נפלו עיני על שרשור בפורום 'תחבורה ציבורית' של 'תפוז', שעל אף השתייכותו המובהקת לכאורה לאותו פורום, על נקלה אפשר למצוא לו מקום גם בפורומים אחרים ובוודאי אקטואליים (לאו דווקא בתואר אלא בפועל).
עד כאן הפוסט כפי שפורסם בפורום תחבורה ציבורית. להלן התייחסותי אליו.
דברים מרתקים של הגב' אורלי נוי. היא בעצם מתארת, מילה במילה, כיצד היא נדרשה לשכנע את עצמה לשנוא את אלו שהיא בחרה ורצתה לשנוא ואת פועלם. היא מתארת שזה לא בא לה בטבעיות כלל ועיקר. אמנם היו לה כמה תהיות, אבל לא עד לכדי רמה של התקפת המתפללים ברכבת והמצאת סדרה של המצאות לגביהם ('מה שמעניין אותם בתפילה ברכבת זאת האדנות וההשתלטות ולא התפילה לאלוקים' ושאר מרעין בישין).
אמנם למרבה הצער גב' נוי הצליחה במשימה שהציבה לעצמה ומתוך דברים לגיטימיים לחלוטין גם אם לא מביעים הסכמה, היא הגיעה חיש מהר לקצה הקיצוני השני של הסקאלה, רל"בניקיות (או רל"דניקיות, כאשר ה'דתיים' מחליפים את ה'ביבי') על סטרואידם .
מזכיר לי עניין אישי. יש איזה יהודי אחד, לא נזכיר את שמו כרגע, שרציתי לשנוא אותו. זה היה ממש חשוב לי. דא עקא, אני בדרך כלל לא איש של שנאה. זו תכונה שאני לא כל כך מכיר מקרבי. בקושי יודע איך היא נראית מפי אחרים. נאלצתי ממש לעבוד על עצמי (במובן של עבודה, לא של הטעיה) כדי להגיע למצב בו אני שונא את האיש. הצלחתי לבסוף, אבל אלמלא הייתי מתעקש להמשיך לנסות, הרגש הזה כנראה כלל לא היה מתעורר אצלי.
אין לי אלא לקוות שרוב הציבור דומה לאותה גב' נוי. אמנם הדרך בה היא מסיימת את דבריה, דרך נלוזה ובזויה בעיני. רל"ביזם קיצוני שמלמד על חמיצות יתר ועודף שנאת חינם. ובכל זאת. יהי רצון שתחושות שליליות כאלה לא תהיינה מנת חלקנו האוטומטית. שנידרש לברר ולבדוק דברים בטרם אנחנו מגבשים עמדה. ובעיקר ששיח השנאה יעבור (יחזור?) להיות בטונים נורמטיביים.
כ
מתוך הפייסבוק של Orly noy
ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.
צפה בקובץ המצורף 121218
עד כאן הפוסט כפי שפורסם בפורום תחבורה ציבורית. להלן התייחסותי אליו.
דברים מרתקים של הגב' אורלי נוי. היא בעצם מתארת, מילה במילה, כיצד היא נדרשה לשכנע את עצמה לשנוא את אלו שהיא בחרה ורצתה לשנוא ואת פועלם. היא מתארת שזה לא בא לה בטבעיות כלל ועיקר. אמנם היו לה כמה תהיות, אבל לא עד לכדי רמה של התקפת המתפללים ברכבת והמצאת סדרה של המצאות לגביהם ('מה שמעניין אותם בתפילה ברכבת זאת האדנות וההשתלטות ולא התפילה לאלוקים' ושאר מרעין בישין).
אמנם למרבה הצער גב' נוי הצליחה במשימה שהציבה לעצמה ומתוך דברים לגיטימיים לחלוטין גם אם לא מביעים הסכמה, היא הגיעה חיש מהר לקצה הקיצוני השני של הסקאלה, רל"בניקיות (או רל"דניקיות, כאשר ה'דתיים' מחליפים את ה'ביבי') על סטרואידם .
מזכיר לי עניין אישי. יש איזה יהודי אחד, לא נזכיר את שמו כרגע, שרציתי לשנוא אותו. זה היה ממש חשוב לי. דא עקא, אני בדרך כלל לא איש של שנאה. זו תכונה שאני לא כל כך מכיר מקרבי. בקושי יודע איך היא נראית מפי אחרים. נאלצתי ממש לעבוד על עצמי (במובן של עבודה, לא של הטעיה) כדי להגיע למצב בו אני שונא את האיש. הצלחתי לבסוף, אבל אלמלא הייתי מתעקש להמשיך לנסות, הרגש הזה כנראה כלל לא היה מתעורר אצלי.
אין לי אלא לקוות שרוב הציבור דומה לאותה גב' נוי. אמנם הדרך בה היא מסיימת את דבריה, דרך נלוזה ובזויה בעיני. רל"ביזם קיצוני שמלמד על חמיצות יתר ועודף שנאת חינם. ובכל זאת. יהי רצון שתחושות שליליות כאלה לא תהיינה מנת חלקנו האוטומטית. שנידרש לברר ולבדוק דברים בטרם אנחנו מגבשים עמדה. ובעיקר ששיח השנאה יעבור (יחזור?) להיות בטונים נורמטיביים.
כ