אורי טלאור
New member
תקלת הקשר הראשונה שלי ../images/Emo93.gif אבל
לומדים. היום אחרי שנה וקצת של רישיון טיסה אזרחי וכ 150 שעות פתאום זה תפס אותי, למען האמת הייתי בתנאים יחסית נוחים ועדיין עשיתי טעויות. זה קרה היום בבוקר בהעברה בין שדה דוב להרצליה. מזג אויר בהיר באופק אך גשום מעל הראש, נראה כאילו מרפי ישב לו על ענן ואמר "נו, מי הכי קרוב?"
. בכל מקרה בקנטרי 800´ אני עוד מספיק להודיע לתמרור "עובר להרצליה" ואז ... מעביר לקשר שהכינותי בעוד מועד, כלום!, מייד בודק את החיבורים של האוזניה, כלום!, מכייל מהר את הקשר השני וסוגר את הראשון, כלום!, מנסה לחזור לתמרור, כלום!, בסוף חוזר לתדר הרצליה. כל התהליך לקח מהר מאוד, לא יותר מ 20 שניות כשפתאום קופץ לי בראש להטיס את המטוס!!!. סבבה להטיס את המטוס זה לא חוכמה הוא עושה זאת לבד. אבל מה אני צריך לעשות? הראש כאילו מרוקן מתוכן, להטיס את המטוס משמעותו להכנס לנחיתה. פה עשיתי את הטעות הראשונה, להעביר את הטרנספונדר ל 7600. פשוט זה לא בה לי בסדר העדיפויות, כן זכרתי להכנס 1100´ מעל המגדל ולדווח בשידור עיוור אך בדיעבד ובתחקור עצמי נראה לי כי היה המון מה לשפר, הייתי צריך לשדר מעט יותר!!!. הייתי כ"כ מרוכז בלראות שהשדה פנוי וניתן להכנס לנחיתה שבאמת לא יישמתי את אשר למדתי עד תום ולא דיווחתי בכל מקום. מסלול 29 היה בשימוש. הנמחתי לגובה הקפה ומשם אור ירוק מהמגדל ונתיחה. כמו שהמטוס יצאה מהמסלול נזכרתי, רגע טרנספונדר, מאוחר מדי אני על הקרקע, גם השידור העיוור היה לוקה בחסר. אני לא מנסה להקל בחומרת מעשי אבל את ההלקאה העצמית הספקתי כבר לעבור במשך כל היום, אני כעט מתוודא ומקווה שמשהו שטרם חווה את התענוג המפוקפק יזכור את הנאמר ואולי יצליח לשפר במקום בו אני טעיתי. ניר במגדל היה מאה אחוז ועל כך תודה. לאחר הנתיחה התברר שהיה קשר חוץ והוא שמע אותי, בשיחה שאחרי הוא אפילו המליץ לנסות לסגור את המכשיר ו/או להעביר לתדר המשני של המגדל כי לפעמים "האות פשוט נתקע" ומעבר התדר משחרר אותו. בברכת שמיים כחולים אורי - שהאדרנלין עבד אצלו היום שעות נוספות
לומדים. היום אחרי שנה וקצת של רישיון טיסה אזרחי וכ 150 שעות פתאום זה תפס אותי, למען האמת הייתי בתנאים יחסית נוחים ועדיין עשיתי טעויות. זה קרה היום בבוקר בהעברה בין שדה דוב להרצליה. מזג אויר בהיר באופק אך גשום מעל הראש, נראה כאילו מרפי ישב לו על ענן ואמר "נו, מי הכי קרוב?"