תקלות בחוזים חודשים/יומיים ב Moovit + לא קיימת הוזלת נסיעות לתושבי פריפריה שנוסעים לאזור 2

djjeew

New member
שלום וברכה,חברים.
שמי דוד,תושב אשקלון.
כנראה שמשרד התחבורה סוף סוף שברו את האפליקציה לתיקוף הנסיעות!

עקבתי אחרי הסברים שמוצגים באתר של ״דרך שווה״ והם לא מפורטים בכלל.
באתר רשום:
האפליקציה מחשבת עבורכם את תעריף המשתלם ביותר – כל שילוב של כרטיסים בודדים, כרטיסי "חופשי יומי", ומנוי "חופשי ארצי".
לא מובן מאליו אם שימוש באפליקציה בתוך אזור 1 בטווח עד 40 ק״מ מזכה בחופשי אזורי במחיר של 99 ש״ח כמו שקבעו בטעינת אותו מנוי ברב-קו.

אז התשובה היא שכן,אחרי השימוש באפליקציה בין 24.07.22-25.08.22 בתוך אשקלון לא שילמתי על הנסיעות מעל 99 ש״ח.

שאלה הבא שלי,איך בדיוק משרד התחבורה/אפליקציות מחשבים את תעריף המשתלם ביותר כאשר אני משלב נסיעות באזורים 1 ו 2?
נגיד ,אם אני נוסע לגוש-דן פעם לחודש ושאר המעברים שלי הם בתוך אשקלון?
והתשובה היא(לפחות עבור תושבי אזור 1) שאין שום הוזלת נסיעות יומיות/חודשיות אם לא הגעתם למכסה חופשי ארצי בטווח של טבעת בינעירונית הרצוייה עליכם.

בין 24.7.22-25.8.22 נסעתי רק בתוך אשקלון חוץ מ 8.8.22 כאשר נסעתי מאשקלון ללוד ובחזרה.
עקב השגיאה במערכות Movit/משרד תחבורה,אפליקציה חישבה לי באותו יום מחיר לא תקין.
מסביר על מה מדובר:

1)שני נסיעות בתוך אשקלון.
טבעת צהובה ,0-15 ק״מ.
5.5*2=11 ש״ח

2)אשקלון -> תל אביב/קיבוץ גלויות ,קו 304
52.9 ק״ם ,טבעת תכלת ,40-75 ק״ם.
נסיעה בודדת באוטובוס - 16 ש״ח.

*משום מה אפליקציה לא נתנה לי לבחור טבעת תכלת.היה רק טבעת כחולה.
ייתכן שזה בגלל שהנסיעה לטבעת כחולה באוטובוס(75-120 ק״מ) היא באותו מחיר של 16 ש״ח.

3)ת״א/קיבוץ גלויות->לוד/הנשיא 11 ,קו 460
20.7 ק״מ ,טבעת ירוקה, 15-40 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובס 12 ש״ח, בפעול ירד לי 5 ש״ח.
*כמו שתיארתי בהתחלה,עקב תקלה ,מהרגע זה חישבו לי נסיעות בצורה הלא תקינה.
כנראה,מערכת הגדירה נסיעה הזאת כאחרונה ביום ולכן מראש חישבו לי חופשי יומי בטבעת תכלת ללא רכבת ב 32 ש״ח.
עד סוף היום לא היה יורד לי כסף עבור תיקופים הבאים.
**אם נחבר כל מעברים שלי עד רגע זה, נקבל 5.5+5.5+16+5 = 32 ש״ח.

4)לוד/הנשיא 11->לוד/תחנת רכבת, קו 6.
טבעת צהובה באזור 2, 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס 5.5 ש״ח,בפועל לא חייבו.

5)לוד/תנחת רכבת->אשקלון/תחנת רכבת.
40.8 ק״מ ,טבעת ירוקה, 15-40 ק״מ.
נסיעה בודדת ברכבת - 18 ש״ח,בפועל לא חייבו.

*עוד נושא מעניין,אם תסתכלו על מטריצה שנמצאת באתר דרך שווה,תראו שקטעים ברכבת מעגלים כלפי מטה אם הם נמצאים בגבולות.
IMG_20220907_202802.jpg


לדוגמה,מסלול שלי מתחנת רכבת לוד עד תחנת רכבת אשקלון אמור להשתייך לטבעת תלכת בעלות של 24 ש״ח (40-75 ק״מ) כי זה 40.8 ק״מ, בפעול מסלול הזה שייך לטבעת ירוקה ב 18 ש״ח.(15-40 ק״מ).

