תעזרו לאניוויקי - כי אנחנו לא מבינים במוזיקה

Kawaii Baka

New member
תעזרו לאניוויקי - כי אנחנו לא מבינים במוזיקה

לפני קצת יותר מחודש, החל לתפקד אחד הפרויקט הגדולים יותר שיצא לי לעבוד עליהם בשש שנותיי כאוטקו: האניוויקי - ויקי שעוסקת באנימה מנגה, ובתחומים הסובבים אותם, בשפה העברית ולמען הקהילה הישראלית. פתיחת הוויקי באה כתשובה להתנהגות הבעייתית של הנהלת וויקיפדיה העברית, והיחס המזלזל שהפגינה כלפי ערכים הקשורים בנושאים הללו שפורסמו בוויקיפדיה, והאנשים שפרסמו אותם. הייתי עד אישית למחיקת עריכות וערכים שלמים, מנימוקים קצת מפוקפקים. אבל לנקודה שלי~ אומנם הצלחתי לגייס אנשים שיכולים לתרום מהידע שלהם בנושא סדרות, מושגים ושאר זוטות. אבל נוכחתי שקיים נכון לעכשיו, מחסור חמור באנשים היכולים לתרום משהו על אומני יפניים שונים שבנקודה מסוימת בקריירה שלהם לקחו חלק בהפקת אנימה. אם זה דרך דיבוב או כתיבת\הלחנת הפסקול של הסדרה. ערכים על אומנים כמו גאקט (שתרם בין השאר את שיר הנושא לטרילוגיית סרטי האנימה, Gundam Zeta) או לארק אנ סיאל (שעשו את שיר הפתיחה של סדרה בשם Great Teacher Onizuka) יכולים לתרום רבות להעמקת והשבחת הוויקי. בהתאם להחלטה עקרונית שהתקבלה בתחילת הדרך, הוויקי יכולה להכיל רק דברים שקשורים ישירות או בעקיפין לאנימה, מנגה, נובלות קלות או נובלות ויזואליות. כך שאומן שלא היה קשור לתחומים הללו לא ייכלל בוויקי, בעוד שאמן שכן היה קשור ייכלל. הערכים לא יוגבלו רק לסקירה על עבודתם בהקשר לתחומים הללו, אלא יהיו ערכים מלאים על האומנים על כל היוצא מכך. אלו המגבלות היחידות שקיימות על הכתיבה בהקשר הזה. אני יודע שזאת הגדרת גבול מוזרה משהו, אבל זאת הדרך השפויה היחידה שבה ניתן יהיה לשמור על הזיקה של הוויקי. תודה מראש על תשומת הלב, ומקווה שתוכלו לעזור. ^^
 
איזה כיףD: כתבתי ערך על איה היראנו...

בגלל שכתבו ערך על סייו אחרת וחשבתי שזה יהיה בסדר אם אני אעשה ערך עליה. (אני לא עושה עמודים על אנימות בגלל שיש אנשים שהרבה יותר מוכשרים ממני לכתיבת סיקורים>>) אולי מחר או מחרתיים אני אעשה ערך על Otsuka Ai^^ (היא שרה רק שיר סיום של אנימה אחת, זה בסדר?^^''') בשביל איה היראנו השתמשתי בשלושה אתרים, על אוטסוקה איי אני יודעת המון מידע ואני חושבת שיהיה לי הרבה יותר קל לכתוב עליה ערך.
 

innocence

New member
ממש בהצלחה עם זה:)

לרוע מזלי ממש קשה לי לכתוב הכל מאפס... אבל הוספתי ערך לגבי אנימה (למרות שנעזרתי לא מעט בוויקיפדיה האמריקאית >>).
 

nadav1232

New member
אוה מגניב O:

בהצלחה, זה ממש מגניב DD: אני גם ארשום שם מתישהו ערך על משהו.. ^^
 

SuLeRu

New member
איזה מגניב!

זה כמו וויקי טהפן ישראלי =] www.wiki.theppn.org
 

מ א י י ק

New member
איזה יופי של דבר!!D:../images/Emo19.gif

ח"ח ענק!!!!!!!!
 

sonaku

New member
נמ..יש לי כ''כ הרבה מה לכתוב

אבל אני כ''כ לא יודעת איך להתחיל ואיך לנסח את זה. אבל אולי פשוט תקחו מכאן מאמרים על אמנים ותכתבו קרדיט,הא?D:
 

Kawaii Baka

New member
שתי בקשות קטנות:

קודם כל, תודה על כל מה שנוסף עד עכשיו. יש לי רק שתי בקשות. 1) שם הערך צריך להיות באנגלית ("Gackt" ולא גאקט למשל) 2) לתת דגש קצת יותר חזק לקשר של האדם\אנשים לאנימה. ושוב, תודה על הכל.
 
למעלה