תפתחו את העיניים תסכלו סביב
אוקיי אז תמיד קל להאשים את המממשלה הישראלית שלא עושה כלום בשביל X ולא עושה כלום בשביל Y שאת כל הכסף שלה היא משקיעה בח"כים ובשרים וגם בדוסים.... ואז אם מדברים על תאונות דרכים כבר לא נשאר למדינה כסף אתם יודעים עם המצב הביטחוני של היום כל הכסף הולך על על הצבא! מסתבר שבכל העולם יש בעיה עם להעביר את המודעות של תאונות הדרכים והסיבות מהציבור שאיכפת לו ישר לידי הממשלה, משום מה המעבר שנראה נורא קל ולגיטימי- לוקח לו הרבה זמן, ובוא לא נדבר רק על זמן אלא גם על מיליונים של הרוגים (אם מחשבים את כל ההרוגים בעולם מתאונות דרכים) בכמה מדינות כבר עשו את זה, בכמה מדינות צמצמו את מספר ההרוגים, גם אם יש הרוג אחד פחות- זה בנאדם אחד חי קחו למשל את הסלוגן של עמותת אור ירוק (שעליה ארחיב בהמשך) : "מעל 500 הרוגים בשנה".... אז עזבו שאנחנו מדברים על 500 משפחות הרוסות, על על עשרות חברים וזה בלי שדיברנו על הפצועים-שחלקם נכים... מה שמזעזע בסלוגן הוא ההרוגים שהפכו להיות מספר, ולא רק מספר אלה מספר עגול, משנה 506? או 504...הרי ברגע שאתה נפטראתה רק מספר בסטטיסטיקה (ושלא נדבר על אסוציאציה שלי למספרים ומוות) עמותת אור ירוק- חתמו על העצומה!!! מה זאת האגודה? יותר קל לי לפרט מי יו"ר האגודה והמשקיע העיקרי (אם לא הבלעדי) אבי נאור, בעל עסק הייטק משגשג, שכל את בנו בתאונת דרכים. עם כל הכאב והצער החליט לתרום את זמנו ואת כספו למלחמה בתאונות הדרכים , העביר את העסק לידי ניהול ופשוט 100% עוסק בעמותה כמובן בשיתוף התכנית רישיון להרוג את מי אני מאשימה פה? 1. את הנהגים וזה אין כל ספק- בנאדם בן 18 (ואפילו 17) הוא כבר לא ילד, הוא נשלח לצבא, וגם מבחינה חוקתית עבר שלב! אז בהחלט הוא יכול לקחת אחריות על עצמו ועל הסובבים כי ההגה בידים שלו. 2. את ההורים- ואל תגידו שלהורים אין השפעה. הורה בהחלט יודע אם הבן שלו ישן 6 שעות בלילה או יותר, אם הבן שלו חזר עם האוטו ב6 לפנות בוקר ועשה הרבה רעש בזמן שהוא עלה במדרגות כי מה לעשות הוא היה שיכור. איך אומרים בגלגלצ? המפתחות לחיים שלו בידיים שלכם... אז חסל סדר להאשים את הכביש (ואת מע"צ וכל עובדיה) חסל סדר להאשים את הממשלה- כי תקציב מגיע גם מאנשים פרטיים למה להעביר אחריות? למה לא לקחת אחריות? *לא כותבת לכם פה מישהי בת 50, שקל לה להעביר ביקורת . כותבת פה בחורה בת 21 שיוצאת כל הזמן ואוהבת אלכוהול. אבל אם אני נוהגת- אני בקושי אשתה משקה אחד. ואם עבדתי ולמדתי באותו היום-אז אני לא אקח את האוטו גם אם אני עירנית והכל רק מחמת הספק די כבר עם ההקטנת ראש חבל
אוקיי אז תמיד קל להאשים את המממשלה הישראלית שלא עושה כלום בשביל X ולא עושה כלום בשביל Y שאת כל הכסף שלה היא משקיעה בח"כים ובשרים וגם בדוסים.... ואז אם מדברים על תאונות דרכים כבר לא נשאר למדינה כסף אתם יודעים עם המצב הביטחוני של היום כל הכסף הולך על על הצבא! מסתבר שבכל העולם יש בעיה עם להעביר את המודעות של תאונות הדרכים והסיבות מהציבור שאיכפת לו ישר לידי הממשלה, משום מה המעבר שנראה נורא קל ולגיטימי- לוקח לו הרבה זמן, ובוא לא נדבר רק על זמן אלא גם על מיליונים של הרוגים (אם מחשבים את כל ההרוגים בעולם מתאונות דרכים) בכמה מדינות כבר עשו את זה, בכמה מדינות צמצמו את מספר ההרוגים, גם אם יש הרוג אחד פחות- זה בנאדם אחד חי קחו למשל את הסלוגן של עמותת אור ירוק (שעליה ארחיב בהמשך) : "מעל 500 הרוגים בשנה".... אז עזבו שאנחנו מדברים על 500 משפחות הרוסות, על על עשרות חברים וזה בלי שדיברנו על הפצועים-שחלקם נכים... מה שמזעזע בסלוגן הוא ההרוגים שהפכו להיות מספר, ולא רק מספר אלה מספר עגול, משנה 506? או 504...הרי ברגע שאתה נפטראתה רק מספר בסטטיסטיקה (ושלא נדבר על אסוציאציה שלי למספרים ומוות) עמותת אור ירוק- חתמו על העצומה!!! מה זאת האגודה? יותר קל לי לפרט מי יו"ר האגודה והמשקיע העיקרי (אם לא הבלעדי) אבי נאור, בעל עסק הייטק משגשג, שכל את בנו בתאונת דרכים. עם כל הכאב והצער החליט לתרום את זמנו ואת כספו למלחמה בתאונות הדרכים , העביר את העסק לידי ניהול ופשוט 100% עוסק בעמותה כמובן בשיתוף התכנית רישיון להרוג את מי אני מאשימה פה? 1. את הנהגים וזה אין כל ספק- בנאדם בן 18 (ואפילו 17) הוא כבר לא ילד, הוא נשלח לצבא, וגם מבחינה חוקתית עבר שלב! אז בהחלט הוא יכול לקחת אחריות על עצמו ועל הסובבים כי ההגה בידים שלו. 2. את ההורים- ואל תגידו שלהורים אין השפעה. הורה בהחלט יודע אם הבן שלו ישן 6 שעות בלילה או יותר, אם הבן שלו חזר עם האוטו ב6 לפנות בוקר ועשה הרבה רעש בזמן שהוא עלה במדרגות כי מה לעשות הוא היה שיכור. איך אומרים בגלגלצ? המפתחות לחיים שלו בידיים שלכם... אז חסל סדר להאשים את הכביש (ואת מע"צ וכל עובדיה) חסל סדר להאשים את הממשלה- כי תקציב מגיע גם מאנשים פרטיים למה להעביר אחריות? למה לא לקחת אחריות? *לא כותבת לכם פה מישהי בת 50, שקל לה להעביר ביקורת . כותבת פה בחורה בת 21 שיוצאת כל הזמן ואוהבת אלכוהול. אבל אם אני נוהגת- אני בקושי אשתה משקה אחד. ואם עבדתי ולמדתי באותו היום-אז אני לא אקח את האוטו גם אם אני עירנית והכל רק מחמת הספק די כבר עם ההקטנת ראש חבל