6)אשקלון,תחנת רכבת->אשקלון,בית
טבעת צהובה באזור 1, 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס - 5.5 ש״ח, בפעול לא חייבו.

לסיכום,חייבו בטעות על 32 ש״ח,טבעת תכלת לא כולל רכבת במקום להוריד לי 37 ש״ח שזה טבעת תכלת כולל רכבת.

אבל בזה לא נגמר הספיור.
תאירתי לעצמי,שבסוף תקופת החייוב,כלומר 25.8.22 אקבל חשבונית על סך 131/136 ש״ח.
99 ש״ח (חופשי אזורי) + 32/37 ש״ח עבור חופשי ימוי של אשקלון->לוד וחזרה.
המשך בתגובה ראשונה.
בפעול,Movit זיהה שבוחדש הזה לא ביצעתי מספיק נסיעות בטווח של טבעת תכלת(40-75 ק״מ) ולא הגעתי למכסה החודשי של טבעת תכלת כולל רכבת בסך 410 ש״ח.
בגלל זה הם עשו עריכת חשבון עבור נסיעה יחידה שהייתה לי בטווח של טבעת תכלת .
במקום לשלם 37 ש״ח על נסיעה מאשקלון ללוד ובחזרה שילמתי 51.5 ש״ח.
המשך בתגובה ראשונה לפוסט.⬇️⬇️⬇️
 
נערך לאחרונה ב:

djjeew

New member
אחרי בדיקה מול נציגי Movit ותשובה רשמית ממשרד תחבורה,הבנתי שחייבו אותי על כל אחד מהקטעים של המסלול בעלות מלא של נסעיה בודדת.


1)שני נסיעות בתוך אשקלון.
טבעת צהובה ,0-15 ק״מ.
5.5*2=11 ש״ח
בפעול שני נסיעות האלו שייכות למנוי חופשי אזורי ב 99 ש״ח,לכן אחרי חישוב מחדש הן לא נכללו לצורך חישוב נסיעה יומית הזאת.
2)אשקלון -> תל אביב/קיבוץ גלויות ,קו 304
52.9 ק״ם ,טבעת תכלת ,40-75 ק״ם.
נשאר אותו סכום של נסיעה בודדת באוטובוס ב 16 ש״ח.
3)ת״א/קיבוץ גלויות->לוד/הנשיא 11 ,קו 460
20.7 ק״מ ,טבעת ירוקה, 15-40 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובס 12 ש״ח, בפעול ירד לי 5 ש״ח.
חייבו על נסיעה בודדת באוטובס ב 12 ש״ח.
4)לוד/הנשיא 11->לוד/תחנת רכבת, קו 6.
טבעת צהובה באזור 2, 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס 5.5 ש״ח,בפועל לא חייבו
חייבו על נסיעה בודדת באוטובוס ב 5.5 ש״ח.
5)לוד/תנחת רכבת->אשקלון/תחנת רכבת.
40.8 ק״מ ,טבעת ירוקה, 15-40 ק״מ.
נסיעה בודדת ברכבת - 18 ש״ח,בפועל לא חייבו.
חייבו על נסיעה בודדת ברכבת ב 18 ש״ח.
6)אשקלון,תחנת רכבת->אשקלון,בית
טבעת צהובה באזור 1, 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס - 5.5 ש״ח, בפעול לא חייבו.
נסיעה בודדת באוטובוס - 5.5 ש״ח, בפעול לא חייבו כי נכללת בחופשי אזורי ב 99 ש״ח.

לסיכום,שילמתי על נסיעה מאשקלון ללוד ובחזרה 16+12+5.5+18= 51.5 ש״ח.
וזה במקום חופשי יומי ב 37 ש״ח בטבעת תכלת.
הפרש של 14.5 ש״ח.לא רע בכלל.

