה לאחר החג. חשבתי לתת למורה עוד הזדמנות לנסות ולהבין את מצבה של ביתי לפני שאפנה למנהל ולדרגים הגבוהים . היום היה טקס בבי"ס ופגשתי את המחנכת הקודמת שהביעה את התפעלותה מהתקדמותה של ביתי , והזכירה לחיוב את הקשר התכוף שהיה ביננו כדי לקדם את ביתי. כשסיפרתי לה את הקשיים שיש על מנת ליצור קשר דומה והבנה אצל המחנכת הנוכחית היא הביעה תמיהה. אני מעדיפה לנסות דרכי נועם לפני פניה לדרגים גבוהים כי ביתץיתצטרך להתמודד עם המחנכת כל השנה, ואינני רוצה להעכיר את האוירה למרות שאני נושאת מועקה גדולה. מצפה לתגובה כי זה עוזר לי במועקתי.
 

NEW AD

New member
תמשיכי להלחם

אל תתייאשי גם אם תיאלצי להלחם ע"י שיתוף ההנהלה והדרגים הגבוהים עדיף לילד לחוש שהבית עומד מאחוריו ותומך בו גם אם ח"ו יווצר מצב שהמורה תיפגע ותשדר זאת לילדה. אך אם תאלצי להלחם השתדלי כל הזמן להיות עם אצבע על הדופק כדי שהילדה לא תפסיד מהפגיעה במורה.
 
תגובה לרויטל

לרויטל כאמא אני מאוד מבינה את התגובה והתסכול שלך. ועצתי לך לא להרפות ומה שיש לך להגיד למורה תאמרי בפרט לאור המצב שאת מתארת שחלה התקדמות נפלאה אצל בתך אסור!!! אסור!!! לך לוותר למורה שבמקום מסוים ממש חצופה שיתפת אותה והסברת לה את המצב והיא יודעת שזה מצב רגיש אז מה יקרה אם היא תהיה רגישה קצת לילדה ותעזורלה יותר על חשבון כוס הקפה שלה מה קרה היא לא אמא וגם אם היא לא אמא אין לה רגשות? אין הבנה? לפעמים אני חושבת לעצמי איזה אטימות. מה הם חושבות את עצמן לאלוהים? תנו מעצמכן תעזרו איפה ואהבת לרעך כמוך? אתמול נכנסתי לכיתתו של בני שעלה השנה לכיתה א' במקרה חברה שלקחנו טרמפ בבוקר שכחה תיק ציור באוטו שלי אז הייתי צריכה לחזור לביה"ס שוב וכבר השיעור התחיל. דלת כיתתו של בני היתה פתוחה ולתדהמתי אני שומעת צרחות במלוא מובן המילה צ ר ח ו ת!!!11 של המורה על הילדים האומללים שכל חטאם היה שלא הביאו מחברת עטופה בצבע צהוב והאמת שלא הודיעו לנו בכלל שצריך. הצצתץי וראיתי את בני אומלל מהבהלה הכל התערבב לו מנסה למצוא אולי איפשהו בתוך הילקוט מחברת צהובה הכל נפל לו למסכן כאמא רחמניה לא היססתי נכנסתי לכיתה נגשתי לבני מבלי לומר למורה דבר ואז היא שואלת אותי מי אני אמרתי לה שאני אמו ומה קרה אם אין לו ולאחרים מחברת צהובה אי אפשר לנסות לעזור למסכנים הקטנים שרק עכשיו הגיעו מחממת הגן לפתור המצב שיכתבו בדף או במחברת אחרת מה קרה? ועוד בנוכחותי צרחה על הילדים שיהיו בשקט למרות שלא עשו רעש? אז אני שואלת אותך זה החינוך שהמורות אמורות להעביר לילדינו? שמישהו יעשה משהו.
 

זהבה נ

New member
לא יכולה לקרוא כי לא מרגישה טוב

ואיני מרוכזת אבל אני בטוחה מקריאת תגובתה של דר' מיקי אברמוביץ שהמלצתה רצינית וראויה להתיחסות. רויטל אני מבטיחה שברגע שאשוב לאיתני אתיחס לפניתך. בינתיים חג שמח וחופשת סוכות נעימה ומהנה.
 

א רויטל

New member
מהן חובותיו של מורה?

