תקנה חדשה במשרד התחבורה...

  • פותח הנושא בר
  • פורסם בתאריך

בר

New member
תקנה חדשה במשרד התחבורה...

נהגי משאיות,מחוייבים בחגורות בטיחות גם כמו כלי רכב ! מה תגידו על זה ? נהגי משאיות וג'יפים פתוחים לא היו מחוייבים בחגורות בטיחות. זה לא נכון החוק הזה,כלפי אותם נהגי חלוקה בתוך הערים,שכל שני מטרים עוצרים בנקודות שונות כדי להוריד סחורה. האם יש לכם דיעה בנושא ?
 

isra533

New member
למה לא

מה שונה נהג משאית מנהג רכב פרטי? בזמן התאונה אותם כוחות פועלים עליהם והם עלולים להפצע, אז למה נהגי משאיות לא צריכים חגורות בטיחות?
 

בר

New member
האמת שאף פעם לא בדקתי למה באמת...

אבל תכל'ס כאשר נהג משאית מתנגש ברכב פרטי,הוא לא ממש מרגיש אותו והמכה היא קטנה עבור המשאית.
 
למה ??? ../images/Emo73.gif

אני לא מאמין, משפשף את העיניים ולא יודע איך להגיב ... מה לכתוב ... המטרה של הפעילות שלי במאבק בקטל בדרכים היא אחת : לחזור הביתה בשלום ! אני לא נהג חלוקה לא נהג משאית (עם כל הכבוד), אבל לא מוכן שמישהו יפגע בתאונה !!! זה לא מעניין שלא נוח לנהג/ מרגיז/ חונק ואני לא יודע מה עוד... תביטו אל המטרה, תחשבו,תפנימו,תחלמו על המשפחה ועכשיו תכתבו ותדברו... מה עכשיו יש לכם להגיד ??? למה שנהג משאית יהיה חגור ??? אתם יודעים למה ... וסליחה אם אני מרגיז את מישהו ... כדי שהוא יזכור כל זמן הנסיעה שהוא חייב !!! לנהוג בשיא הזהירות !!! אשמח לתגובות והצעות, גיא [email protected]
 
הגדלת ההבנה לא תזיק

לפי ההגיון, נהגי משאיות היו פטורים מחגורת בטיחות מהסיבה הפשוטה ששליטה על רכב כבד וארוך כמו שהם נוהגים עליו מצריך תזוזה ותנועה חופשית הרבה יותר ממה שצריך נהג רכב פרטי!!! רשות הרישוי תתפלאו, ידעה גם לחשוב בהגיון ולהבין את הדברים האלו, כי הם יודעים מה מצריך סיבוב רגיל מנהג פול טריילר. גיא מה דרגת הרשיון שלך?? האם אתה יודע כמה מרחב ותמרון גוף נדרשים לנהג משאית בכדי לנהוג עליה בסיבובים ובעיקולים??? האם אתה מודע למגבלות הפיזיות שחגורה עושים לנהגים מסוג זה?? איך אתה בכלל רוצה להשוות את זה לשאר הנהגים הנוהגים ברכב ששוקל פחות מהגלגלים בלבד של אותה משאית?! במקום לדפוק פה משפטים כוללניים על בטיחות בדרכים, תנסה להפעיל את הראש ולהבין מה משמעויות החוק. רשות הרישוי תיקנה עכשיו את החוק, כי חגורות "מתאימות" יובנו במיוחד עבור נהגים אלו. כל הכבוד על היוזמה, נקווה שזה לא יפריע למהלך התקין של הנהיגה של אותם נהגים אשר נאלצים לנהוג עם משקל של בית ביחד איתם.
 

ddhhkkhh77

New member
גיא חוסר מחשבה.