אז מה בדיוק קרה פה?
משרד תחבורה לא חשבו איך תשלום באפליקציה אמור להתבצע על ידי תושבי פריפריה?
למה משרד תחבורה קורה לחישובים האלו תערף משלתם ביותר?
מה הסיבה שבעבר בדיוק באותה אפליקציה היה הוזלה/הפחתה של מחירים בחופשי יומי והיום זה נקרס פשוט?!!
במקום 136 ש״ח שהייתי אמור לשלם החודש עבור נסיעות,שילמתי 99+51.5 = 150.5 ש״ח.
ומה היה קורה אם הייתי נוסע עוד הפעם באותו יום לגוש דן?האם היו מחייבים אותי על 51.5 ש״ח נוספים באותו יום
 

djjeew

New member
לא הבנתי כלום. וזו כנראה מטרת הרפורנה
אני חשבתי שב 8.8.22 כשא נסעתי מאשקלון ללוד ובחזרה אקבל הנחות של חופשי יומי כמו שהייתי מקבל לפני כניסת הרפורמה.
נכון שהיה מכסה יומי על נסיעות אם אתה משלם באפליקציה במקום ברב קו?
לדוגמה,ב 2020,2021 הייתי נוסע מאשקלון לתל-אביב וחזרה והייתי משלם אחרי כל הנחות של מוביט 27.5 ש״ח עבור נסיעות ביום.
אחרי כניסת רפורמה חופשי יומי עד ל 75 ק״מ כולל רכבת עולה 37 ש״ח אם להטעין ברב קו.
אני תיקפתי במוביט על נסיעות מאשקלון ללוד וחזרה וחשבתי שאשלם אותו סכום.
בהתחלה זה באמת היה ככה,כי שילמתי 37 ש״ח,כמו שתיארתי בחלק 1.
לקראת 25.8.22 ראיתי שחישבו לי את נסיעות של יום הזה מהתחלה וחייבו ב עוד 14.5 ש״ח,כלומר במקום להספיק לחייב אותי על נסיעות נוספות הם המשיכו.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חשבתי שב 8.8.22 כשא נסעתי מאשקלון ללוד ובחזרה אקבל הנחות של חופשי יומי כמו שהייתי מקבל לפני כניסת הרפורמה.
נכון שהיה מכסה יומי על נסיעות אם אתה משלם באפליקציה במקום ברב קו?
לדוגמה,ב 2020,2021 הייתי נוסע מאשקלון לתל-אביב וחזרה והייתי משלם אחרי כל הנחות של מוביט 27.5 ש״ח עבור נסיעות ביום.
אחרי כניסת רפורמה חופשי יומי עד ל 75 ק״מ כולל רכבת עולה 37 ש״ח אם להטעין ברב קו.
אני תיקפתי במוביט על נסיעות מאשקלון ללוד וחזרה וחשבתי שאשלם אותו סכום.
בהתחלה זה באמת היה ככה,כי שילמתי 37 ש״ח,כמו שתיארתי בחלק 1.
לקראת 25.8.22 ראיתי שחישבו לי את נסיעות של יום הזה מהתחלה וחייבו ב עוד 14.5 ש״ח,כלומר במקום להספיק לחייב אותי על נסיעות נוספות הם המשיכו.
האמת שחשדתי מראש ולא העמדתי את האפליקציה בניסיונות כאלה.
כל החודש נסעתי בטווח ה 40 עם אפליקציה.
יום אחד שנסעתי רחוק יותר השתמשתי בחופשי יומי ברב-קו (שמחירו, אגב, עלה).
 

djjeew

New member
שלום חברה,השתמשתי במוביט בין
24.7.22-25.8.22 כדי לבדוק איך עובדת הוזלה של נסיעות ברפורמה ״דרך שווה״.
99% מנסיעות היו בתוך אשקלון.פעם אחד,8.8.22 נסעתי מאשקלון ללוד ובחזרה.
חשבתי שבוסף החודש אשלם 136 ש״ח:
99 ש״ח עבור חודשי אזורי של אשקלון + 37 ש״ח חופשי יומי עבור נסיעה מחוץ לאשקלון(אזור תכלת כולל רכבת בטווח 40-75 ק״מ).

בהתחלה זה מה שהיה,לקראת סוף אוגוסט,25.8.22, חישבו לי מחדש נסיעה מאשקלון ללוד ובחזרה ובנוסף ל 37 ש״ח שילמתי עוד 14.5 ש״ח , סך הכל 51.5 ש״ח.
כלומר במקום לתת לי חופשי יומי בטווח 40-75 ק״מ ב 37 ש״ח, התייחסו לכל תיקוף במסלול שלי כאילו ששילמתי כל פעם בערך צבור עבור נסיעה בודדת.
תשובה כזאת קיבלתי מנציג מוביט,אחרי שהוא התייע עם משרד תחבורה:
כל עוד לא נסעת מספיק פעמים בטווח 40-75 ק״מ ולא הגעת למכסה 410 ש״ח,שזה מחיר של חופשי חודשי ארצי של אזור תכלת כולל רכבת, כל תיקוף באפילקציה מחוץ לאזור 1 תתחשב כתשלום בערך צבור במחיר מלא.