אחרי החופש "מצאה" המורה זמן שנשוחח. ברור לי שאצטרך להיות אסרטיבית ולדרוש שבכל כלל יש יוצא מהכלל כמו צרכיה של ביתי. נראה שאין טעם לחפש הבנה אצל המורה הנ"ל. אני מקווה שהמסר יקלט אצלה ולא אצטרך לנקוט בצעדים חריפים יותר. אם כן זה יתחיל בשיחה משותפתאיתה ועם המנהל ביחד למנוע סילופי עובדות. שאלה: במידה ויהיה צורך להגיע עד הפיקוח האם התהליך הנ"ל לוקח זמן (כמו הרבה דברים במדינתינו)וזה עלול לפגוע בביתי כמו בומרנג? (כעסים של המורה רגשות נקם וכו') האם צורת הדיבור של "לא ניגשים בהפסקות אלא אם משהו מת" לילדים בכיתה ג' נחשבת ללא תקינה במערכת עד כדי הגשת תלונה? האם דרישתה שההורים לא יתקשרו אליה הביתה "אלא אם משהו מת" וכמובן שאסור בתכלית האיסור לנסות לברר את מספר הפלאפון האם זה תקין או שמשרתם של המורים מוגדרת בפחות שעות למשרה מלאה כדי שיהיו מחוייבים לצרכי התלמידים ומשפחותיהם גם בשעות אחה"צ לתגובה אודה
 

א רויטל

New member
עוד שאלה בנושא

האם דרישה של הורה מספיקה או צריך להביא מכתב רשמי מגורם מטפל שממליץ למשל לאפשר לה להיות עם פלאפון ושמותר לה להתקשר בהפסקות בזמן מצוקה , למרות שהנורמה בבי"ס לא מעודדת פלפונים.
 
חובות מקצועיות או מוסריות?

שישיבה שאת מדברת עליה, ערכי סיכום ישיבה בכתב שכל אחד מהנוכחים יחתום עליה,אם לא תוכלי, הביאי איתך לישיבה מישהו שיעשה את זה...מבחינתך את יכולה להביא כל אדם! תחתרי לכך שהם יגידו לך מהי תוכנית הלימודים הכללית, מה הם עושים למען ילדך? מה הם מתכננים לעשות? באילו גורמים הם יעזרו כדי לאפשר לילדך הצלחה ורווחה רגשית...הכל לרשום,,,כל הזמן..ואז זה יוצא מעין חוזה... חשוב מאוד להמשך המהלכים עם משרד החינוך,וחשוב לזכור פרטים: מה הם מתחייבים? למה את התחייבת? תצטטי את דברי המורה לגבי הטלפון- תצייני בנועם שאת לא תתקשרי כדי להציע לה חברות, אבל את מבקשת אישור הנוכחים להתקשר אליה ישירות כאשר יש לכם קשי או בעיה........ מחכה לקרוא מה היה שם
 

mickya

New member
תמיכה במערכת החינוך

לרויטל שלום, מנסיוני בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים אני מעדיפה אמהות "נודניקיות" השומרות על ילדיהן. אין כמו אמא שערה לצרכים המיוחדים של ילדה שלומד בעיקר בחינוך הרגיל. לעיתים הילד חש פגוע ובודד וחייבים לתמוך בו. ואין להסס. אל תחששי לומר את אשר עם ליבך. היי דוברת של בתך למען ההיגיינה הנפשית שלה, ושלומה. לפי החוברת שיצאה ע"י משרד החינוך "מידע בנושאי זכויות תלמידים ע"י גב' טובה בן ארי נאמר " זכותי לקבל תמיכה שתאפשר לי להשתלב בחיי חברה, ונגישות עם יש לי מגבלות. !!!!תחושות הלב של בתך הן המגבלות שאני רואה וזכותה לתמיכה וחובתה המוסרית של המחנכת שלה להקשיב "לפני שמישהו מת". אני כאשת חינוך מזועזעת מאמירה כזאת. תאמרי למורה שלא תתבטא בביטויים כאלו כי כבר היו מקרים כאלו לא עלינו!!! ועוד אוסיף ואומר שאני לא מאחלת למורה חויה מסוג זה בקריירה שלה כמורה. בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