גיא, לפי דבריך נהגי המשאיות עד היום נהגו בפזיזות ומהיום הם חגורים ואז הם זהירים אחראים ואינם עיפים,פתאום הכל ורוד? דבריך ללא טעם! מדוע אינך משתלח בנהגי המוניות, לדעתי הם גורמים לתאונה ונעלמים תמורת שקל הם מוכנים לקפח חיים אחרים. מתי ראיתה נהג משאית או אוטובוס יוצא מחלון קדמי בזמן תאונה? אתה מצהיר הצהרות מבלי להכיר את השטח רד אל העם הצטרף במשך חודש לנהג רכב כבד סמיטרילר,פולטרילר או אוטובוס ותראה מה הם עוברים במשך היום, לשבת במשרד ממוזג ולצעוק זה ממש לא חוכמה. לדעתי חגורת בטיחות לרכב כבד מפריעה הרבה יותר ממה שהיא עוזרת, הנהג זז הרבה יותר מאשר ברכב פרטי - כפי שכתב לברדור נאמן. אדון גיא עכשיו מגיעה תקופת החגים קח לך מספר ימי חופשה והיצטרף לנהג מיקצועי אולי דעותיך ישתנו ותבין על מדובר. חג שמח לכולם וסעו בזהירות הגשמים מגיעים והכביש חלק.
 

isra533

New member
שינוי מבורך

כאשר קיים מצב של נהגי המשאיות עם צרכים מיוחדים, קיימת יוזמה להתאים את חגורות הבטיחות למצב של נהגי המשאיות וזהו הדבר הנכון לעשות. לפי דעתי אין סתירה בין דברי גיא לבין הצרכים המיוחדים של נהג המשאית, המטרה למנוע תאונה לא צריכה להעצר בגלל צרכים אלה או אחרים,את חגורות הבטיחות צריכים גם נהגי המשאיות ועכשין רק נשאר הצורך להתאים חגורות מיוחדות לצרכים המיוחדים של נהגי המשאיות. זהו דבר טכני הניתן לפתרון ולישום בשטח. אני מסכים שחגורות בטיחות לא מונעות תאונות ולא גורמות לנהג, ולא חשוב אם זה נהג רכב פרטי או משאית, לנהוג בצורה נכונה יותר. חגורות הבטיחות באות לצמצם את הנזק בזמן התאונה בלבד. הערה: לא ניתן לנסוע בזהירות כיוון שנסיעה "בזהירות" גורמת לנסיעה לא בטוחה ואפילו מסכנת את הסביבה. סעו בצורה בטוחה ואחראית. חג שמח גם לך ולכל ישראל.
 

ddhhkkhh77

New member
לעיתים טועים,

לדעתי חגורת בטיחות ברכב כבד מפריעה הרבה יותר ממה שהיה עוזרת. במשאיות ובאוטובוסים יש "שטח מת", כמעט ואין אפשרות למנוע זאת,גם ע"י הוספת מראות, מבנה הרכב הוא כזה, נהג רכב כבד זז כל הזמן עלמנת להביט ולבדוק שאף מטורף לא עוקף מצד ימין ולא נכנס לו בין הגלגלים לכן חגורת הבטיחות לא עוזר אלא מפריעה, אני די הרבה שנים במקצוע הזה ועדין לא ראיתי נהג משאית או אוטובוס שעף דרך השמשה הקדמית, לכן החגורה לא עוזרת ולא מונעת תאונות להיפך היה מאוד מפריעה בנהיגה בעיקר ברכב כבד. אפשר לשנות תקנות - לעיתים קורה שטועים כולנו אנשים. לדעתי הנוסעים באוטובוס חייבים להיות חגורים, הנהג צריך להיות חופשי כדאי לבצע את משימתו כראוי. גיא, עדיף שתלחם להוציא את הטלפון + D V D מהרכב, הם גורמים להרבה יותר תאונות מאשר חגורת בטיחות באוטובוס או במשאית, אני יודע שאין קשר בינהם. מוטב להוציא אנרגיה על דברים חשובים באמת, חינוך זה הפתרון לרוב הבעיות. התנהגו בזהירות ושימרו מרחק. חג שמח לכולם,
 
למה לא?