עקב השגיאה במערכות Movit/משרד תחבורה,אפליקציה חישבה לי באותו יום,8.8.22 מחיר לא תקין.במקום 37 ש״ח,שילמתי 32 ש״ח.

מתאר את כל המסלול ב 8.8.22:

1)שני נסיעות בתוך אשקלון.
טבעת צהובה ,0-15 ק״מ.
5.5*2=11 ש״ח.
אחרי חישוב מחדש 25.8.22:
נסיעות האלו שייכות למנוי חופשי אזורי אשקלון ב 99 ש״ח,לכן הן לא נכללו לצורך חישוב נסיעה יומית הזאת.

2)אשקלון -> תל אביב/קיבוץ גלויות ,קו 304
עברתי 52.9 ק״ם ,טבעת תכלת (40-75 ק״ם)
נסיעה בודדת באוטובוס - 16 ש״ח.
אחרי חישוב מחדש:
נשאר אותו סכום של נסיעה בודדת באוטובוס ב 16 ש״ח.

3)ת״א/קיבוץ גלויות->לוד/הנשיא 11 ,קו 460
עברתי 20.7 ק״מ ,טבעת ירוקה, (15-40 ק״מ)
נסיעה בודדת באוטובס 12 ש״ח, בפעול ירד 5 ש״ח.
מחברים נסיעות ומקבלים:5.5+5.5+16+5=32 ש״ח.
ברגע זה חישבו לי חופשי יומי של 40-75 ק״מ ללא רכבת ב עלות של 32 ש״ח ועד סוף היום לא חייבו אותי מעבר לזה.
אחרי חישוב מחדש:
חייבו על נסיעה בודדת באוטובוס ב 12 ש״ח.

4)לוד/הנשיא 11->לוד/תחנת רכבת, קו 6.
טבעת צהובה , 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס 5.5 ש״ח,בפועל לא חייבו.
אחרי חישוב מחדש:
חייבו על נסיעה בודדת באוטובוס ב 5.5 ש״ח.

5)לוד/תנחת רכבת->אשקלון/תחנת רכבת.
40.8 ק״מ ,טבעת ירוקה, 15-40 ק״מ.
נסיעה בודדת ברכבת - 18 ש״ח,בפועל לא חייבו.
אחרי חישוב מחדש:
חייבו על נסיעה בודדת ברכבת ב 18 ש״ח.
אם נחבר נסיעות קודמות נקבל 16+12+5.5 =33.5 ש״ח, זה אומר שבקטע הזה במקום 18 ש״ח היה צריך לרדת רק 3.5 ש״ח,סך הכל 37 ש״ח ואחרי זה לא הייתי אמור לשלם,אם מוביט היה מחשב לפי מנוי חופשי יומי.

6)אשקלון,תחנת רכבת->אשקלון,בית
טבעת צהובה באזור 1, 0-15 ק״מ.
נסיעה בודדת באוטובוס - 5.5 ש״ח, בפעול לא חייבו.
אחרי חישוב מחדש:
לא חייבו כי נסיעה נכללת בחופשי אזורי ב 99 ש״ח בדומה לסעיף 1).
אז מה בדיוק קרה פה?
אם נסכם,בפועל שילמתי עבור יום הזה 16+12+5.5+18 =51.5 ש״ח במקום 37 ש״ח
משרד תחבורה לא חשבו איך תשלום באפליקציה אמור להתבצע על ידי תושבי פריפריה?
למה משרד תחבורה קורה לחישובים האלו תערף משלתם ביותר?
מה הסיבה שבעבר בדיוק באותה אפליקציה היה הוזלה/הפחתה של מחירים בחופשי יומי והיום זה נקרס פשוט?!!
במקום 136 ש״ח שהייתי אמור לשלם החודש עבור נסיעות,שילמתי 99+51.5 = 150.5 ש״ח.
ומה היה קורה אם הייתי נוסע עוד הפעם באותו יום לגוש דן?האם היו מחייבים אותי על 51.5 ש״ח נוספים באותו יום.
 
למעלה