תקציר הצעה -גשר רכבתי/יבשתי מזרח מערב בישראל|

GreenCape

New member
תקציר הצעה -גשר רכבתי/יבשתי מזרח מערב בישראל|

הנושא נידון לא מעט בעבר בפורום ובכלל, להלן גרסה עדכנית של תקציר הצעה זו, לקיים חיבור רכבתי בין נמלי הים התיכון ונמל אילת
אשמח לשמוע מה דעתכם על החיבור הרכבתי למטרות מעבר סחורות בין אסיה לאירופה, ועל ההצעות המוצעות (בקווים כלליים) במסמך
 
הכי מעוניינים בזה הסינים שמציעים להקים אותו..

את המסילות מאילת ואת הרציף החדש הפרטי בנמל אשדוד. ללא ספק התכנון יגדיל את הפעילות בנמל אשדוד ואם ישראל לא תקדם במקביל את חיבור נמל חיפה לירדן ולעיר התעשייתית אירביד אז פעילות נמל אשדוד תלך ותגדל על חשבון חיפה. גם כך הפעילות בחיפה קטנה יותר (בלי צים ובלי קרבה לתעשייה ולחקלאות בנגב וקרבה גדולה יותר למרכז).
 
..שקודם יבחנו את הצלחת הגשר הבינלאומי הצפוני.

שיחבר את מסילת חיפה-בית שאן למעבר הגבול הצפוני עם ירדן (קטע של 14 ק"מ מסילה שתחובר לכ60 ק"מ מסילת חיפה-בית שאן) ומשם למסילת אירביד-זרקא-עמאן-עקבה בירדן. כשנבחן את היקף הפעילות של הגשר היבשתי אירופה-אסיה דרך ישראל-ירדן ונמלי עקבה-חיפה נוכל להעריך טוב יותר את כדאיות הפרוייקט המורכב יותר של חיבור נמלי אילת (נמל חדש) ואשדוד.

או כמובן לוותר על ההערכות השווי והכדאיות ולתת לסינים לבצע את הפרוייקט במימונם.
 
הארכת רכבת חיפה-בית שאן לירדן אפשרית ב2017

לעומת זאת נמל חדש באילת פלוס רכבת מאילת לא צפוים לקום לפני 2025-2023 ככה שבמילא כדאי להשיק את הגשר היבשתי דרך ירדן והעמקים בצפון הארץ (כבר היום נעשית שם פעילות ייצוא ויבוא במשאיות בין נמל חיפה לירדן, בינתיים רק לסחורות שמיובאות דרך טורקיה) לפני שינסו להמר על הגשר היבשתי מאילת דרך הנגב והערבה.
 

Rubim88

New member
המסמך מתבסס על מספר הנחות בסיס שגויות

1. ב2010 עברו 29 מיליון TEU בסואץ, ב2013 כבר 32, והתעלה רחוקה מאוד מקצה הקיבולת שלה ויש לספינות עוד הרבה לאן לגדול(זו גם המגמה בעולם).
2.תעשיית הספנות העולמית עובדת במודל של ספינות ענק וקווים ארוכים ועמוסים עם עצירה בנמלי HUB, מהם יש הזנה לנמלים אחרים - רעיון הגשר היבשתי לא מסתדר איתו.
3. כל התשתית הלוגיסטית(נמלים לשטעון, מסילות) יכולות להעביר רק זעום ממה שעובר בתעלה(גם עם קרונות קומותיים)
4.לגבי סעיף 10 - אין ההגיון להמנע משטעון יחיד על ספינה שעברה בתעלה בנמל היעד ע"י שימוש במעבורות של רכבות משא שכרוך ב2 שטעונים בדרך.

אגב אם קיימות מעברות שנועדו לחסוך את השטעון, אתה בעצם מציע לעשות 2 כאלו?
 

itamo

New member
הסינים בונים מסילה דומה שתעקוף את תעלת פנאמה

הסינים בונים בקולומביה מסילה שנועדה להתחרות בתעלת פנאמה, אם שם הם רואים יתרון כלכלי, אין סיבה שפה לא יהיה.
 

Rubim88

New member
בונים?

יש הבדל גדול בין רעיון שכתוב רק בדיווחים עיתונאים מתחילת 2011 לבין בנייה בפועל - ואגב, תעלת פנמה היא אכן תעלה שמוגבלת כבר הרבה שנים בקיבולת שלה, בניגוד לתעלת סואץ.
 
למעלה