תקשורים/מסרים/תובנות

mga-abir

New member
תקשורים/מסרים/תובנות

תקשורים/מסרים/תובנות. כיצד אנו מקבלים מסרים, וכיצד נדע את מידת איכותם? מידת מהימנותם? ומידת טוהרם? הנני מביא שאלות אלו לדיון ומוסיף להם את דעתי/נסיוני בענין. דרכים שונות בשימושינו על מנת לקבל מסרים, אם בתקשור ואם בספונטניות. יש ה"רואים" יש ה"שומעים" יש ה"חשים" -ראיתי שמעתי תחושתי- אני מאלו ה"רואים" גם מה"שומעים" אך מעדיף "לראות" כיצד אני הגעתי למצב שאני כמעט בכל רגע מקושר, בכל רגע שאחפוץ,אוכל ל"התבונן" ו"לראות" ובכן לא התאמנתי במדיטציות, ולא אמצתי "תורה" כלשהי מלבד הכושר להיות ריק ממחשבה. לא קל הדבר כלל וכלל, אולם במשך הזמן היכולת עולה והתוצאות ניכרות בריק אחד מתמשך. כלומר אנו נושאים בתודעתנו את מודעות הריק בכל רגע. אין זה אומר שאנו לא חווים, להפך החוויה עמוקה יותר. למעשה זה נשמע כפרדוכס מצד אחד ריק ובכל זאת חווים, הכיצד? אתאר את המצב כפי שאני חווה. כמעט בכל פעולה מופעל אצלי הצד הימני של המוח (האונה הימנית)שבאמצעותה אני רואה תמונות. כאשר צד זה דומיננטי. הצד השמאלי האחראי על הלוגיקה מתפקד בצורה חלקית יותר (לפחות לגבי מודעותי).מאחר ואמנתי צד זה, וגם הנתונים הבסיסיים שלי היו ערוכים לכך מתוך אופיי. מתוך כך התפתחה התנהגות רצונית שהפכה לטבע שני המגיבה בצורה אינסטינקטיבית בכל מצב. לשם הבהרת ענין זה אסביר יותר. כאשר אני אוכל, אני "רואה" את האוכל נלעס בפי וממשיך במורט הוושט אל הקיבה. כאשר אני נושם אני "רואה" את האויר הנכנס פנימה לראותי ורואה את מסלולו, רואה כיצד משתנה וכיצד יוצא מראותי. היכולת הזו דומה לפעולת הילד הרך הלומד לתפקד בתחילת חייו. הוא רוכש כישורים המוטבעים בו למשך חייו. לאחר מכן אינו מודע להם, אך הם קיימים. הם הופכים לאינסטינקט המקל על התפקוד. לדוגמא כאשר אנו מושיטים כוס קפה או מים אל פינו אין אנו מביטים במסלולה, הילד הקטן יעשה זאת הוא יתבונן במסלולה. נוכל להתאמן בסביבה מוכרת (בבית)נחזור על פעולות מוכרות אך בעיניים עצומות. לפתע תבחינו שכושר הדמוי שלכם פועל. לפתע תתחילו "לראות" את הדברים בעיניים עצומות. כאשר תחזירו לעצמכם כושר זה יהיה לכם קל לעשות זאת בעיניים פקוחות כאשר "תנדדו במחשבותיכם למקומות שונים השינוי יהיה בזה שתראו תמונות במקום מחשבות. שלב זה יכול להיעשות במקביל לאימון השליטה על המחשבות על הריק. כאשר זה יתן אותותיו במקום מחשבות תראו תמונות (המחשבות מומרות לתמונות) ואתם תהפכו לצופים בכל זה. זה החלק הראשון של הכנה והבנה. ישנן דרכים נוספות וכל אחד ימצא את דרכו. לענין המסרים ואיכותם אמשיך מהנקודה שסיימתי. מאחר ויש לי כבר את היכולת שהסברתי אני יכול בכל עת "לנתק" את עצמי מהסביבה, או לשלב את "ההתבוננות" בזמן אמת עם אובייקט כלשהו אדם או צומח או דומם. או שהנך מפליג לעברו (עברו עתידו)ומבין מתוך הדברים אם חלו או יחולו ואם הם הווה. הבנה כזו קשה מאוד לתפיסה וכמעט אינה נתפסת (גם בשאלות עצמיות). לדוגמא אם עולה בך תהיה, נסה להבין את מה שעולה בעיני רוחך, במקרים רבים התשובה תימצא בם למרות חוסר בהירות מוכרת. יהא זה אות וסימן או צבע או צליל או מילה אך לרוב תמונה.(איני מצפה להבנה מוחלטת) ולענין מקוריות המסר. ככל שנהיה מעורבים פחות במודע בתהליך קבלת המסר יהא זה לפחות מבחינתנו הבנה חיצונית או פנימית שאולי אולי לא עברה "סינון" אין אפשרות לסינון מוחלט מאחר ואנו הנשאים לענין, אך ככל שנהיה פחות מעורים בתהליך הקליטה (פסיביות מוחלטת (מבחינתנו.) לא נוכל "ליפות" ולשנות מסר מבלי לפגום במקוריותו. עם הזמן נבחין מתי זה "טיול בטבע" כלומר "שיטוט" לשם הנאה כשם שאנו מביטים מחלון ביתנו או כשאנו מהלכים ברחוב. היכולת לראות בשני המישורים בכל עת מעשיר את הנפש והחוויה כפולה. אין מעצורים ויש אפשרות לנוע מעולם אחד למשנהו (רוח וחומר) אני מקווה שדברי יתרמו להבנה כלשהי. ואם מישהו יכול להוסיף או להאיר או להעיר יבורך. בברכה אביר
 

