תפקוד גבוה

aniani101

New member
תפקוד גבוה

בהנחה שהילד בתפקוד גבוה, איך יודעים במה לבחור. גן תקשורתי או גן שפתי. תודה
 
או תקשורתי או רגיל.

גן שפתי אינו מיועד לילדים על הספקטרום ואינו מתאים להם.
כדאי לך להתייעץ עם אנשי מקצוע. במיוחד עם יש כאלה שכבר מכירים את הילד.
גם בתוך המושג תפקוד גבוה יש כל מיני רמות... חלקם מתאימים וחלקן לא.
אני בכל מקרה ממליץ על שילוב בגן רגיל עם סייעת ובמקביל לתת לילד כמה שיותר טיפולים חיצוניים.
צריך לקחת בחשבון שצריך לארגן סייעת איכותית שמסוגלת להתמודד עם ילדים מיוחדים. כמו כן העלויות של כל הסיפור הזה כבדות מאוד. וכן לקחת בחשבון שלעומת גן תקשורת יש המון חופשות ושעת הסיום מוקדמת מאוד. לרוב מומלץ לא להשאיר לצהרון. (גם ככה לא יהיה לך מספיק שעות).

בהצלחה...
 

aniani101

New member
אז למה

לא לשלוח לגן תקשורת שם יקבל את כל הטיפולים או רובם להם הוא זקוק? תודה...
 

TikvaBonneh

New member
אני יכולה לספר לך מה היה השיקול שלי כשרציתי שילוב

רציתי לבחור בעצמי את אנשי המקצוע, את הצוות שיהיה עם הילד שלי - שלחתי לגן פרטי שבחרתי בקפידה וגייסתי משלבות שבחרתי בעצמי, הלכתי לקלינאית תקשורת הכי מומלצת, הוספתי המון טיפולים...
בסופו של דבר למדתי להרפות, שיש לי עוד ילדים חוץ מהילד המשולב, ואולי אפילו חיים משלי, ועוד דברים להוציא עליהם את התקציב המשפחתי. והכי חשוב - שמורה\גננת שלמדה חינוך מיוחד יכולה לעשות עבודה לא פחות טובה ממני בניהול הצוות.
 

aniani101

New member
הבעיה היא

שצריך המון המון מזל למצוא משלבת מתאימה, אם היא לא זה יכול להיות קטסטרופה וגם ברוב המקומות לא יודעים באמת איך לשלב, אני נוטה יותר לגן תקשורת אבל לא ככ מבינה האם בגן כזה יש ילדים בתפקודים שונים על הרצף?
 

TikvaBonneh

New member
את צודקת

קשה למצוא משלבת מתאימה, גן מתאים לשילוב, מנחה שתיתן הדרכה לכולם, תקציב מימון להכל...
גן תקשורת זה הרבה יותר פשוט. מקבלים את כל מה שצריך.
יש לי בן שהיה שלוש שנים בגני תקשורת.
בשנה הראשונה - היו תפקודים שונים. בשנה השניה - הוא היה היחיד הגבוה. בשנה השלישית - כולם היו גבוהים.
כל שלושת השנים היו מצויינות עבורו והוא התקדם בהן בצורה מטאורית.
 

TikvaBonneh

New member
אני זוכרת את התקופה בה התלבטתי לגבי גן תקשורת

זו תקופה מבלבלת ומעיקה. את מרגישה שעתידו של הילד מונח בידייך וחוששת לטעות.
רוצה להזכיר לך שזה הפיך. זו לא החלטה כל כך גורלית.
אם כעבור שלושה חודשים את רואה שהוא לא מתקדם בגן תקשורת, תמיד את יכולה תמורת מספיק כסף למצוא גן פרטי ומשלבת ומטפלים פרטיים ולהעביר אותו.
 

aniani101

New member
האמת שהוא בכלל עוד לא אובחן

אז אני אחכה לאיבחון ולהמלצות, אני בטוחה שהוא על הרצף רק מחכה לשמוע מה דעתם ואז אחליט סופית, מקווה מאד לא לטעות למרות שזה הפיך, רוצה למצוא עבורו את המקום המושלם :)
 

TikvaBonneh

New member
ובינתיים הוא בגן רגיל בלי סיוע?

אצלי הוא מאוד סבל בתקופה שחיכיתי לאיבחון ולחוות דעת נוספת ולהמלצות.
הוא בכלל לא הצליח להיות חלק מחברת הילדים בגן.
מקווה שאצלכם המצב פחות גרוע.
 

aniani101

New member
כן, הוא בגן רגיל ללא סיוע

הוא מסתדרמצוין, מוקף בחום ואהבה גם מהצוות וגם מהילדים, זה המזל שלנו, לכן לא הייתי לחוצה על האיבחון, כי אין לי כווה להעביר אותו גן השנה, הוא מתקדם שם ביחס לעצמו בצורה מדהימה אנחנו מטופלים בהתפתחות הילד אצל מרפאה בעיסוק אבל אנרוצה למצוא לו קלינאית תותחית באופן פרטי..לא אוהבת את התפתחות הילד..
 

