תקנים
שלום לכולם, אני לא כבאי אלא מהנדס שעוסק בין השאר בברזי כיבוי אש. לפני כ 3 שנים הוכנס לשמוש תקן 448 חלק 1 הדן בהידרנטים לכיבוי אש. התקן דן בין השאר בתקן המוצא (שטורץ תקני) וראש הציר אליו מתחבר גלגל ההפעלה. כפי שבודאי ידוע לכם רוב ההידרנטים ברחובות ישנים ואינם עונים לדרישות התקן. הידרנט שעומד מספר שנים ללא שטורץ נפגע מתנאי הסביבה והסיכוי שיהיה ניתן להרכיב לו שטורץ תוך זמן קצר הוא אפסי. התקן נ"ל דורש שההידרנט יסופק עם שטורץ מאובטח נגד גניבה ומונע את הנזק הנ"ל שגורם לכך שההידרנט לא יהיה שמיש בשעת חירום. כמו כן השטורץ התקני עמיד ללחץ של עד 50 אטמ´ בעו שהלא תקניים עמידים עד מקסימום 20 אטמ´ (דרישת התקן האירופי כאשר רוב השטורצים הנמכרים בארץ הינם סיניים ולא עומדים אפילו בזה). יש לציין שכאשר יש מכת הלם בקו של 6 אטמ´ הלחץ יכול להגיע לפיק של 30 אטמ´ ואף יותר. שטורץ כזה שמתפוצץ מסכן את העומדים בסביבתו והצינור שעף יכול לגרום לנזק רציני בגוף וברכוש. מדוע תחנות הכיבוי ברחבי הארץ לא פונות לרשויות המקומיות להחלפת כל ההידרנטים להידרנטים תקניים? לא מדובר בהוצאה גדולה שכן עלות הידרנט הינה בין 250 ל 350 ש"ח (תלוי ביצרן). שי
שלום לכולם, אני לא כבאי אלא מהנדס שעוסק בין השאר בברזי כיבוי אש. לפני כ 3 שנים הוכנס לשמוש תקן 448 חלק 1 הדן בהידרנטים לכיבוי אש. התקן דן בין השאר בתקן המוצא (שטורץ תקני) וראש הציר אליו מתחבר גלגל ההפעלה. כפי שבודאי ידוע לכם רוב ההידרנטים ברחובות ישנים ואינם עונים לדרישות התקן. הידרנט שעומד מספר שנים ללא שטורץ נפגע מתנאי הסביבה והסיכוי שיהיה ניתן להרכיב לו שטורץ תוך זמן קצר הוא אפסי. התקן נ"ל דורש שההידרנט יסופק עם שטורץ מאובטח נגד גניבה ומונע את הנזק הנ"ל שגורם לכך שההידרנט לא יהיה שמיש בשעת חירום. כמו כן השטורץ התקני עמיד ללחץ של עד 50 אטמ´ בעו שהלא תקניים עמידים עד מקסימום 20 אטמ´ (דרישת התקן האירופי כאשר רוב השטורצים הנמכרים בארץ הינם סיניים ולא עומדים אפילו בזה). יש לציין שכאשר יש מכת הלם בקו של 6 אטמ´ הלחץ יכול להגיע לפיק של 30 אטמ´ ואף יותר. שטורץ כזה שמתפוצץ מסכן את העומדים בסביבתו והצינור שעף יכול לגרום לנזק רציני בגוף וברכוש. מדוע תחנות הכיבוי ברחבי הארץ לא פונות לרשויות המקומיות להחלפת כל ההידרנטים להידרנטים תקניים? לא מדובר בהוצאה גדולה שכן עלות הידרנט הינה בין 250 ל 350 ש"ח (תלוי ביצרן). שי