ksarit

New member
חובות מורה גם אם לא כתובות

לאור ניסיוני כאם לילדי ADHD וטוראט עם בעיות שונות ומגוונות במערכת החינוך וכמורה בעצמי אני רוצה לומר כמה דברים: א. היו מקרים שעקב תגובה קשה וקיצונית של ביה"ס להתנהגות בני, למשל, השארנו אותו בבית לשבוע או יותר ועשינו "רעש" מאד גדול כולל פניה למנהלת מחלקת החינוך בישובנו בכך שתדע (כמי שמשמשת גם כאחראית ביקור סדיר בישוב) שבננו לא מגיע לביה"ס ביוזמתינו מהסיבות שפירטנו ואנו מוכנים שמתוקף תפקידה תתבע אותנו על מניעה שלנו ממנו להגיע לביה"ס ואז הכל יידון באופן פתוח בבית המשפט. העניינים סודרו מהר מאד. כמו כן פנינו למפקחת ביה"ס והיא קיבלה אותנו מ"היום למחר" וטיפלה בעניין. מה שאני בעצם רוצה לומר שאין לך מה לפחד להיות אסרטיבית ולהגן על ילדייך ועל זכויותיהם כאשר המצב דורש זאת וכאשר, כמו הטענות שהעלית הן צודקות והמחנכת פעלה באופן שגוי לחלוטין. ב. אינני מכירה בי"ס שבו אין אפשרות ליצור קשר עם המחנך/ת בשעות אחה"צ/ערב בטלפון לשם שיחה על בעיה כלשהי או בקשה כלשהי. מורים עובדים בפועל בכיתה 30 (ביסודי) ו - 24 (בתיכון) שעות ולמעשה המשרה מחושבת כאילו עובדים משרה מנהלתית מבחינת שעות (42 או משהו כזה) וזה אכן כולל בדיקת מבחנים, שיחות עם תלמידים, שיחות עם הורים וכו, וכו'. לכן שיחה עם הורים גם אם הורים מתקשרים אליה זה חלק מעבודתה.ודרך אגב, בכל בי"ס מפורסמים מספרי הטלפון של המחנכים בידיעון או בכל דרך אחרת מכיוון שזה חלק מעבודתם - התקשורת עם ההורים בכל בעיה שקיימת. ג. איזו רשות יש למישהו בביה"ס למנוע מבתך להתקשר בפלאפון בהפסקה??? אינני מבינה זאת כלל וכלל. ועוד אם קיימת בעיה כפי שאת מתארת. ד. ככלל, אני חושבת ומנסיוני שכאשר תעמידי את המחנכת הזו על מקומה ובהתערבות מנהל/מפקח וכו' היא תחשוב עשר פעמים אם להמשיך ולהגיב כמו שמגיבה. בהצלחה.שרית
 

א רויטל

New member
תודה על החיזוקים

לאור החרפת החרדה של ביתי שהתגלתה במהלך החג עקב אותו ארוע בבי"ס כל פעם שאנו מדברים על חזרתה ללימודים בתום החופש, החלטתי לבקש שיחה דחופהשתכלול את המנהל , היועצת, והמחנכת ואף לדרוש שאם זה לא מסתדר במערכת שיכניסו מורה מחליפה לכיתה לזמן השיחה.
 

ksarit

New member
עמדי על זכויות ביתך בכל תוקף

אני מחזקת את ידייך על הדרישה לפגישה אך היי מוכנה לחזית נגדך כי בהרבה מקרים המנהל מגבה את המורה. נסי ככל יכולתך לעמוד על זכויות ביתך ועל חוסר תיפקוד נכון של המורה ונסי להגיע לעמק השווה ואם את רואה כי אינך יכולה עמדי על זכותך לקבוע פגישה עם המפקחת. ככל שיראו בבית הספר שאת נחושה כך ימתנו את התגובה וינסו לבוא לקראתך ולעשות עבודתם נאמנה כי לפי מה שתיארת אכן התגובה של המחנכת היא לכל הדעות אינה הולמת וקיצונית בחוסר אכפתיות. שכחתי לציין במה שכתבתי קודם כי אנחנו גם כתבנו במקרה של בננו למנהלת המחוז ועשינו רעש גדול (זה היה כאשר בני היה בין כיתות ב-ד )וכיום הוא בכיתה ו ומכיוון שמכירים אותנו בכך שאנו עושים הכל מבחינת הטיפול בבננו אך דורשים גם התיחסות מתאימה מבית הספר וכאשר אין כזו אנו מגיבים הם חושבים המון לפני שעושים מעשה חסר מחשבה. בנוסף, כמו שכתבנו מכתבים קשים כנגד מחנכות ומנהלת כאשר היה מגיע, באותה מידה כאשר היה תיפקוד מתאים לגבי בננו גם כתבנו מכתב למנהלת המחוז ולמפקחת המשבח את התיפקוד שעזר לבננו. כלומר נתנו את המקל וגם את הגזר וזה חשוב. כיום (טפו, טפו, טפו) הכל במצב טוב מאד ויש לו גם מחנכת שמשתפת מאד פעולה ומאד אכפת לה וזה גורם מאד מרכזי כי היינו גם, כמו שכתבתי במצבים אחרים. חיזקי ואמצי ודעי שבתך, בריאותה הגופנית והנפשית וזכויותיה קודמות לכולם!!! שרית
 
למעלה