ברית עולם 1
New member
תפקיד הילד במשפחה
תפקיד הילד במשפחה הילד משמש כתשקיף של ההורה, כלומר השתקפות. כל ילד לוקח חלק מהאישיות, חלק מהתכונות, הילד משקף את תכונות הביצית וזרע ולכל ילד תפקיד משלו כאשר משולבים מהותו, תפקידו, יעודו והתחייבותו בתוך הקארמה המשפחתית. לכן, על מנת שכל נשמה תמלא את חלקה במערכת, תוכנן המעבר (גלגול) בהתאם לתפקיד, כאשר כל צד ממלא את חלקו בהצגה. מכיוון שהילד הוא השתקפותינו, רואים אנו את החלקים היותר יפים ואת החלקים הפחות יפים. דרך הילד רואים אנו את ההתקדמות, ההתייחסות, הנסיגה, ההצלחה וכך הלאה. כאשר לא הבנו חלקים סבוכים בחיינו וכביכול פסחנו על חלק מסויים ללא הכרת המצב כהווייתו, חוזרת חלילה אותה סיטואציה. כלומר: אם חווינו אלימות בילדותינו ולא הבנו את הרעיון, נהפך להורים אלימים, מאחר ועדיין לא הבנו את הרעיון האלימות, נראה זאת בילדינו והדבר יקומם ויאכזב אותנו, עד אשר ייקלט מסר הרעיון. ילד- עצל, היפראקטיבי, פסיבי, שתלטן, שאפתן וכל התכונות אשר לא מיצינו בעברנו, יטפחו לנו בפנים בהתנהגות ילדינו. מכיוון שאנו סוחבים מטענים של זכרונות לא פתורים ואירועים אשר לא קיבלו התייחסות נכונה, כסרט האירועים והזכרונות חוזרים ומשחזרים את אשר קרה. דרך הילד משפרים אנו את העבר, בונים את ההווה ופונים לעבר עתיד שונה ואחר. דרך הבנת אותם אירועים, זכרונות, משפרים אנו את ההווה של הילד ובונים לו עתיד שונה ובכך מונעים ממנו לעבור טראומות אותם אנו חווינו. ההתייחסות והסיטואציות מתאימות לחלוטין עם המהות הפנימית של הילד.. וכאשר ילד מצטרף למשפחה כל זה נלקח בחשבון.. (לכן בחר להצטרף למשפחה זו ולא אחרת). קורה והילד אינו רוצה לקחת חלק מן התכונות של האב או האם ואז מאמץ התייחסות שונה ופועל בדיוק בקוטביות השניה. אזי המציאות טופחת בפניו, מכיוון שהילד לא ירד לסופו של הרעיון. דוגמא: אשה מבקשת להיות שונה מאימה, האם שתלטנית וחזקה, הדמות הדומיננטית בבית, על פיה ישן דבר, צופה בה בתה ומחליטה להיהפך לרכה יותר, פשרנית ורוצה לשאת ולתת. אותה בת הופכת עם השנים לאשה רפה ללא עמוד שידרה. לימים בתה של האשה, נהפכה לרודנית ושתלטנית, חזקה ודומיננטית - וכל אשר ברחה האשה התגלה בבתה "באשר יגורתי בא לי". אם היתה מבינה האשה, מתוך ההבנה העילאית שרק אדם חלש נזקק לשליטה וחוזקה, לא היתה נאבקת לא להיהפך לכזאת. האשה בחרה בדרך של בריחה ולכן באה המציאות וטפחה על פניה בהשתקפות בתה. דמו לעצמכם את חייכם כתשבץ, כל מילה קשורה למילה אחרת, ללא מילה או אות אינכם יכולים להמשיך בפתרון התשבץ. כך גם בחייכם, ללא הבנתכם אירוע או התייחסות, הדבר יעיב על נשמתכם ויחזירכם אחורה בצעדיכם ואז מגלים אתם שכל התשבץ שחשבתם שהינו נכון, מוטעה ועליכם לחזור לאותה טעות ראשונית. תפקיד אדיר משמשים ילדינו בחיינו, כאשר תבינו את תפקידם ואת עזרתם לנו, נשנה את כל התייחסותינו. כל הנושא של קארמה משפחתית גדול מנשוא, כל אחד לוקח תפקיד ראשי בהצגה וכאשר מלהקים את השחקנים (נשמות) הדבר נובע מתוך מחשבה עמוקה, ההיערכות וחזרות אין סופיות. זכרו, למענכם ולמען ילדיכם, למען משפחתכם, שאחד קשור בשני, אין להתעלם, אלא לפקוח עיניים, לרדת לעומקם של דברים, להבין מה מסתתר מאחורי כל מסר. אזי תגיעו להידברות, פתיחות ורצון לשתף אחד את השני ולבנות מערכת יחסים הרמונית, ללא מתחים, תסכולים ודברים לא פתורים.
