זה לא שאלת מיליון דולראז אחת ולתמיד:
אם יש אוטובוס שאינו מאסף מירושלים לבאר שבע שעובר גם בקריית גת, או אוטובוס שאינו מאסף מחיפה לקריית שמונה דרך כרמיאל (נתתי רק לצורך דוגמה), ותחנות עיר המוצא- איסוף בלבד, ותחנות עיר היעד- הורדה בלבד, האם יש עילה חוקית לחברה המבצעת את הנסיעה להגביל נוסע המעוניין בנסיעה פנים עירונית, כלומר, בדוגמאות הנ״ל: נסיעה פנימית בתוך קריית גת, או נסיעה פנימית בתוך כרמיאל? הרי כל תחנות קרית גת/כרמיאל הם הן לאיסוף והן להורדה, אז האם העובדה שמדובר בקו ישיר יכולה למנוע מנסיעה פנימית למרות שהן תחנת העלייה של הנוסע והן תחנת הירידה על שתיהם אין הגבלת איסוף והורדה?
זה לא שאלת מיליון דולר
מי שיש לו מיליון דולר, לוקח מונית
בעבר הסכמתי עם הגישה הזאת, אבל כיום רוב הקווים הבינעירוניים נוסעים חצי ריקים, והם עוברים בערים עם שירות עירוני לא תדיר (פעם ב-20/30 דקות אוטובוס). כך שכיום אין בעיה שיעשו איסוף "על הדרך". יש מקרים שבהם קו בינעירוני ארוך (לא מאסף) יכול לעשות שירות עירוני למשל מסיבה זאת ניתן לנסוע נסיעה פנימית בחדרה עם 852.בעבר, לפני רפורמת דרך שווה, בקווים כאלה תעריף הנסיעה המינימלי היה גבוה יותר מאשר תעריף נסיעה עירוני, וכך מנעו מרוב הנוסעים את השימוש בקווים הנ"ל לנסיעה עירונית.
כיום, אין אפשרות להגביל, וגם אין אפשרות טכנית לאכוף הגבלה כזאת.
שימוש בקווים מאספים לנסיעה פנימית מאיטה את מהירות הנסיעה וגורמת לקו להיות פחות יעיל, בנוסף, אם השימוש לנסיעה פנימית עלול לבוא על חשבון מקומות באוטובוס לנוסעים המעוניינים להשתמש בקו לטווחים יותר ארוכים.
אני לא מכיר את הקווים בכל הארץ, אבל בנתיבות עוברים הקווים 365,465,378,373 וזה מאוד מעכב את הנסיעה שלהםבעבר הסכמתי עם הגישה הזאת, אבל כיום רוב הקווים הבינעירוניים נוסעים חצי ריקים, והם עוברים בערים עם שירות עירוני לא תדיר (פעם ב-20/30 דקות אוטובוס). כך שכיום אין בעיה שיעשו איסוף "על הדרך". יש מקרים שבהם קו בינעירוני ארוך (לא מאסף) יכול לעשות שירות עירוני למשל מסיבה זאת ניתן לנסוע נסיעה פנימית בחדרה עם 852.
אם רוצים שקו מסוים לא יעשה נסיעות פנים עירוניות יש כמה פתרונות:
פישוט רשת הקווים: למשל במקום קו דרך תל אביב-פרדס חנה דרך חדרה. צריך קו תל אביב-חדרה, וקו תל אביב-פרדס חנה עוקף חדרה.
פתרון נוסף: אם קו עובר בין עיר א ל-ג' דרך ב'. אז בעיר ב' תהייה לו רק תחנה אחת (למשל תחנה מרכזית).
465 ו-378 צריך לשנות להורדה בלבד מנתיבות לאופקיםאני לא מכיר את הקווים בכל הארץ, אבל בנתיבות עוברים הקווים 365,465,378,373 וזה מאוד מעכב את הנסיעה שלהם
במקרה של 465 זה גם מגיע על חשבון מקום לנוסעים לטווח יותר ארוך
בעבר, לפני רפורמת דרך שווה, בקווים כאלה תעריף הנסיעה המינימלי היה גבוה יותר מאשר תעריף נסיעה עירוני, וכך מנעו מרוב הנוסעים את השימוש בקווים הנ"ל לנסיעה עירונית.
כיום, אין אפשרות להגביל, וגם אין אפשרות טכנית לאכוף הגבלה כזאת.
שימוש בקווים מאספים לנסיעה פנימית מאיטה את מהירות הנסיעה וגורמת לקו להיות פחות יעיל, בנוסף, אם השימוש לנסיעה פנימית עלול לבוא על חשבון מקומות באוטובוס לנוסעים המעוניינים להשתמש בקו לטווחים יותר ארוכים.
בניגוד לקו עירוני, ודאי שיש השפעה לעליה וירידה של הנוסעים.משום שהקו מסוגל לעצור בכל התחנות לשם עלייה או ירידה - לנסיעה פנימית אין השפעה משמעותית עליו. אתה לא יכול לומר בוודאות שאין נוסעים בינעירוניים שממילא היו ממשים את זכותם לעלות או לרדת במקטע. במידה וזה קו שמשתמשים בו בתאי המטען של האוטובוס- נוסעים בינעירוניים על ציודם יעכבו אותו הרבה יותר מנוסעים עירוניים עם מקסימום איזה תיק גב.
בניגוד לקו עירוני, ודאי שיש השפעה לעליה וירידה של הנוסעים.
הכניסה והיציאה מאוטובוס בינעירוני הוא ארוך יותר מאשר קו עירוני.
יש לזה השפעה משמעותית על מהירות הנסיעה, כי אוטובוס בינעירוני נוסע מהר יותר מאשר אוטובוס עירוני.
השאלה שלי לא הייתה האם זה בסדר לעשות נסיעה פנימית בבינעירוני, אלא האם באמת מותר לנהג לאכוף את זה? נשמע לי בעייתי חוקתית לאכוף דבר כזה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.