תקופת מבחנים, סטודנט שנה א'

תקופת מבחנים, סטודנט שנה א'

בדגש על מבחן בחוזים.
איך לומדים לדבר הזה?
לחרוש על המחברת קורס? או על המחברת בחינה? לקרוא את כל הפסד"ים? ללמוד בקבוצות או לבד?
על מה לשים דגש?

מה הטכניקת למידה שלכם למבחן כזה?

אשמח לכל ייעוץ!
סטודנט שנה א' פעור לחוץ ומפוחד
 

indignous

New member
לקרוא את כל הפס"דים זה טירוף

אם למסלול שלך יש מחברת בחינה מעודכנת שכוללת אזכורי פס"דים וקישורם לחומר שהמרצה לימד, הייתי ממליץ לקרוא אותה פעמיים, ע"מ להשיג שתי מטרות - בפעם הראשונה להתמקד בהבנה טובה של כל החומר, בפעם השנייה הדגש הוא יותר על להפנים את החומר במובן של, למשל, לזכור לקשר פס"דים לנושאים השונים של הקורס, כך שאם לדוגמא בקייס בבחינה אתה רואה חוסר תום לב במו"מ, תדע מיד ללכת אל פס"ד קל בניין. אותו דבר גם לגבי השאלות התיאורטיות והקריאה השנייה לפעמים תעזור להפנים את החלק הזה טוב יותר - "נופלים האסימונים".
&nbsp
כמובן שאם המבחן הוא עם חומר פתוח הייתי מתארגן על צ'ק ליסט טוב ומוודא התאמה עם המחברת, ולאחר מכן פותר לפחות 2-3 מבחנים. בהצלחה!
 
אני קראתי את כל פסקי הדין לקראת המבחנים בשנה א' - וזה עזר לי

מאד.
&nbsp
בעיקר צריך לפתור קייסים כהכנה למבחן - אפשר לעשות את זה במבחנים משנים קודמות. פסקי הדין הם אשכרה פתירת קייסים אמיתיים - לראות איך השופטים עושים את זה. זה יעזור להבין. אבל חשוב מאד גם לנסות לעשות את זה לבד בעצמך, עם מבחנים משנים קודמות.
&nbsp
זה, ולקרוא את מחברת הבחינה, לרשום לעצמך נקודות חשובות בצד (עצם הרישום עוזר, גם אם לא תעבור על זה אח"כ).
&nbsp
בהצלחה!
 

indignous

New member
פסקי דין הם אמנם קייסים אמיתיים

אבל הם לא דומים לקייס של מבחן, שבד"כ מנסה להקיף הרבה מאוד מהחומר הנלמד, ולכן צריך להכיר את הלכות פסקי הדין שנמצאים בסילבוס למבחן, כאשר ההתייחסות אליהם בניתוח הקייס מבחן היא מאוד תמציתית וקצרה. לנסות לפתור מבחן עם נימוקים ארוכים ומסורבלים כמו של שופט שכותב פסק דין זה מתכון לאסון, וזה בטח לא יכול להיכנס בזמן ובמקום המוגבלים שניתנים לכתיבת מבחן.
 

Drunk Bullet

New member
...

פסקי הדין לא דומים לקייס של המבחן, כי המבחן כולל בדרך כלל קייס ארוך שמכיל בתוכו מיני-קייסים, המבוססים ברובם המוחלט על הקייסים בפסיקה, תוך שינויי נתונים ונסיבות.
&nbsp
יש חלקים במבחן, שבהם דווקא מומלץ להרחיב בנימוקים ארוכים כדי לחזק את התשובה שלך ולו רק כדי לא לאבד ניקוד מלא בגלל תשובה תמציתית, שלא מראה את ההיגיון שלך.
&nbsp
כל הנ"ל מבוסס על המבחן האינסופי אצל גרוסקופף באונ' ת"א אי לפני 6 שנים.
לקבוע באופן נחרץ שזה "מתכון לאסון" ו"בטח לא יכול להיכנס בזמן ובמקום.." זה להתיימר יותר מדי.
 

