תראו את המטוס

ארזS

New member
תראו את המטוס

הזה . ב-31 לאוקטובר הקרוב הוא יקבל את הרישום הישראלי 4X-EKO ויפעל בחכירה למשך 5 שנים ב"אל-על". המקור לידיעה : "ביעף" - גליון 96.
 

ארזS

New member
ועוד משהו באותו העניין

אני מהמר [ולמען האמת גם רוצה] שישאירו את המטוס בצבע תכלת ורק ידביקו עליו סטיקרים של אל-על [ואולי גם מגן דוד על הזנב]. מה אתם חושבים ? מה יעשו לדעתכם [ומה אתם רוצים שיעשו] בעניין הצביעה של המטוס הזה ?
 

ארזS

New member
ומעניין לעניין בעניין דומה...

וגם זאת ידיעה מ"ביעף" האחרון : קיימת כוונה באל-על לחכור החל מאפריל או מאי 2006 בואינג 767-200ER נוסף [אינני יודע מי המטוס המיועד] שיקבל את הרישום הישראלי 4X-EAP . בקיצור, הולך להיות קצת מגוון העסק...
 

S o l l y

New member
יפה יפה...

אני הייתי רוצה שיצבעו אותו כמו כולם, כי לדעתי כל הצי צריך להיות אותם צבעים, ולא צבעים של חברה אחרת, אלה אם כן החברה צובעת אותו במיוחדת בצבעים אחרים... הספוטרים אולי מקווים אחרת
בכל מקרה לדעתי הם ישאירו את הכחול בהיר ככה ורק ישימו מדבקות של אל-על, כמו שעשו עם החכירה השניה שלהם...
 

daveair

New member
או אה, סוף סוף 738 נורמלי לאל על

אחד שיש לו כנפונים.
 

daveair

New member
ה738 נבנה בתור מטוס שאמור לספק

טווח גדול יותר בסדרת ה737, כנפונים מוכחים כמגדילי טווח. איני יודע מדוע הרבה חברות קנו מטוסי ה73NG ללא כנפונים (כנראה עלות) אבל כיום הרבה מאוד מהם מתחרטים על כך והם אף שולחים הרבה מהמטוסים שלהם חזרה למפעל בואינג כדי שישימו להם כנפונים. (SOUTHWEST וCONTINENTAL) הם רק דוגמא. אני מעריך שאל על במיוחד היא חברה שרוצה לסחוט הכי הרבה טווח מכל מטוס שיש לה בצי אז כנפונים הם קומפלימנט נחמד. ואגב, הכנפונים לא רק מגדילים טווח הם גם מגדילים את יעילות הצריכת דלק של המטוס כך שעם מחירי הדלק כיום דבר זה גם מתקבל בברכה גדולה בכל חברה. אבל חוץ מכל זה. לדעתי האישית כנפונים נותנים לדעתי מראה יותר מרשים למטוס. הכנפונים של סדרת ה73 וגם הכנפונים על ה75 נראים גדולים באופן קצת לא פרופורציונלי שתורם ל (SHARP LOOK). אבל זו דעתי האישית.
 
מילים חלולות, זה לא אותו דבר?

"ואגב, הכנפונים לא רק מגדילים טווח הם גם מגדילים את יעילות הצריכת דלק של המטוס כך שעם מחירי הדלק כיום דבר זה גם מתקבל בברכה גדולה בכל חברה". daveair אם יעילות צריכת הדלק עולה גודל גם הטווח. לא? הרי אלה הם שני צדדיו השווים של אותו מטבע. הגדלת הטווח היינה פועל יוצא של יעילות ולא הגדלת מיכלים למשל...
 

daveair

New member
לא התכוונתי לזה שהחברה תשלח את

המטוס שלה עם כנפונים לטיסות ארוכות טווח רק כי הוא יכול לעשות את זה שוב פעם אפנה לSOUTHWEST בשביל דוגמא: הם טסים מיוסטון לנאשוויל ומנשוויל לבולטימור, ומבולטימור לברמינגהם (לא באנגליה, אלה באנגליה החדשה הלא היא מסצ'וסס). בטיסה זו הם תמיד שולחים מטוסים עם כנפונים, אבל הרי אלה לא טיסות ארוכות טווח, ולא תגיד שהם ממריאים כל פעם בלי לתדלק, אלה הם מתדלקים את המטוס בכל עצירה. אבל מה, עכשיו שיש להם כנפונים הם לא צריכים לתדלק באותה הכמות כי הצריכה שלהם ירדה, אז במסלול זה למשל הם לא קנו את המטוס כדי להגדיל את הטווח מסלולים שהם מציעים אלה בכדי להקטין את העלות תפעול מטוס מנקודה לנקודה בטווח קצר. אז שני צידי המטבע לא בדיוק זהים.
 

jasmine38

New member
שאלה אווירודינמית

מי יכול להסביר באופן מקצועי, מדוע הכנפונים בקצוות משפרות את צריכת הדלק? אני חשבתי שתפקידם רק לשפר את יציבות את המטוס. מה עוד שהם מוסיפים משקל עצמי למטוס.
 
כנפוני קצה כנף = מורידים גרר

בקצות הכנף ישנם מערבולות (מערבולות קצה כנף) אשר הכנפונים מונעים אותם. פחות גרר משמעותו פחות כוח מנוע ע"מ להשיג אותם ביצועים, פחות כוח מנוע פחות דלק.
 

כברימן

New member
בירמינגהם (BHM) היא באלבמה

ולא באנגליה החדשה (New England) ולא במסצ'וסצס (Massachusetts).
 

daveair

New member
אתה צודק, אני עומד בפינה ומתבייש

זהו, עמדתי בפינה, עכשיו אני אסביר למה חשבתי שזה שם, חשבתי שזה רק הגיוני שהמטוס ממשיך צפונה, (אני ירדתי בבולטימור). לכן חשבתי על ניו אינגלנד. כל הכבוד על תפיסת הטעות.
 

A r i e T

New member
ברוך הבא ../images/Emo24.gif

האם זה אומר שהולכים להגיד יפה שלום לEKI ?
 
קודם כל ושנית כל...

נראה טוב הבואינג ה"כנפוני" הזה. ובקשר למטוס השני שכתבת שאל על יחכירו נשאלת השאלה למה לחכור 767-200 ולא 767-300
 

e dor

New member
כנראה ש-762 יספיק

בנוסף אני מניח שהוא זמין יותר, אני מניח שגם זול יותר.
 
למעלה