TikvaBonneh

New member
אולי זו רק בעיה שפתית

ואז קלינאית תקשורת טובה פעמיים בשבוע במשך חצי שנה - והוא יהיה לגמרי במקום אחר.
 

TikvaBonneh

New member
גן תקשורת עדיף

בגן שפתי יש דגש על בעיות שפה, שהן דווקא לא אופייניות לתפקוד הבאמת גבוה.
השפה של ילדים בתפקוד גבוה פעמים רבות תקינה לגילם ואפילו נמצאת במשלב לשוני גבוה.
הצוות מבין בבעיות תקשורת, לעומת גן שפתי שיתכן שכן ויתכן שלא.
 

SMADAR55

New member
מאוד חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים אותו ולבחון

איך הוא מתפקד כיום במסגרת החינוכית שבה הוא לומד.
אם הדילמה היא בין גן שפתי לגן תקשורתי- אני הייתי ממליצה לבחור בגן תקשורתי. בגן תקשורת כל הצוות החינוכי מוכוון לילדים עם בעיות תקשורתיות (בעלי נסיון בתחום). הילדים גם מקבלים הרבה יותר מבחינת טיפולים (גם יום הלמודים ארוך יותר, בהתאם). בגני תקשורת (לפחות אלו שבני היה בהם) מאפשרים שעות שילוב בגנים רגילים סמוכים בלווי של סייעת מהגן ופעמים רבות יש גם "שילוב הפוך" (אירוח של ילדים מגן רגיל סמוך בפעילות של הגן). אין לי מושג אם שילוב קיים גם בגן שפתי.
 

aniani101

New member
ברור שנתייעץ הוא היום

בגן רגיל ומסתדר טוב, משתתף בשיעורי תנועה מפגשים וכו אבל השפה שלו והתקשורת עם בני גילו לוקים בחסר. עם המבוגרים אין בעיה... תודה על ההסבר
 
הצלחת לבלבל אותי...

הוא עוד לא אובחן...???!!! אז חבל שאת מסיקה מסקנות.
לרוב ילד על הספקטרום לא היה מצליח להסתדר בגן רגיל ללא סיוע. הבן שלי סבל נורא בגן טרם אובחן (מעון)
מה הכוונה ב "אין בעיה בתקשורת עם מבוגרים". סליחה אבל זה לא הגיוני כל כך...
אולי לילד יש באמת בעיה שפתית ולא תקשורתית.
ו... רק התחלנו את השנה. למה לא להעביר. כל יום שהוא לא במסגרת מתאימה הוא פספוס.
בכל מקרה אני חושב שמיותר כרגע להתווכח מה עדיף רגיל עם סיוע או תקשורתי.
תעשי אבחון כמה שיותר מהר... אפילו פרטי. ואז תחשבי קדימה.
בהצלחה...
 

aniani101

New member
הילד שלי באמת מבלבל

ראו אותו מספיק אנשי מקצוע שאמרו את זה, אבל לא נתנו הבחנה חד משמעית, את זה נעשה ממש בקרוב. עם מבוגרים הוא מתחבק, רוקד, יושב על... אין סיכוי שיתחבק עם ילד מיוזמתו למשל.. בכל אופן אחכה לאבחון תודה שוב...
 

אריה127

New member
התשובה שלנו

הילד שלנו היה למעלה משנתיים בגן תקשורת (שלא מיועד לבעלי תפקוד גבוה)
לאחר שנתיים העברנו אותו לגן שפה. כיום הוא בן 6 ובשנה שניה בגן שפה.
מדוע העברנו אותו לגן שפה?
התשובה היא שכמשדברים על תפקוד גבוה זה עדיין לא אומר כלום. במה הוא בתפקוד גבוה? בקוגניציה? בשפה? איך הוא בתקשורת? ברצון לקשר עם חברים?, בחיקוי חברתי?
אלו נקודות שמאוד הדגשנו בעבודה בגן תקשורת וגם בעבודה המאוד אינטנסיבית בבית. לאחר שנתיים הרגשנו שלילד מאוד קשה עם החברה בגן תקשורת. ושהוא הפנים מעולה את החיקוי החברתי ויש ללו רצון חזק לחברים נורמטיביים.
גם הגן השפתי חיפשנו מקום שעובדים טוב עם גננת ותיקה, שלא פוחדת מהמילה ילד עם בעייות תקשורת. לשם כך גם עברנו דירה.
שהכרנו את
 
למעלה