yog 10

New member
לאביר שלום אני קורא את מאמריך

בקביעות והמאמר על התיקשורים החזיר בי את השאלה איך אני מתאמן
 

yog 10

New member
המשך...לרוקן את הראש ממחשבות כי

אני טיפוס שחושב באופן קבוע (הראש שלי עובד ללא הפסקה)
 

yog 10

New member
המשך...לרוקן את הראש ממחשבות כי

אני טיפוס שחושב באופן קבוע (הראש שלי עובד ללא הפסקה)
 

mga-abir

New member
מודעות לפעולת החשיבה ה"לא רצונית."

שלום יוג 10 עצם המודעות לתהליך החשיבה הלא רצוני, מקנה שליטה על הפעולה. כאשר נמצאים במודעות זו של התבוננות בתהליך מבלי להתערב. על קצה המזלג. אחת הדרכים המומלצות היא להתמקד בהווה בכל פעולה בכל מעש זה עוצר את התהליך.-יש לתרגל מידי יום (אפילו מספר פעמים) התמקדות בדבר אחד או מחשבה/רעיון ולפתח יכולת רכוז שלא תופרע בגין מחשבות נילוות. דרך נוספת להתבונן על קיר בחדר חשוך או בעיניים עצומות ולהביט בנקודה אחת-דרך נוספת ועילה מאוד להתרכז או להתבונן בתהליך הנשימה ולהתמקד בו. ניתן גם להתבונן במחשבות עצמן, כפי שציינתי מבלי להתערב "ולפתח" דיאלוג פנימי. למעשה זה קולנו הפנימי שניתן לקבל באמצעותו תשובות, אך זה ענין אחר. אם לא מובן לך, שאל שוב. בברכה אביר
 

