למחוק

lemner40

Well-known member
אז אחת ולתמיד:
אם יש אוטובוס שאינו מאסף מירושלים לבאר שבע שעובר גם בקריית גת, או אוטובוס שאינו מאסף מחיפה לקריית שמונה דרך כרמיאל (נתתי רק לצורך דוגמה), ותחנות עיר המוצא- איסוף בלבד, ותחנות עיר היעד- הורדה בלבד, האם יש עילה חוקית לחברה המבצעת את הנסיעה להגביל נוסע המעוניין בנסיעה פנים עירונית, כלומר, בדוגמאות הנ״ל: נסיעה פנימית בתוך קריית גת, או נסיעה פנימית בתוך כרמיאל? הרי כל תחנות קרית גת/כרמיאל הם הן לאיסוף והן להורדה, אז האם העובדה שמדובר בקו ישיר יכולה למנוע מנסיעה פנימית למרות שהן תחנת העלייה של הנוסע והן תחנת הירידה על שתיהם אין הגבלת איסוף והורדה?
זה לא שאלת מיליון דולר
מי שיש לו מיליון דולר, לוקח מונית
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא שאלת מיליון דולר
מי שיש לו מיליון דולר, לוקח מונית

מי שיש לו מיליון דולר אוהב להתרברב שהוא לא הגיע למיליון דולר באמצעות בזבוז כסף על מוניות. אנשים עשירים אוהבים למקד את הכסף שלהם על דברים ששוה להוציא עליהם כסף ולהתקמצן או להיות יעילים בדברים משניים שאינם שווים את הכסף מבחינתם.

מה גם שיש אלמנט של ביטחון אישי או לפחות כלכלי בקו אוטובוס או רכבת עם מסלול ומחיר קבועים לעומת נהג מונית שלך תדע איך הוא מאריך לך את המסלול.
 

מנכל אחד

Well-known member
בעבר, לפני רפורמת דרך שווה, בקווים כאלה תעריף הנסיעה המינימלי היה גבוה יותר מאשר תעריף נסיעה עירוני, וכך מנעו מרוב הנוסעים את השימוש בקווים הנ"ל לנסיעה עירונית.
כיום, אין אפשרות להגביל, וגם אין אפשרות טכנית לאכוף הגבלה כזאת.
שימוש בקווים מאספים לנסיעה פנימית מאיטה את מהירות הנסיעה וגורמת לקו להיות פחות יעיל, בנוסף, אם השימוש לנסיעה פנימית עלול לבוא על חשבון מקומות באוטובוס לנוסעים המעוניינים להשתמש בקו לטווחים יותר ארוכים.
 

EHP12

Well-known member
בעבר, לפני רפורמת דרך שווה, בקווים כאלה תעריף הנסיעה המינימלי היה גבוה יותר מאשר תעריף נסיעה עירוני, וכך מנעו מרוב הנוסעים את השימוש בקווים הנ"ל לנסיעה עירונית.
כיום, אין אפשרות להגביל, וגם אין אפשרות טכנית לאכוף הגבלה כזאת.
שימוש בקווים מאספים לנסיעה פנימית מאיטה את מהירות הנסיעה וגורמת לקו להיות פחות יעיל, בנוסף, אם השימוש לנסיעה פנימית עלול לבוא על חשבון מקומות באוטובוס לנוסעים המעוניינים להשתמש בקו לטווחים יותר ארוכים.
בעבר הסכמתי עם הגישה הזאת, אבל כיום רוב הקווים הבינעירוניים נוסעים חצי ריקים, והם עוברים בערים עם שירות עירוני לא תדיר (פעם ב-20/30 דקות אוטובוס). כך שכיום אין בעיה שיעשו איסוף "על הדרך". יש מקרים שבהם קו בינעירוני ארוך (לא מאסף) יכול לעשות שירות עירוני למשל מסיבה זאת ניתן לנסוע נסיעה פנימית בחדרה עם 852.

אם רוצים שקו מסוים לא יעשה נסיעות פנים עירוניות יש כמה פתרונות:
פישוט רשת הקווים: למשל במקום קו דרך תל אביב-פרדס חנה דרך חדרה. צריך קו תל אביב-חדרה, וקו תל אביב-פרדס חנה עוקף חדרה.
פתרון נוסף: אם קו עובר בין עיר א ל-ג' דרך ב'. אז בעיר ב' תהייה לו רק תחנה אחת (למשל תחנה מרכזית).
 

מנכל אחד

Well-known member
בעבר הסכמתי עם הגישה הזאת, אבל כיום רוב הקווים הבינעירוניים נוסעים חצי ריקים, והם עוברים בערים עם שירות עירוני לא תדיר (פעם ב-20/30 דקות אוטובוס). כך שכיום אין בעיה שיעשו איסוף "על הדרך". יש מקרים שבהם קו בינעירוני ארוך (לא מאסף) יכול לעשות שירות עירוני למשל מסיבה זאת ניתן לנסוע נסיעה פנימית בחדרה עם 852.

אם רוצים שקו מסוים לא יעשה נסיעות פנים עירוניות יש כמה פתרונות:
פישוט רשת הקווים: למשל במקום קו דרך תל אביב-פרדס חנה דרך חדרה. צריך קו תל אביב-חדרה, וקו תל אביב-פרדס חנה עוקף חדרה.
פתרון נוסף: אם קו עובר בין עיר א ל-ג' דרך ב'. אז בעיר ב' תהייה לו רק תחנה אחת (למשל תחנה מרכזית).
אני לא מכיר את הקווים בכל הארץ, אבל בנתיבות עוברים הקווים 365,465,378,373 וזה מאוד מעכב את הנסיעה שלהם
במקרה של 465 זה גם מגיע על חשבון מקום לנוסעים לטווח יותר ארוך
 

EHP12

Well-known member
אני לא מכיר את הקווים בכל הארץ, אבל בנתיבות עוברים הקווים 365,465,378,373 וזה מאוד מעכב את הנסיעה שלהם
במקרה של 465 זה גם מגיע על חשבון מקום לנוסעים לטווח יותר ארוך
465 ו-378 צריך לשנות להורדה בלבד מנתיבות לאופקים
365 לא צריך לטייל בנתיבות כאשר יש את 363.
 

Ccyclist

Well-known member
בעבר, לפני רפורמת דרך שווה, בקווים כאלה תעריף הנסיעה המינימלי היה גבוה יותר מאשר תעריף נסיעה עירוני, וכך מנעו מרוב הנוסעים את השימוש בקווים הנ"ל לנסיעה עירונית.
כיום, אין אפשרות להגביל, וגם אין אפשרות טכנית לאכוף הגבלה כזאת.
שימוש בקווים מאספים לנסיעה פנימית מאיטה את מהירות הנסיעה וגורמת לקו להיות פחות יעיל, בנוסף, אם השימוש לנסיעה פנימית עלול לבוא על חשבון מקומות באוטובוס לנוסעים המעוניינים להשתמש בקו לטווחים יותר ארוכים.

משום שהקו מסוגל לעצור בכל התחנות לשם עלייה או ירידה - לנסיעה פנימית אין השפעה משמעותית עליו. אתה לא יכול לומר בוודאות שאין נוסעים בינעירוניים שממילא היו ממשים את זכותם לעלות או לרדת במקטע. במידה וזה קו שמשתמשים בו בתאי המטען של האוטובוס- נוסעים בינעירוניים על ציודם יעכבו אותו הרבה יותר מנוסעים עירוניים עם מקסימום איזה תיק גב.
 

מנכל אחד

Well-known member
משום שהקו מסוגל לעצור בכל התחנות לשם עלייה או ירידה - לנסיעה פנימית אין השפעה משמעותית עליו. אתה לא יכול לומר בוודאות שאין נוסעים בינעירוניים שממילא היו ממשים את זכותם לעלות או לרדת במקטע. במידה וזה קו שמשתמשים בו בתאי המטען של האוטובוס- נוסעים בינעירוניים על ציודם יעכבו אותו הרבה יותר מנוסעים עירוניים עם מקסימום איזה תיק גב.
בניגוד לקו עירוני, ודאי שיש השפעה לעליה וירידה של הנוסעים.
הכניסה והיציאה מאוטובוס בינעירוני הוא ארוך יותר מאשר קו עירוני.
יש לזה השפעה משמעותית על מהירות הנסיעה, כי אוטובוס בינעירוני נוסע מהר יותר מאשר אוטובוס עירוני.
 

Ccyclist

Well-known member
בניגוד לקו עירוני, ודאי שיש השפעה לעליה וירידה של הנוסעים.
הכניסה והיציאה מאוטובוס בינעירוני הוא ארוך יותר מאשר קו עירוני.
יש לזה השפעה משמעותית על מהירות הנסיעה, כי אוטובוס בינעירוני נוסע מהר יותר מאשר אוטובוס עירוני.

וזו בחירה של הנוסע. הנוסעים הבינעירוניים יעכבו את הקו הרבה יותר מנוסעי עירוני כזה או אחר שישתמש בקו.

בדוגמה מתוארות תחנות שהן גם העלאה וגם הורדה. במידה ויש נוסעים - האוטובוס יכול לעצור בכולן. זה שיעלה ביניהם גם נוסע עירוני לא משנה מהותית את הנסיעה בקו.
 
אני לא חושב שיש הגדרה אחת גורפת לכל הקווים. מסתכלים על הקו הספציפי, אתן לך דוגמה מכרמיאל.
יש שני קווים בין עירוניים שההגדרה שלהם זהה, 262 לחיפה ו 263 לעכו. שניהם מבצעים את אותו מסלול איסוף/פיזור בתוך כרמיאל.
המסלול שלהם בעיר יוצר קישור בין שכונות שלא קיים בקו עירוני אחר ולכן החליטו שלקו 263 יהיה גם איסוף והורדה בתוך העיר (כנראה כי יש לו פחות נוסעים) בעוד שלקו 262 יהיה רק איסוף ותחנת ההורדה הראשונה היא צומת כרמיאל.
קו 263 היה יוצא 5 דק' לפני 262 וככה אוסף את כל הנוסעים שרוצים גם בעיר ומשאיר ל קו של חיפה רק את הנוסעים הרלוונטיים.
מאז אגב כיוון המסלול בעיר והשעות השתנו, אבל למיטב ידיעתי ההגדרה נשארה.
 

מנחם403

Active member
השאלה שלי לא הייתה האם זה בסדר לעשות נסיעה פנימית בבינעירוני, אלא האם באמת מותר לנהג לאכוף את זה? נשמע לי בעייתי חוקתית לאכוף דבר כזה
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה שלי לא הייתה האם זה בסדר לעשות נסיעה פנימית בבינעירוני, אלא האם באמת מותר לנהג לאכוף את זה? נשמע לי בעייתי חוקתית לאכוף דבר כזה

איך הוא יכול בכלל לאכוף? אתה נכנס ומתקף, במקרים רבים ללא אינטראקציה עם הנהג, וכדי לרדת אתה מצלצל. איך הנהג ידע בכלל שדווקא אתה נסעת כמה תחנות מקומיות ? מה הוא יעשה ? יסרב להוריד אותך ? הוא מפקח על המעבר והנוסעים במידה כזו שהוא משגיח מי יורד בדלת האחורית ?
 
למעלה