תפקיד הילד במשפחה הילד משמש כתשקיף של ההורה, כלומר השתקפות. כל ילד לוקח חלק מהאישיות, חלק מהתכונות, הילד משקף את תכונות הביצית וזרע ולכל ילד תפקיד משלו כאשר משולבים מהותו, תפקידו, יעודו והתחייבותו בתוך הקארמה המשפחתית. לכן, על מנת שכל נשמה תמלא את חלקה במערכת, תוכנן המעבר (גלגול) בהתאם לתפקיד, כאשר כל צד ממלא את חלקו בהצגה. מכיוון שהילד הוא השתקפותינו, רואים אנו את החלקים היותר יפים ואת החלקים הפחות יפים. דרך הילד רואים אנו את ההתקדמות, ההתייחסות, הנסיגה, ההצלחה וכך הלאה. כאשר לא הבנו חלקים סבוכים בחיינו וכביכול פסחנו על חלק מסויים ללא הכרת המצב כהווייתו, חוזרת חלילה אותה סיטואציה. כלומר: אם חווינו אלימות בילדותינו ולא הבנו את הרעיון, נהפך להורים אלימים, מאחר ועדיין לא הבנו את הרעיון האלימות, נראה זאת בילדינו והדבר יקומם ויאכזב אותנו, עד אשר ייקלט מסר הרעיון. ילד- עצל, היפראקטיבי, פסיבי, שתלטן, שאפתן וכל התכונות אשר לא מיצינו בעברנו, יטפחו לנו בפנים בהתנהגות ילדינו. מכיוון שאנו סוחבים מטענים של זכרונות לא פתורים ואירועים אשר לא קיבלו התייחסות נכונה, כסרט האירועים והזכרונות חוזרים ומשחזרים את אשר קרה. דרך הילד משפרים אנו את העבר, בונים את ההווה ופונים לעבר עתיד שונה ואחר. דרך הבנת אותם אירועים, זכרונות, משפרים אנו את ההווה של הילד ובונים לו עתיד שונה ובכך מונעים ממנו לעבור טראומות אותם אנו חווינו. ההתייחסות והסיטואציות מתאימות לחלוטין עם המהות הפנימית של הילד.. וכאשר ילד מצטרף למשפחה כל זה נלקח בחשבון.. (לכן בחר להצטרף למשפחה זו ולא אחרת). קורה והילד אינו רוצה לקחת חלק מן התכונות של האב או האם ואז מאמץ התייחסות שונה ופועל בדיוק בקוטביות השניה. אזי המציאות טופחת בפניו, מכיוון שהילד לא ירד לסופו של הרעיון. דוגמא: אשה מבקשת להיות שונה מאימה, האם שתלטנית וחזקה, הדמות הדומיננטית בבית, על פיה ישן דבר, צופה בה בתה ומחליטה להיהפך לרכה יותר, פשרנית ורוצה לשאת ולתת. אותה בת הופכת עם השנים לאשה רפה ללא עמוד שידרה. לימים בתה של האשה, נהפכה לרודנית ושתלטנית, חזקה ודומיננטית - וכל אשר ברחה האשה התגלה בבתה "באשר יגורתי בא לי". אם היתה מבינה האשה, מתוך ההבנה העילאית שרק אדם חלש נזקק לשליטה וחוזקה, לא היתה נאבקת לא להיהפך לכזאת. האשה בחרה בדרך של בריחה ולכן באה המציאות וטפחה על פניה בהשתקפות בתה. דמו לעצמכם את חייכם כתשבץ, כל מילה קשורה למילה אחרת, ללא מילה או אות אינכם יכולים להמשיך בפתרון התשבץ. כך גם בחייכם, ללא הבנתכם אירוע או התייחסות, הדבר יעיב על נשמתכם ויחזירכם אחורה בצעדיכם ואז מגלים אתם שכל התשבץ שחשבתם שהינו נכון, מוטעה ועליכם לחזור לאותה טעות ראשונית. תפקיד אדיר משמשים ילדינו בחיינו, כאשר תבינו את תפקידם ואת עזרתם לנו, נשנה את כל התייחסותינו. כל הנושא של קארמה משפחתית גדול מנשוא, כל אחד לוקח תפקיד ראשי בהצגה וכאשר מלהקים את השחקנים (נשמות) הדבר נובע מתוך מחשבה עמוקה, ההיערכות וחזרות אין סופיות. זכרו, למענכם ולמען ילדיכם, למען משפחתכם, שאחד קשור בשני, אין להתעלם, אלא לפקוח עיניים, לרדת לעומקם של דברים, להבין מה מסתתר מאחורי כל מסר. אזי תגיעו להידברות, פתיחות ורצון לשתף אחד את השני ולבנות מערכת יחסים הרמונית, ללא מתחים, תסכולים ודברים לא פתורים.