תעזרו לי בבקשה למנות תכונות אופי רעות

חיאתחיי

New member
תעזרו לי בבקשה למנות תכונות אופי רעות

לדעתכם והבנתכם בהתנהלות בקבוצה, ההופכות אדם מאדם טוב לאדם רע. לדוגמא כמה שאספתי: 1. שקרנות 2. סכסכנות 3. צביעות 4. התנשאות 5. בוטות 6. רכילות זה גם לצורך מחקר שאני עורך וזה גם מאוד מעניין לדעת מה הופך אדם מטוב לרע....
 

mor873

New member
אי אפשר ללמוד כלום

צריך להבין שבמשחק שהם משחקים, הם לא ממש עצמם חוץ מהבובללים, שהם הכי אמתיים (הכוונה בהתנהגות ) לטוב ולרע , השאר שחקנים ובכדי לנצח צריך לשחק. אנחנו רואים את כל התמונה כי אנחנו משקפים מלמעלה ורואים מי אמר למי מה, המתמודדים חיים עלפי תחושות בטן ולכל אחד יש את האמת שלו והוא חושב שהוא פועל הכי חכם מול הצופים בכדי לנצח . אבל גם אנשים טובים מרכלים כי ריכול = להיות במרכז העניינים ואם אתה לא שותף לרכילות אתה לא קיים בקבוצה . הבעיה של שיפרה וצבר זה ההתנשאות והיא הופכת אותם לרעים, הם לא מסתכלים על מה שהם עושים לאחרים אלה רק מה שעושים להם . ונסה וליאון - גם כן קרובים יותר למציאות של עצמם , ורנין ואיתי ממש צבועים, אולכים איפו שנוח להם ומנסים לשחק את המשחק כל הזמן עד שהם מאבדים את עצמם . ליאון - כאילו בגד בשי - זה לא הופך אותו לרע כי או באמת אוהב את שי אבל שי הפריע לו בכך שהוא רצה שיקח צד ולליאון קשה לקחת צד לא רק בגלל המשחק, כי או בן אדם רגיש ולא יכול להיות בכאסח עם אף אחד , אם תופנה אליו אש הוא ימות מזה . יוסי ועינב - ככה הם מתנהגים נקודה! הכי אמתי שיש, זה לא אומר שהם טובים או רעים זה ישפוט הקהל בבית אין בהם צביעות והתנשאות , הם רכלנים וזהו . שפרה וצבר - יש בהם את כל התכונות יחד ומה שניקר בהם הצביעות והתנשאות . ונסה - ונסה אמתית מאוד וכמעט שאין בא תכונה רעה , התחושות שלה נכנות לגבי מי שלא אוהב אותה ובהתאם לכך הצבעותיה ובאמת יש לה רצון להשכין שקט בבית . איתי - איתי מנסה להיות אמיתי ובסדר אבל או אבוד בתוך עצמו ולא יודע אך להתחבר עם כולם (כמו ליאון) זה לא מצליח לו וזה מתסכל אותו. או בס"כ בן אדם טוב מאוד וכניראה שעם תכונה כזו קשה לקחת את המשחק. רנין - צבועה ברמות קשות אך לא מתנשאת יתר על המידה ומנסה להיות הכי אסטרטגית במשחק ולכן זה גורם לה להיראות רעה. התכונה הכי שנואה על אנשים : התנשאות וצביעות . התכונה הכי פחות : זה רכילות . בגלל זה : 1.יוסי 2.עינב 3.ליאון 4.ונסה 5.איתי 6.רנין 7.צבר 8.ושיפרה - דירוג הרוע שלי כאשר 8 הכי רע .
 

חיאתחיי

New member
אני חושב דווקא

שהם בהחלט עצמם כמו שכבר אחושקשוקי ציין בשרשור זה, קשה ליהות שחקן 24 שעות ביממה. אבל בכל זאת נתייחס אך ורק למשחק עצמו. יש עוד שאלה שעולה, האם בשביל לנצח במשחק חברתי צריך ליהיות שקרו ותככן??? ומה זה אומר על מי שבוחר ליהיות כזה.... אני חושב שלא חייב. אם מותר לי לחוות דעה אישית לדעתי יוסי הוא עצמו, לטוב ולרע כמו שגם את אמרת. הוא לא שקרן ולא תככן ולא מתנשא אולי הוא קצת מכל דבר ואם ניהיה אמיתיים כולנו כאלה (קצת מכל דבר) לפחות הנורמליים שביננו... השאלה שלי היא מה הם תכונות רעות והאם אדם שבוחר להחצין את תכונותיו האלו הופך אותו לאדם שהוא רע לחברה?
 

shirush35

New member
אני חושבת שההגדרה שלך לא נכונה

זה לא שכל האנשים בבית היו אנשים טובים ואז הפכו לרעים, כל התכונות האלה קיימות בכולנו ופשוט ישנם מצבי קצה שגורמים לנו לבחור ולהתנהג ע"פ התכונות הנ"ל למרות שביום יום אנחנו לא נמצא בהן שימוש. כפי שאני רואה את הדברים כל אחד בוילה יכול להיות "מואשם" בכל אחת מהתכונות המוזכרות לעיל וזה לא הופך אותם לאנשים רעים.
 
אני חושב שהכוונה שלו הייתה

מה הם התכונות שמבדילות בין אדם טוב לאדם רע? ולא מה שמשנה אדם מטוב לרע.... אני דווקא חושב שכולם מתנהגים די טיבעי למה שהם במציאות, בכל זאת הם לא שחקנים מקצועיים וגם לשחקנים מקצועיים יהיה קשה לגלם דמות אחרת ממה שהם 24 שעות ביממה. לדוגמא: אני בטוח שרנין שקרנית וצבועה , ששי מניפולטיבי ותחמן, שעינב בוטה וברוטלית, ששיפרה מתנשאת, שצבר מופנם, שיוסי מצחיק, שונסה אמיתית וישירה, גם במציאות. אני חושב שהשאלה היא במקום. לפי דעתי כל אדם סוחב עימו את כל התכונות הללו רק המינון הוא מה שקובע, אדם שהתכונה הבולטת אצלו היא השקרנות או תככנות הוא בהכרח אדם רע יותר מאדם שתכונותיו הבולטות הן יושר ואמיתיות. השאלה אם אפשר לשפוט את האנשים בדירה שהם במצב בהחלט לא טיבעי, וכן אדם שיש לו נטייה לשקרנות שבמציאות היא לא נוראית במקום כזה הוא מעלה אותה לדרגות חדשות שאכן מביאות אותו לדרגה של רוע...
 
למעלה