תקלת הקשר הראשונה שלי
אבל

תקלת הקשר הראשונה שלי ../images/Emo93.gif אבל

לומדים. היום אחרי שנה וקצת של רישיון טיסה אזרחי וכ 150 שעות פתאום זה תפס אותי, למען האמת הייתי בתנאים יחסית נוחים ועדיין עשיתי טעויות. זה קרה היום בבוקר בהעברה בין שדה דוב להרצליה. מזג אויר בהיר באופק אך גשום מעל הראש, נראה כאילו מרפי ישב לו על ענן ואמר "נו, מי הכי קרוב?"
. בכל מקרה בקנטרי 800´ אני עוד מספיק להודיע לתמרור "עובר להרצליה" ואז ... מעביר לקשר שהכינותי בעוד מועד, כלום!, מייד בודק את החיבורים של האוזניה, כלום!, מכייל מהר את הקשר השני וסוגר את הראשון, כלום!, מנסה לחזור לתמרור, כלום!, בסוף חוזר לתדר הרצליה. כל התהליך לקח מהר מאוד, לא יותר מ 20 שניות כשפתאום קופץ לי בראש להטיס את המטוס!!!. סבבה להטיס את המטוס זה לא חוכמה הוא עושה זאת לבד. אבל מה אני צריך לעשות? הראש כאילו מרוקן מתוכן, להטיס את המטוס משמעותו להכנס לנחיתה. פה עשיתי את הטעות הראשונה, להעביר את הטרנספונדר ל 7600. פשוט זה לא בה לי בסדר העדיפויות, כן זכרתי להכנס 1100´ מעל המגדל ולדווח בשידור עיוור אך בדיעבד ובתחקור עצמי נראה לי כי היה המון מה לשפר, הייתי צריך לשדר מעט יותר!!!. הייתי כ"כ מרוכז בלראות שהשדה פנוי וניתן להכנס לנחיתה שבאמת לא יישמתי את אשר למדתי עד תום ולא דיווחתי בכל מקום. מסלול 29 היה בשימוש. הנמחתי לגובה הקפה ומשם אור ירוק מהמגדל ונתיחה. כמו שהמטוס יצאה מהמסלול נזכרתי, רגע טרנספונדר, מאוחר מדי אני על הקרקע, גם השידור העיוור היה לוקה בחסר. אני לא מנסה להקל בחומרת מעשי אבל את ההלקאה העצמית הספקתי כבר לעבור במשך כל היום, אני כעט מתוודא ומקווה שמשהו שטרם חווה את התענוג המפוקפק יזכור את הנאמר ואולי יצליח לשפר במקום בו אני טעיתי. ניר במגדל היה מאה אחוז ועל כך תודה. לאחר הנתיחה התברר שהיה קשר חוץ והוא שמע אותי, בשיחה שאחרי הוא אפילו המליץ לנסות לסגור את המכשיר ו/או להעביר לתדר המשני של המגדל כי לפעמים "האות פשוט נתקע" ומעבר התדר משחרר אותו. בברכת שמיים כחולים אורי - שהאדרנלין עבד אצלו היום שעות נוספות
 

גד יצחק

New member
תקלת קשר

ישנו מכשיר טלפון סלולרי ובו ניתן להכניס בזיכרון מסספרי טלפון של כל יחידות פיקוח אוירי מגדלי פקוח מדריך טיסה ומסתבר כי זה עוזר למקרים של תקלת קשר או בקשת סיוע מכול סוג שהוא שהקשר לא עובד.כדי להכניס את הנושא כחלק מציוד החרום. הרבה נחיתות ושכולם תהינה בטוחות ושמחות.
 
יש סכנה בהטסה עם סלולרי

במקום להיות קשובים לטיסה, מתחילים להכניס את הראש לתוך התא, לחפש את הסלולרי, לראות שיש קליטה, לתאם את המכשיר בצורה עקומה עד שמצליחים לשמוע משהו ברעש המחריד הזה. במילים אחרות יותר מידי התעסקות בשביל 2 דקות לנחיתה בזמן הכי קריטי שבו לא נמצאים בקשר עם המגדל וגם לא יודעים מה מצב התעבורה בשדה, ומסתמכים על הסלולרי במקום על העיניים. הפתרון העדיף מבחינתי הוא מכשיר ידני אבל דווקא כשצריך אותו הוא נמצא באוסטרליה לתיקון
. בברכת שמיים כחולים אורי
 
סלולרי בזמן טיסה

נכון שלשוחח בסלולרי זמן הטיסה זה קשה עד בלתי אפשרי בעיקר בגלל הרעש, מספר טייסי אז"מ חיברו את הטלפון הסלולרי לאינטרקום ואז אפשר לשוחח דרך האזניות או הקסדה, למי ששוכר מטוס יש להשיג אבזר קטן ולא יקר שמתחבר בין חיבור האזניות והמטוס ואליו מחברים את הסלולרי. ראה כתובת מצורפת
 

eyalmnm

New member
ניתן לטוס עם דיבורית אישית במקום!

