תקלת חשמל בטיסת מכשירים

תקלת חשמל בטיסת מכשירים

השאלה מופנית למנוסים מביניכם בעלי הגדר מכשירים ומדריכים. מה עושים באמת בעת תקלת חשמל כללית.בעת טיסה בנתיב בתנאי מכשירים.? אחרי שניסינו את הפתרון של משה כרמל!!??!! נחיתות רכות אבי
 
תקלה חשמלית

בעיקרון, לפחות חלק ממכשירי הייחוס (אופק, מצפן ג´ירו, מד פנייה ונטייה) חייבים להיות מוזנים ממקור אנרגיה חלופי. יכול להיות משאבת ואקום של המנוע, צינור ונטיורי חיצוני, או מצבר נוסף). לא אחת דובר (ואפילו כאן בפורום) כי מומלץ לקחת מכשיר ידני (GPS ו/או מכשיר קשר עם VOR). זה באשר להיבט הטכני. ובאשר להיבט הטיסתי, שהטייסים בעלי ההגדר יענו. אריאל
 
במבחן המעשי נשאלתי אותה שאלה

והתשובה שנתתי (וגם התשובה שהבוחן רצה לשמוע) היא שתמיד צריך לדעת באיזה כיוון יש תנאי VFR ואם לא פשוט לא לצאת לטיסה (מאחר ורובנו לא טסים למחיה). כמובן GPS ידני הציל אותי פעם אחת מתקלת חשמל, אבל גם עבורו צריך לדאוג לסוללות גיבוי. חוץ מזה "שמע ישראל" גם עלול לעזור
 
למעלה