תעסוקה

softouch

New member
תעסוקה

אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ונשארה לי שנה אחרונה בחינוך מיוחד (אבל פנויה ל-4-5 ימי עבודה).
אני מחפשת לעבוד במשהו שקשור לתחום (העדפה לילדים, רגילים או בעלי לקויות למיניהם כולל אוטיזם או פיגור או בעיות התפתחותיות,
וגם יש לי ניסיון עם ילדים. ולא לאוכלוסייה מבוגרת עם פסיכופתולוגיה)
אני לא מצליחה למצוא עבודה שהיא "מסודרת" בתחום, משהו שגם בוגר תואר ראשון או סטודנט שנה אחרונה יוכל לעשות.
מישהו מכיר מקום שיכול להפנות למקומות בהם דרושים לעבודה פרטנית\קבוצתית עם ילדים?
אני חורשת על אתרי דרושים ופשוט לא מוצאת.
בכלל, במה אפשר לעבוד עם תואר ראשון מלבד משאבי אנוש\hr?
 

softouch

New member
חיפשתי.

שלחתי בכל מה שיכולתי למצוא שם..
רוב המשרות מתוארות כך
"לעבודה מאתגרת מרגשת מספקת מעניינת מרתקת ומדהימה...
בהתנדבות + התחייבות לשנה+ פגישות עם צוות והדרכות + הרבה שעות+ רצוי רכב"
 

sense9

Member
מנהל
בפסיכלוגיה עברית? בטוחה?

ניסית גם דרך אלו"ט?
 

softouch

New member
כן. אלוט לא ניסיתי:)

אני אנסה באלוט, עלם, ניצן, ואבדוק עוד עמותות.
 
מה עם להיות משלבת לילדי PDD ?

הבעיה היא שהתחילה כבר שנה"ל, כך שרוב האנשים 'מסודרים', אבל שווה לבדוק גם דרך אלו"ט וגם בפורומים של הורים. מדובר בעבודה לא פשוטה, אבל את מקבלת עליה הדרכה (וכסף) וזה משמעותי.
 
ועוד משהו- מדריכה בפנימיות / הוסטלים

אין הרבה תפקידים שאפשר לעשות בתחום ללא הכשרה מקצועית מספקת - ותואר ראשון לא נחשב הכשרה מקצועית מספקת, בצדק או שלא בצדק.
 
ABA זה שלב מקצועי גבוה יותר

משלבת אחראית, למעשה, ליישם את התוכנית הטיפולית של הילד בביה"ס - לסייע לו בהשתלבות בסיטואציות בינאישיות, להבין ולהתנהל בצורה נכונה בכיתה ו/או בהפסקות, לתווך לו את המערך הרגשי המורכב המתקיים שם (ציפיות, תגובות), לתת מענה לקשיים שמתעוררים ועוד. היא בעצם צמודה לילד במהלך שעות הלימודים - נותנת לו לפעול לבד כשהוא מסוגל, ומדריכה אותו איך להתמודד עם מה שהוא לא מסוגל.

משלבת מקבלת הדרכה ע"י אנשי מקצוע (לדוג' ABA אם זו השיטה שעובדים בה) וכמובן ע"י צוות ביה"ס.

מה שחשוב כאן הוא לא רק האחריות והמיומנויות המקצועיות הנרכשות, אלא גם המחויבות לילד - נוצר כאן קשר שבהתחלה הוא קשה יותר אך עם הזמן הופך משמעותי. ובעבור ילדי PDD זו ברכה גדולה, אבל גם אחריות אדירה. ויש בתפקיד המון למידה עבורך - כאמור, הדרכה ונסיון - וגם המון נתינה.

בקיצור, אפשרות אחת.
 

softouch

New member
תודה. ואם

אין לי ניסיון?
גם אני יכולה לעשות תעודת מטפל\מנתח התנהגות ABA באוני' שלי.
אבל מה זה נותן?
מה ז"א שלב מקצועי גבוה יותר?
למי שיש תעודת ABA היא לא משלבת אלא נותן הדרכה לאחת שכן משלבת בבי"ס?
 
אני לא יודעת מה דורשת הכשרה ל-ABA

אבל כן, מי שעבר הכשרה ב-ABA אחראי בין השאר על ריכוז והדרכה לשאר המטפלים של הילד, כולל המשלבים.
 

softouch

New member
תודה


 

katzeran

New member
הוסטלים וכדומה?

נסי לחפש עבודה כמדריכה בהוסטלים, למשל לילדים על הקשת האוטיסטית. אני עבדתי בזמנו בהוסטל של "בית אקשטיין", זו חוויה לא פשוטה אבל מרתקת, מרגשת ומלמדת מאוד.
 

katzeran

New member
עבודה משולבת

מדובר על בתים שבהם חיים הילדים, בדרך כלל אחרי שהמשפחות מבינות שהן לא מסוגלות להעניק לילד סביבה מתאימה. בבית שעבדתי בו גרו ילדים אוטיסטים בתפקוד גבוה וצוות המדריכים היה אחראי לדאוג להם בזמן שהם בבית (קרי,לא אצל המשפחה או בבית הספר). זו עבודה שמשלבת דאגה קונקרטית (לדאוג שיאכלו, שיעשו את המטלות שלהם, שיתקלחו) יחד עם קשר רגשי שנוצר איתם (ונוצר). עם הזמן, ודי מהר, אפשר להשתלב בתכניות התנהגות של חלק מהילדים ועוד.
אני לא יודע אם לזה התכוונת, אין ספק שזו לא עבודה ממש "טיפולית" ויש מי שנרתע מעבודה שבה אתה מאוד קרוב לילדים האלו (למעשה, צוות המדריכים הם כמו האבא והאמא שלהם, על כל המשתמע מכך) אבל ביחס למקום המקצועי שאת נמצאת בו, אני ממליץ מאוד על עבודה כזו. אפשר ללמוד בה המון גם על ילדים, גם על עבודה רגשית וגם על עצמך.
 

softouch

New member
אפשר לשאול

למה בעצם הפסקת לעבוד שם?
כמה זמן עבדת שם?
דורשים התחייבות לשנה?
נותנים הכשרה\הדרכה כלשהיא או מספיק תואר ראשון?
את יודעת מה השכר הממוצע בזה?
 
למעלה