תע"ס פרק א' אות ק'
כשבעל הסולם מסביר שבמצב של עיגולים לא יודעים מה מטה ומה מעלה, הוא כותב "כי בחינה א' למשל, שהיא בחציה האחד מקפת למעלה מכולן, בחציה השני היא נמצאת מקפת למטה מכולן..." אם אני מבין נכון את ההסבר, הוא מחלק את העיגול של בחינה א' למעלה ומטה, ומראה שהחצי העליון מעל שאר העיגולים וחציה התחתון מתחתיהם. הוא נצמד להדמיה דו מימדית. מצד שני, כבר שמעתי הסבר שלא ידוע אם זה חנוט בולט או שקוע. עפ"י הדגש של בעל הסולם ניתן ללמוד שכל בחינה היא גם מעל וגם מתחת לחברותה, כאשר עפ"י ההסבר השני פשוט אין הבחן. אני לא יודע אם יש הבדל מהותי בין "שתי התשובות נכונות בו זמנית" לבין "אין הבחן".
כשבעל הסולם מסביר שבמצב של עיגולים לא יודעים מה מטה ומה מעלה, הוא כותב "כי בחינה א' למשל, שהיא בחציה האחד מקפת למעלה מכולן, בחציה השני היא נמצאת מקפת למטה מכולן..." אם אני מבין נכון את ההסבר, הוא מחלק את העיגול של בחינה א' למעלה ומטה, ומראה שהחצי העליון מעל שאר העיגולים וחציה התחתון מתחתיהם. הוא נצמד להדמיה דו מימדית. מצד שני, כבר שמעתי הסבר שלא ידוע אם זה חנוט בולט או שקוע. עפ"י הדגש של בעל הסולם ניתן ללמוד שכל בחינה היא גם מעל וגם מתחת לחברותה, כאשר עפ"י ההסבר השני פשוט אין הבחן. אני לא יודע אם יש הבדל מהותי בין "שתי התשובות נכונות בו זמנית" לבין "אין הבחן".