בתור אחד שיש לו גם רישיון לרכב משא וגם לאוטובוס. אני לא מבין מה הבעיה בחגורה לנהג רכב כבד. שנהגתי על משאית נהגתי חגור גם שלא הייתה חובה בכך. בצה"ל כבר שנים נוהגים עם חגורות במשאיות וטריילרים ותראו יש שם פחות תאונות מהמגזר האזרחי. למרות כל מה שנכתב פה שנהג רכב כבד צריך לזוז יותר על מנת למנוע תאונות. הנהיגה ברכב כבד היום הרבה יותר קלה ונוחה מהרבה מרכב "קטן". כל התגובות פה התייחסו לתאונה חזיתית בין רכב משא לפרטי. מה יקרה בתאונה בין רכב משא אחד לרכב משא שני? או בהתהפכות, מאחר ומשקל החלק התחתון של המשאית כבד יותר ממשקל הקבינה. לגביי הנוחות אין מה לעשות מתרגלים כמו שפעם לא היה צריך חגורות ברכב פרטי והתרגלנו.
 
לפי ההגיון שבשאלה

שליחים צריכים לרכוב בלי קסדה כי בכל מקום שהם מגיעים הם צריכים להוריד ולחבוש.
 

בר

New member
ההיגיון שלך לא בריא ידידי...

האם אתה משווה קטנוע למשאית ? סלח לי אבל ברמה המתארת תאונה בין משאית לרכב פרטי,המשאית איננה מרגישה כמעט את הרכב הנמעך תחת גלגליה. לעומת קטנוע שהמכה הכי קטנה ולא חשוב איך איפה ולמה,תשבור לו את הצוואר או תרסק לו את הגולגולת. רוב התאונות של משאיות הן בין משאיות לרכבים פרטים קטנים או דו"ג. תאונה של משאית במשאית או משאית באוטובוס קצת נדירות. ושוב אני רואה יעילות בחגורה נגד תאונות צד ואחוריות. בתאונות חזיתיות,אני ממש בספק אם החגורה עוזרת,אולי ההיפך מכך,גורמת יותר נזק בכך שצלעות נמעכות כנגד משיכה הגוף קדימה ובלימת המשיכה ע"י החגורה בכל הסבב של האנרגייה שמופעלת בזמן תאונה חזיתית. אז בתאונות צד ואחוריות,משאיות כלל וכלל לא מרגישות כלום,הן אפילו לא תדענה אם מישהו נפגע או פגע בהן בתאונות כאלה.
 
זה שההגיון שהצגתי, לא בריא, זה ברור

המטרה היתה להראות שהשאלה לגבי נהגי משאית גם היא "לא בריאה". נכון שבתאונה בין משאית לאופנוע, עדיף להיות במשאית. אבל תאונות הן לא רק בין כלי רכב. לא ברור לי מה ההבדל בין משאית ורכב פרטי שיורדים לתהום בסיבובים של סדום או פוגעים בקיר דופן ימין באילון. אני מעדיף להיות ברכב הפרטי שבו רוב משקל הרכב נמצא ביני לבין המכשול, מאשר במשאית בה אני בגופי נמצא בין הרוב המוחלט של משקל הרכב ובין המכשול. דרך אגב, הרבה אופנוענים רואים בקסדה קסת"ח של המחוקק. בפגיעת ראש ישירה, הקסדה לא ממש מגנה, בסה"כ מאריכה את הסבל. בתאונה ללא פגיעת ראש ישירה, הקסדה מהווה סרבול. משקל הקסדה הינו גורם משמעותי בפגיעות צוואר בהן הפגיעה הישירה היתה רחוקה מהראש. אני אישית סובל מפגיעת צוואר שנובעת מחבישת קסדה.
 
למעלה