lol65

New member
כמובן שאתה לא תמצא כאן תשובה חד משמעית

למידה למבחן זה עניין מאוד אינדיבידואלי. אני אישית לא יכולה ללמוד בקבוצה. זה מסיח את הדעת ואני לא רואה בזה טעם. מבחינתי המצב היחיד ללמוד בקבוצה זה כשצריך לכתוב עבודה, אז אפשר לחשוב ביחד על טענות לפה ולשם.
&nbsp
החל מסמסטר ב' של שנה א' הפסקתי לקרוא פסיקה. קראתי רק פסקי דין מאוד מרכזיים, בעיקר כאלה שידעתי שהמרצה אוהב והולך לשאול עליהם שאלה, וגם אז הסתפקתי לרוב ברציו.
&nbsp
בכל תחילת שנה אמרתי לעצמי שהפעם אני אסכם, ובסוף שנה אעשה מחברת בחינה. בפועל זה מעולם לא קרה כי אני שונאת לסכם, אז חברים שלחו לי מחברות וכל הלמידה שלי הסתכמה בלקרוא אותן פעמיים (אם הספקתי).
&nbsp
מבחנים משנים קודמות לא היה לי כוח לפתור, אז הסתפקתי בלעבור על הקייס ולקרוא את הפתרון.
&nbsp
לי זה הספיק בשביל ציונים טובים. למישהו אחר אולי זה לא יספיק, אז תנסה ללמוד בדרך אחת, ומקסימום למועד ב' (חס וחלילה) תלמד בדרך אחרת.
&nbsp
מאוד חשוב לא להתפזר. הקטע הזה של לקרוא מלא מחברות בחינה שנכתבו על-ידי אנשים שונים לא מועיל, לדעתי. תרפרף על כמה מחברות, ותבחר אחת שנראת לך הכי ברורה ומלאה ואיתה תלך למבחן. אם המבחן בחומר פתוח, אז חשוב לדגלן ולעשות חוצצים, כדי שלא תבזבז זמן על לחפש את החומר הרלוונטי.
&nbsp
מעבר לזה, היו הרבה שרשורים בנושא, אז גם תעשה חיפוש פה בפורום ותראה מה הלך שם. בנוסף, למעלה יש רובריקה של "כלים ומידע", שם יש אופציה של מאמרים ויש שם סיכום יפה של אחת הגולשות על איך ללמוד למבחן מהניסיון שלה.
&nbsp
בהצלחה!
 
שאלה יותר ספציפית

יש מחברת קורס של 100+ עמ' ויש מחברת בחינה של 25-30 עמ'.
אני תוהה על מה צריך לחרוש יותר.

קראתי את המחברת קורס בקושי כי היא פשוט חופרת ומייגעת. לעומת זאת המחברת בחינה מאוד "תאכלס" ותמציתית. אני תוהה אם זה מספיק בשביל הבחינה או שמצפים מאיתנו בד"כ להגיע לרזולוציות מטורפות כמו שמופיעות במחברת קורס.
(הבהרה: הבחינה עם חומר פתוח)

שאלה נוספת - איך אני משלב את הפסד"ים עם החומר שאני קורא? או שצריך ללמוד סיכומי פסיקה בנפרד? הכל מתבלבל ומתבלגן לי ואין לי מושג איך לסנכרן בין סיכומי השיעור לבין סיכומי הפסיקה.


תודה שוב על כל תשובה :)
 

indignous

New member
מניח שה"מחברת בחינה" שלך היא צ'ק ליסט

ולכן היא מאוד ממוקדת ותמציתית. המטרה שלה היא לעזור לך במבחן להיות יותר מסודר ולא להתבלבל בין כל ערימות החומר.
המחברת קורס שלך (ושלי בחוזים הייתה 240 עמ') בעצם אמורה להכיל את כל החומר הנלמד ואותה הייתי ממליץ ללמוד טוב (ואם היא טובה היא גם אמורה לכלול סיכומי פס"דים וקישור שלהם לנושאים הנלמדים), ואז לוודא שהצ'ק ליסט כאמור תואם למחברת.
&nbsp
המחברת קורס אמורה להיות מספיק טובה בשביל שתוכל להבין את החומר טוב ולתת לו "לשקוע". אח"כ, כשאתה פותר מבחנים עם הצ'ק ליסט, תוכל באמת להבין מה אתה רושם ולא רק להיות תלוי בתרשימי זרימה.
 
למעלה