מניסיון קצר אך אכזרי מבחינתי. טיסה ראשונה לאחר קבלת הרישיון, למדתי מספר דברים: 1. ניתן בהחלט הלשתמש בדיבורית אישית מתחת ולאוזניות, כך מקבלים סביבה "שקטה" יותר באוזן וגם ניתן לשמוע במקרה שבקשר יחזור. 2. איו כמו לטוס עם מכשיר קשר נייד, תקלת קשר שניה, פשוט מחברים את האוזניות וממשיכים כאילןו לא קרה כלום. 3. להתחיל נוהל תקלת קשר כמה שיותר מוקדם על מנת להגיע מוכן כמה שיותר לאיזור הפיקוח של שדה התעופה, כך גם ההישתלבות לנחיתה תהייה נוחה יותר גם מבחינת המגדל והדבר ימנע בלגן באויר.
 
דיבורית אישית

הגדרת נכון, הדיבורים האישית מתחת לאזניות אמנם נותנת לך סביבה שקטה יותר מטלפון רגיל, אבל המיקרופון של הדיבורית האישית קולט את כל רעש הסביבה בקוקפיט ולבן שיחתך יהיה קשה עד בלתי אפשרי להבין אותך, המיקרופון של האזניות בדרך כלל מוגן רעש במידה מסויימת ולכן עדיף לדבר בסלולרי דרך האזניות. במטוס שלי מורכבת מערכת כזאת וכשאני משוחח אף אחד לא מרגיש שאני מדבר מתוך קוקפיט רועש.
 
מערכת חיבור סלולרי

את המתאם במטוס שלי בניתי בעצמי, אבל זה בגלל שאני משתמש במיקורפונים דינמיים שדורשים הגברה, כמעט בכל האזניות היום מותקנים מיקרופונים מסוג אלקטרט שאינם דורשים הגברה ואפשר להשתמש במתקן המתואר באתר המצורף
 

tomper

New member
זה די יקר...

נראה לי שלשלם איזה 500 שקל על מכשיר שהוא בסך הכל לא יותר מ"מפצל", זה קצת הרבה... עד כמה מסובך להרכיב דבר כזה לבד?
 

גד יצחק

New member
סלולרי בהטסה

נהג רכב ישראלי אופיני בזמן נהיגה מבצע פעולות הבאות: א.נוהג ב.משתלב בתנועה ג.מחליף מהלכים ד.מזפזף בתחנות רדיו ה.מחטט באף ו.צועק על הילדים במושב האחורי ז.מקלל את האמא של הנהגת לפניו שנוהגת איטי מידי לטעמו ח.מבצע תנועה מגונה לנהג שעוקף אותו ט.מדבר בסלולרי טיס פטור מפעולות ג עד ח כולל וטוען שזה מסובך דחילק !!!
 

גד יצחק

New member
סלולרי בהטסה

נהג רכב ישראליבנהיגה מבצע פעולות : א.נוהג ב.משתלב בתנועה ג.מחליף מהלכים ד.מזפזף בתחנות רדיו ה.מחטט באף ו.צועק על הילדים במושב האחורי ז.מקלל את האמא של הנהגת לפניו שנוהגת איטי מידי לטעמו ח.מבצע תנועה מגונה לנהג שעוקף אותו ט.מדבר בסלולרי טיס פטור מפעולות ג עד ח כולל וטוען שזה מסובך דחילק
 
אין חכם כבעל נסיון.....

כאחד שכבר נחת מספר פעמים עם תקלות קשר/חשמל - רעש מטוס או לא, נוח לדפדף ו/או למצוא את המכשיר,קביעתי חד משמעית - קחו אתכם טלפון נייד עם מספרי המגדלים והבקרות בזכרון! היתרון פשוט וברור ומתבטא בטווח הקליטה, אני כמובן גם בעד מכשיר ידני אך טווח הקליטה שלו מוגבל ובמקרה של תקלה לא במטוס אלא במגדל (גם כזו חוויתי) מה יועיל מכשיר ידני?
 

זיו מ

New member
אורילה מזל טוב ../images/Emo13.gif

מנסיוני הדל, אחרי כל ארוע שקרה ישבתי שעות אח"כ בנסיון מוצלח למצוא את כל הטעויות שעשיתי בדרך. (ותאמין לי עשיתי). מה שחשוב, טסת, זיהית תקלה, ונחתת בשלום. דהיינו פעלת נכון. וברוך הבא למועדון בוגרי תקלת קשר. אהההה נזכרתי.. חג שמח
 
למעלה