mga-abir

New member
עורב המחשבות/ניסים אמון-נפלא

מאמרים קודמים האושר הפנימי / ניסים אמון היכן נמצא האושר? ts.cgi?tsscript=item.tur&id=176524ts.cgi?tsscript=item.tur&id=176524 עורב המחשבות מאת ניסים אמון בבסיסה של תורת המדיטציה והחופש מהסבל , נמצאת ההתמודדות עם העורב הפנימי, עורב המחשבות . העורב הוא זה אשר מדבר אלינו מתוך הראש שלנו, משתמש בקול שלנו, מתבטא בשפה שלנו, וקורא לעצמו "אני", כאילו שהוא זה אנחנו. מספר העורבים כמספר האנשים. כל אחד והעורב שלו. יש עורבים כועסים, יש דכאוניים, יש מלאים בפחדים, יש עורבים כבדים שמדברים מעט אבל מאד רציניים, ויש עורבים שלא מפסיקים לקשקש על דברים לא חשובים. יש עורבים שמרגישים שהם קורבנות, יש עצובים ומלאי יגון, ויש עורבים ביקורתיים שתמיד יודעים יותר טוב מאחרים. יש מרירים, יש מאוכזבים, יש מפונקים ויש שתמיד יהיו נגד. כל אחד והעורב שלו, ועם העורב הזה קמים כל בוקר, ואתו נכנסים כל לילה למיטה. לפעמים מאד רוצים ללכת לישון. מכבים את האור, מתכסים, עוצמים את העיניים אבל השינה לא באה, במקומה בא העורב, והוא לא מנסה לעזור לנו להירדם, העורב שלנו. הוא מעדיף מבחינתו למלא את השקט של הלילה באין סוף מחשבות. העורב, למרבה האכזבה, לא קורא שירה או מספר בדיחות וסיפורים מצחיקים. העורב עסוק כל הזמן בדברים לא נעימים ויש לו נטייה חזקה לחוסר שקט ולדאגנות. לפעמים מנסים להגיד לו ללכת, לעזוב אותנו בשקט: "מחכה לנו יום קשה מחר… תן לי לישון", אבל העורב הוא עקשן ולא תמיד מוותר בקלות. יש אנשים שמתעוררים בחמש לפנות בוקר ואחרי ביקור קצר בשירותים חוזרים למיטה ורוצים להמשיך לישון עוד שעה, אבל אם העורב התחיל לדבר, במקרים רבים חבל על הזמן, והשינה כבר הלכה. פתגם סיני עתיק אומר: "אם אתה סובל כשאתה לבד, איך תצפה שמישהו אחר יאהב להיות אתך ?". אם גר לכם בתוך הראש עורב לחוץ שלא חושב שמותר ליהנות מהחיים ולא מרשה להירגע, בטח קשה גם לכם להיות לבד. יש אנשים שסובלים מהעורב שלהם עד כדי כך, שגם כשהם הולכים לשירותים, הם לוקחים אתם עיתון או ספר, רק כדי לא להיות תקועים לבד אתו בחדרון הצר. צינוק נחשב בכלא לעונש החמור ביותר. סוגרים את הבן אדם בחדר קטן לכמה ימים, ומשאירים לעורב לעשות את העבודה. אנשים הולכים לקולנוע לשעה וחצי של חופש מהעורב. אם הסרט מעניין הם יוצאים מאושרים, שעה וחצי הם והעורב היו מרותקים אל המסך. אך אם הסרט משעמם ההנאה מהר מאד הופכת לעינוי – אם העורב מאבד עניין במה שקורה בחוץ, הוא פונה לדבר אלינו מתוך הראש, ואם הוא ביום לא טוב, הוא לא ייתן לנו ליהנות משום דבר. "לברוח מהעורב" הוא שם המשחק. אנשים ממלאים את הבית במכשירי טלוויזיה עם עשרות ערוצים, במכשירי וידיאו, בעיתונים, במוסיקה ורדיו, מחברים טלפון בכל חדר, נושאים איתם טלפונים אלחוטיים וסלולריים, מחברים את המחשב לאינטרנט, משתדלים למלא כל רגע פנוי כך שכל הזמן יהיו עסוקים. כי אם יש דקה אחת בה לא קורה כלום, מתעורר העורב והסיוט מתחיל. העורב מסתתר מאחורי המילה שעמום, והפחד משעמום הוא בעצם הפחד מלהיות לבד עם העורב. אצל ילדים קטנים עוד לא התפתח העורב. הם יכולים לראות את אותו הסרט בוידיאו עשרות פעמים ובכל פעם ליהנות כמו בפעם הראשונה. מבוגרים צריכים כל פעם משהו חדש. העורב המבוגר כבר אין לו הרבה סבלנות. מהר מאד משעמם לו ועם השנים הוא הופך ביקורתי יותר, רגזן, תלונתי, מתנשא ורציני. הרבה אנשים היו שמחים להיפטר מהעורב שלהם, אבל העורב לעולם לא עוזב מרצונו החופשי. הוא נדבק עד הסוף ולא מרפה עד רגע המוות. אנשים מנסים לסלק את העורב, יש המתחננים שיעזוב אותם לנפשם, שילך לדרכו אבל הוא מתעקש: "אני גדלתי ביחד אתכם, הייתי אתכם בכל מקום, אני הוא האופי שלכם. במה תחליפו אותי? באופי של מישהו אחר? מי מכיר אתכם טוב כמוני?" העורב הוא ציפור חכמה, כהה, עם עיניים שחורות וקטנות וקול צורמני שקורא: "רק-רע", "רק-רע". העורב מחדיר בנו פחד מהחיים - הם מלאי סכנות, אף פעם לא צפויים ואי אפשר לסמוך על אף אחד – ולכן אנו מפחדים לוותר עליו ולהישאר לבד. העורב מייצר חרדות ולחץ, כאילו כדי לסייע בהישרדות שלנו, אבל בעצם כדי להבטיח את ההישרדות שלו בתוכנו. כך, ניזון מהפחד, הוא משליט משמעת פנימית ומסביר לנו שכדאי להסתיר ולדכא את הרגשות. אם קרה ומישהו הרג את העורב שלו, כל העורבים שבסביבה מנסים להתנכל לו. העורבים, כידוע, שומרים אחד על השני ויש בניהם אחווה. במקום לברוח מהעורב או להעסיק אותו כל הזמן, ניתן להשתחרר ממנו באמצעות מדיטציה. אם רק נסמוך על עצמנו נגלה, באמצע השקט, מקום בו העורב פוקע כבועת סבון, ללא מלחמה וללא פחד. בתוך הערנות, בתוך החיים עצמם, כאן ועכשיו, המציאות ממלאה הכל ואין מקום לקרקורו של העורב. (מתוך ספרון המדיטציה הירוק) קישורים אתר ה-tao´s הוסף תגובה
 
למעלה