תעוד בתי קברות

סבאיעקב

New member
תעוד בתי קברות

האם קיימת אפשרות לבדוק online רשימות של נפטרים בבתי קברות בארץ, ובגולה? חלק מבתי הקברות מחזיקים את רשימת הנפטרים ומקומות הקבורה במתכונת ממוחשבת. האם הם נגישים לציבור הרחב?
 
פרוייקט בתי העלמין של JewishGen

שלום
ב - JewishGen יש פרוייקט של מיפוי בתי העלמין היהודים ברחבי העולם. לגבי כל אחד מהם, יש - לכל הפחות - פרטים גיאוגרפיים, היסטוריים ודרכים ליצירת קשר. יש גם רשימות ממוחשבות למעט מהם, כנראה אפשר יהיה להגיע אליהם משם - או לשאול ספציפית לגבי המקום. בארץ, חברה קדישא בירושלים מחזיקה במאגר ממוחשב, שאינו מקוון עדיין, אך הם עונים בשמחה לשאלות הציבור באיתור קברים. ארנון
 

TheShis

New member
כשהם לא עסוקים בלגנוב כספים...../images/Emo46.gif

לי דווקא יש ניסיון רע ומר עם החברה קדישא.
 

gcarmi

New member
חברא קדישא

לי דוקא הם עזרו, גם המחלקה המתאימה במשרד הדתות, ובעיקר חברא קדישא כללית בירושלים. נעזרתי בהם, והם שמחו לעזור באיתור קברים בהר הזיתים. ובכ"ז קשה להתעלם מהידיעות הקשות אודותם במדיה. גדעון
 

ספרן

New member
על חברא קדישא

לא צריך להיות קשר בין שערוריה בח"ק בעיר מסויימת, לבין חברה קדישא הכללית בירושלים (למשל). חבל שאדם מכניס כותרת (גנבים) משמיצה בקלות שכזו לפורום.
 

TheShis

New member
שערוריה או דרך חיים?

אבל בזאת מסתיימת סדרת ה"השמצות" שלי באשר לצדיקים הנ"ל. שבת שלום.
 

TheShis

New member
אמרתי שזו פעם אחרונה.

מה אתה עוד רוצה? אגב, נראה אותך ממשיך להגן "עליהם" אחרי שתנסה לפתוח בפרוצדורה של העלאת עצמות לקבורה מחו"ל. שפתי חתומות. חוש בטוב, שבוע טוב וחג שמח.
 

moshe0410

New member
יש!

אתר http://www.agja.com.ar כולל רשימות מסודרות (ע"פ א"ב) של נפטרים בבתי קברות מהקהחילה היהודית בארגנטינה.
 
חברה קדישא

בשעתו פניתי אליהם בעניין מסוים קיבלתי היענות מיידית ויחס טוב ונימוסי. עזרו גם בהכוונה לשלבים מתקדמים יותר. לכל המשמיצים: נסו אתם לעבוד בעבודה הזו ואחר כך נדבר.
 
למעלה