תראו איך משהו קטן יכול לעשות שינוי גדול!

תראו איך משהו קטן יכול לעשות שינוי גדול!

מחקר של KONICA MINOLTA – מצא שצבעים בסביבת העבודה משפיעים באופן קריטי על תפוקות העובדים!
לצבעים הדומיננטיים במשרד יש השפעה פסיכולוגית ממשית על העובד, תחושותיו ותפוקותיו במשרד.

הצבע הצהוב התגלה כבעל ההשפעה החיובית ביותר מבין כל הצבעים: כ-72% מהעובדים בסביבה זו העידו על מצב רוח חיובי יותר ו-85% דיווחו שהרגישו יותר אנרגטיים וממוקדים ומרוצים מהאיזון בין חייהם הפרטיים לעבודה.

אדום, הידוע כצבע התשוקה, נמצא כבעל ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על היחסים בין העובדים: 65% מהמשתתפים העידו על יחסים חיוביים יותר עם חבריהם בסביבת צבע זה. 58% דיווחו על מוטיבציה גדולה שהחדירו בהם חברים לעבודה, 43% על ידי המנהלים ו-30% על ידי משובים. הם אף המליצו על צבע זה כטוב ביותר לעבודה קבוצתית.

הצבע הכחול לעומת זאת מוביל בהשפעתו השלילית על העובדים יחסית לכל שאר הצבעים: 72% מהמשתתפים העידו, כי הוא משפיע לרעה על מצב רוחם ועל יחסם לסביבה. עוד התגלה כי 64% מהעובדים בסביבה שהצבע הכחול בה דומיננטי חשו בחוסר איזון בין העבודה לחיים הפרטיים, 51% לא היו שבעי רצון מהשכר וההטבות שניתנו להם ו-40% חששו מפיטורין ולא הרגישו בטוחים בעבודה.

הצבע השחור עודד נטיות לקשיחות ומאצ'ואיזם בקרב רבים מהעובדים. בסביבת עבודה זו המוטיבציה בעבודה מונעת בעיקר על ידי תגמול כספי - כ-40% יותר מאשר בסביבות של צבעים אחרים.

הצבע האפור התגלה כבעל ההשפעה השלילית ביותר על תפוקות העבודה ו-52% מהמשתתפים טענו, כי הם הכי פחות יעילים בסביבת עבודה זו שמתוארת על ידם כמשעממת וחסרת השראה.

מה אתם עושים בשביל להעלות את המורל בסביבתכם?
 
דן אנד ברדסטריט

דן אנד ברדסטריט - חברה שמוכרת מחקרים שונים בתחום, יש להם המון מחקרים טובים ומעניינים..
 
למעלה