תראו איך גונבים אתכם

lemner40

Well-known member
חברת BMW מוכרת בסין את מכונית המנהלים החשמלית שלהם i3 במחיר של 24 אלף יורו
שזה 98 אלף שח
אם נוסיף את המס הישראלי של 20 אחוז על רכב חשמלי נגיע ל120 אלף שח
ואם נוסיף עלות שינוע, ביטוח, וקשקושים נגיע ל 140 אלף שח
כמה מוכרים את הרכב בישראל ? את הדגם הזה בדיוק לא מוכרים, אבל מוכרים את אח שלו ,את ה i4 שזה אותו רכב עם עיצוב טיפה שונה,
מה המחיר ?
מתחיל ב380 אלף שח
תהנו
 

dw

Well-known member
מנהל
הפתיע אותי נתון ה 20% בלבד, וזה אכן נמוך מדי - כנראה 35% כיום:
עליית מס הקנייה על רכב חשמלי תתמתן; מס הנסועה ישאר | כלכליסט (calcalist.co.il)

מעבר לכך מריפרוף כעת בנושא יכול להיות שיש מכסה לגבי גובה ההטבה, של 60 אלשח, ומעבר לכך מוטל מיסוי מלא.
אני אגב בדיעה שיש להשוות את המיסוי על הרכב החשמלי לרכב רגיל, שכן לא הוגן לצ'פר במס נהג עשירון עליון הנוהג בטסלה בעוד חברו הנוהג בפיאט פונטו משלם מס מלא מלא. על המס לעלות הן בהיבט מס הקניה והן בהיבט מיסוי הנסועה. כרגע הרכב החשמלי הוא עדיין מקלט המס הכי בוטה בישראל.

בלי קשר היבואנים אכן גובים מתח רווחים מונופוליסטי גבוה, כשאצל מותג BMW תוכל לפשפש בדוחות דלק רכב כדי להכיר יותר לעומק.
זה נדיר כי רוב יבואני הרכב הם פרטיים, ולא משתפים את הציבור.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה