תפוגה וחידוש של דומיין בינלאומי.
שלום. לפני מספר שנים רשמתי דומיין .com דרך חברת "דומיין אינטרנט" (hosting.co.il). לאחר שנים של שירות נוראי, בחודש שעבר פג הדומיין והחלטתי שהפעם אני לא מחדש אותו, בתקווה לעבור לרשם (registrar) אחר. ניסיתי לפנות ל"דומיין אינטרנט" על מנת לברר כיצד להעביר את הדומיין לרשם אחר, או מה קורה כאשר הדומיין פג, אך התשובות שלהם היו סתומות למדיי, נראה שבכוונה, על מנת לעודד אותי לחדש את הדומיין דרכם. יש לציין, שהחברה לא מאפשרת שום דרך ליצירת קשר, פרט לטופס התקשרות באתר שלהם. כאמור, התשובות שמתקבלות מפנייה לטופס הן סתומות וללא כל מידע מועיל, פעם אחר פעם. הטלפונים המופיעים במאגר ה-Whois עבור הדומיין של חברת "דומיין אינטרנט" הם שגויים כמובן, או שאף אחד לא עונה להם. המשך הסיפור: ביום תפוגת הדומיין, התברר שהדומיין לא שוחרר, ומופיע עדיין כרשום תחת אותו רשם, אם כי האתר הפסיק לעבוד ומבמקומו מוצגות פרסומות סטייל parked domain. נסיון לרכוש את הדומיין דרך רשם אחר עלו בתוהו, כמו גם ניסיון העברת הדומיין לרשם אחר, ואף הזמנה מראש דרך godaddy. ניסיון נוסף היה לפנות לחברת DomainBank ששמה מופיע בנוסף לחברת "דומיין אינטרנט", כאשר מבצעים שאילתת Whois עבור הדומיין שלי, אבל גם הם לא עזרו במיוחד. עוד יש לציין כי חברת דומיין אינטרנט דורשת 695 ש"ח עבור חידוש הדומיין. סכום מופרז ולא הגיוני, בהתחשב בכך שדומיין .com עולה בכל מקום אחר עד עשרה דולרים. שאלתי היא, אם כן - מה הצעדים הבאים שאוכל לבצע? האם יש גוף שדרכו ניתן להתלונן על חברת דומיין אינטרנט? כיצד ניתן להשיג פרטי התקשרות אמיתיים? האם יש כאן עבירה על חוק כלשהו והאם יש לי עילה לתביעה או משהו דומה? אשמח לכל הכוונה או עזרה בנושא, שכן האתר שלי כרגע לא פעיל כמו גם אימיילים ושאר שירותים שתלויים בדומיין. תודה מראש
שלום. לפני מספר שנים רשמתי דומיין .com דרך חברת "דומיין אינטרנט" (hosting.co.il). לאחר שנים של שירות נוראי, בחודש שעבר פג הדומיין והחלטתי שהפעם אני לא מחדש אותו, בתקווה לעבור לרשם (registrar) אחר. ניסיתי לפנות ל"דומיין אינטרנט" על מנת לברר כיצד להעביר את הדומיין לרשם אחר, או מה קורה כאשר הדומיין פג, אך התשובות שלהם היו סתומות למדיי, נראה שבכוונה, על מנת לעודד אותי לחדש את הדומיין דרכם. יש לציין, שהחברה לא מאפשרת שום דרך ליצירת קשר, פרט לטופס התקשרות באתר שלהם. כאמור, התשובות שמתקבלות מפנייה לטופס הן סתומות וללא כל מידע מועיל, פעם אחר פעם. הטלפונים המופיעים במאגר ה-Whois עבור הדומיין של חברת "דומיין אינטרנט" הם שגויים כמובן, או שאף אחד לא עונה להם. המשך הסיפור: ביום תפוגת הדומיין, התברר שהדומיין לא שוחרר, ומופיע עדיין כרשום תחת אותו רשם, אם כי האתר הפסיק לעבוד ומבמקומו מוצגות פרסומות סטייל parked domain. נסיון לרכוש את הדומיין דרך רשם אחר עלו בתוהו, כמו גם ניסיון העברת הדומיין לרשם אחר, ואף הזמנה מראש דרך godaddy. ניסיון נוסף היה לפנות לחברת DomainBank ששמה מופיע בנוסף לחברת "דומיין אינטרנט", כאשר מבצעים שאילתת Whois עבור הדומיין שלי, אבל גם הם לא עזרו במיוחד. עוד יש לציין כי חברת דומיין אינטרנט דורשת 695 ש"ח עבור חידוש הדומיין. סכום מופרז ולא הגיוני, בהתחשב בכך שדומיין .com עולה בכל מקום אחר עד עשרה דולרים. שאלתי היא, אם כן - מה הצעדים הבאים שאוכל לבצע? האם יש גוף שדרכו ניתן להתלונן על חברת דומיין אינטרנט? כיצד ניתן להשיג פרטי התקשרות אמיתיים? האם יש כאן עבירה על חוק כלשהו והאם יש לי עילה לתביעה או משהו דומה? אשמח לכל הכוונה או עזרה בנושא, שכן האתר שלי כרגע לא פעיל כמו גם אימיילים ושאר שירותים שתלויים בדומיין. תודה מראש