תפיסת דיבור אצל תינוקות-מחקר חדשני

תפיסת דיבור אצל תינוקות-מחקר חדשני

שלום לכולם, בחוג להפרעות בתקשורת, אונ' ת"א נערך מחקר ראשון מסוגו בישראל, לגבי האופן שבו תינוקות לומדים ל"דלות" מילים מדיבור, מאזינים ומבחינים בין מילים. למחקר חשיבות בהבנת תהליכים ראשוניים של רכישת שפה, ושיקום תינוקות ופעוטות לקויי שמיעה ומושתלי שתל השבלול. אנו זקוקים לתינוקות שומעים בני תשעה חודשים עד שנה וחודשיים, לבדיקה קלה וידודיתית הנערכת בתל השומר. משך הבדיקה כעשר דקות, ובמהלכה התינוק יושב על ברכי ההורה, צופה במסך ושומע צלילי דיבור, ואנו עוקבים אחר תנועות העיניים. מוזמנים ליצור קשר גם תינוקות צעירים יותר שיהיו בני 9 ח' בשנה הקרובה. המשתתפים זכאים למעקב קלינאית תקשורת פעם בשנה עד גיל שלוש. ניתן להגיע במונית וההוצאה משולמת. חניה חינם לבאים עם רכב. ניתן להוסיף לשרשור שאלות בנושא התפתחות תקשורת שפה ודיבור אצל תינוקות ופעוטות וגם בנושא המחקר. מצ"ב גם דף הסבר רשמי.
 
לאסנת סגל- חוסר יכולת להגות "ל"

הי, בני בן שלוש ותשעה חודשים, בעל יכולת ורבלית ואוצר מלים מצוין, אבל עדיין הוגה "י" במקום "ל". (עד לפני מספר חודשים גם לא יכל להגות "ג", ו-"ק", אך זה הסתדר). האם יש טעם לפנות לאיש מקצוע בשלב הזה או שהדבר עדיין יכול להסתדר מעצמו? הוא גם קצת מסתבך עם האותיות השורקות (בעיקר "צ"). תודות
 
חדשה פה האחת

לפי נורמות התפתחותיות מצפים לרכישה (הגיה תקינה) של ל' עד גיל שלוש וחצי. היות ובנכם מעב ר לגיל זה כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת שתראה אותו ותחליט על טיפול או מעקב. אסנת סגל קלינאית
 
לחגית

שלום חגית, דיברנו ביום שישי בטלפון בקשר למחקר, לא הצלחתי לחזור אלייך, אנא, חזרי אלי בטלפון או דרך מסרים אסנת סגל
 
למעלה