תפוז קפוא-מזל טוב על תפקידך החדש-

תפוז קפוא-מזל טוב על תפקידך החדש-

אני רואה שאת כבר פעילה-תודה לכבודך מביאה כאן כמה תמונות
 
מריונטה מבדי משי וכובע מליבוד מחט

מריונטה זו הכנתי עם בת אחותי-הנערה בת 15-היא עשתה הכל בעצמה בהנחייתי את הכובע המציאה בעצמה מריונטות אלו אופייניות לחינוך וולדורף
 
תודה לך אורית../images/Emo140.gif הבובה ממש יפה

והכובע משגע. לא הייתי מתנגדת לחבוש כזה בעצמי. האחיינית שלך ממש מוכשרת ואת מורה טובה מאד
וגם תודה על הברכות (אגב, אהיה ממש מנהלת רק עוד כמה ימים, יש כל מיני פרוצדורות שצריך לעבור), ועוד יותר תודה על הפידבק- לא ידעתי אם כל החומר התיאורטי הזה בכלל מעניין מישהו, אז אני מאד שמחה שלך זה תרם
 
הבובה מאוד יפה אך אני לא מצליחה

להבין איך אפשר להפעיל סוג של בובה כזאת כשחסרים לה המון דברים בסיסיים שלמדנו בתאטרון. # הבעת פנים-לבובה אין פנים והבעה. # תנועתיות- ריצה,הליכה,ישיבה-לי נראה שהיא מעופפת ועוד כהנה.דרך אגב הליבוד במשך הזמן מאבד מיופיו במידה ובא הרבה עם מגע ידיים הוא מתפורר ומתישן כך שלדעתי לתאטרון בובות לא מתאים בובות מליבוד. אני לא רוצה להשמע אנטי אך הבובה מאוד יפה לקישוט ולא לשימוש יום יומי בהצגה. תקנו אותי אם אני טועה.
 
כפי שאמרתי הבובה הזו הינה אופיינית

לחינוך וולדורף-יש לה חוטים וניתן להזיז את ידיה ואת תנוחת ראשה לא נוגעים בכובע ואין סיבה שייהרס-רק הכובע מלובד הבובה הזו לא ממש מרחפת -השמלה שלה אמורה לגעת בשולחן ההצגה הרעיון הוא שאין ממש הבעה ושהילד יכול לדמיין בעצמו את הבעותיה בובות אלו מיועדות להצגות לילדים קטנטנים שחיים עדיין בעולם חלומי -אם מאפשרים להם זאת ולא הרסו את ילדותם לפני הזמן. שימושים נוספים של הבובה -לדוגמא-בגני הילדים-הבובה הזו יכולה להיות זו שמספרת את הסיפור לשבת-כל יום שישי בקבלת שבת היא מספרת סיפור אחר בגן של הבת שלי היתה בובה כזו שקראו לה סבתא סיפוריים-כל השבוע היא התבוננה בילדים והמציאה סיפורים -וביום שישי היתה מספרת אותם ולראות את הילדים כשסבתא מתכוננת לספר סיפור-זו חוויה מדהימה אולי אפשר להרחיב קצת את נקודת המבט מעבר לחוקי הלמידה הרגילים ולראות גם דברים אחרים-הדברים האלה קיימים רק צריך להיות ללא דעה קדומה ועם קצת ניסיון בעבודה עם ילדים בגיל הרך ואז יהיה יותר קל להבינם כמובן שכל אחד מיישם את מה שהוא חושב שנכון בדרכו שלו וזה מה שאני עושה ומנסה להבין את דרכו של האחר אולי אני יכולה ללמוד ממנו משהו שאני לא יודעת
 
אורית צודקת ,!!! לידיעתך נסיכון ***

קראי בבקשה את המאמר על שיטת וולדורף. גם אני עובדת בגן בת"א שבנוי על פי השיטה. ילד לא צריך לראות פנים מושלמות הוא מדמיין את מה שהוא רוצה ,מכשפה,פיה,סבתא וכו'... שאלות ותשובות על השיטה המאמרים נכתבו על ידי אלישע
 
תודה לך נעמית. פעמים רבות הבטחתי

לעצמי לקרוא בהזדמנות ראשונה מאמר מסביר על שיטת וולדורף עליה שמעתי רבות מחברותי (אחת מהן אם לילדים בחינוך האנטרופוסופי והשניה מחנכת בשיטה בעצמה), ואיכשהו תמיד לא מצאתי את הזמן. עכשיו הבנתי למה הן כל כך מתלהבות- מאד הרשימו אותי העקרונות (למרות שנקודה או שתיים נראו לי קצת קיצוניות מידי). אני זוכרת שבילדות לא סבלתי ספרי ילדים מאויירים כי זה הרס לי את התמונה שציירתי לעצמי בדמיון. אם היה ספר עם איורים השתדלתי לכסות אותם מהר עם כף היד ולהעביר עמוד לפני שאספיק לקלוט אותם. לכן הדגש על השארת פרטים לדמיון מאד מדברת אלי. אני גם זוכרת שהספר עם האיורים שכן מאד אהבתי היה אהרון והעיפרון הסגול. נראה לי קשור.
 
נעמית תודה על המאמר . אני מכירה

את השיטה ועוד כל מיני שיטות שקמות חדשות לבקרים. אני מסתייגת בחלק מן הדברים וחלק מוכרים. לתת לילד לדמיין ,יש גבול עד כמה הוא יכול לדמיין . בסוף נגיע למצב כמו בגששים: "תעשה כאילו קבלתה כסף" לדעתי אין שום רע במשחקים מפלסטיק .משחק הוא משחק. ואין פה מי צודק ומי לא העיקר הוא שכולם מרוצים.
 
למעלה