תראו את שטיפת המוח במשרד החינוך!!

תראו את שטיפת המוח במשרד החינוך!!

נותנים לנו להתחנך על "ברכי הדמוקרטיה" ולראות שהמצב שלנו עכשיו הכי טוב שיכול להיות ושאנחנו חופשיים לחלוטין ולא צריכים לחשוב יותר מדי וששם למעלה יסדרו לנו את החיים. תראו את השאלה בסר בשיעורי הבית בהחסטוריה: "כיצד פגעו הפעולות שביצע לנין - בדמוקרטיה?" מי שעוד לא שם לב אז מערכת החינוך מחנכת אותנו שקומוניזם זה מה שהיה בבריה"מ ושזה דבר רע, אכזר ונורא. אבל לא מציינת כמה עובדות בכלל לא חשובות בשבילה כמו חוסר הצדק החברתי בחברה "הדמוקרטית" שלנו שמתבטא למשל ב: * עשירים ששולטים במדינה (שלטון 50 המשפחות) * אבטלה גוברת מיום ליום * אינפלציה בגלל כמה דברים שלא קיימים (מניות שזה סתם נייר ומספרים על המחשב) * חומרנות יתר * פגיעה ביחסי אנוש (ניכור) * חינוך יקר מאוד ולא נגיש לכל * פוליטיקאים שמקבלים יותר מדי כסף (מי שלא ראה היום בחדשות אז השרים ללא תיק כולם, 7 במספר, עולים למשלם המיסים 15.8 מיליון שקל וזה לא כולל הסגנים שלהם שעולים כחצי מהסכום) * הפיכת האנשים למכונות שרואות פרסומות והולכות וקונות את המוצר ששטפו להם איתו את המוח. האם כל אלה לא פוגעים בדמוקרטיה? האם דברים אלה לא שווים התייחסות. לא, כי אז לא נוכל לשרת טוב את בעלי ההון ואת המדינה. אל תיכנעו לשטיפת המוח, תטילו ספק.
 

untitled

New member
שמע

אני לא אכנס איתך לויכוח עם ברוסיה היה או לא היה קומוניזם אלא שלטון דקטטורי עריץ, אבל אני כן אגיד לך שמה אתה תמהה? המערכת (הדמוקרטיות כביכול) לא תתקוף את עצמה. היא לא תחנך לכך שהיא עצמה גרועה, כי זה כמו שהיא תירה לעצמה בראש. למה שמדינה שמושתת על קפיטליזם, תחנך נגדו, שהרי הקפיטליזם הוא "מקור המחיה" שלה, ושל כל אותם בעלי הון ופוליטיקאים, ששולטים על משרק החינוך וע החינוך בארץ. בשביל זה יש נוע"ל
 
נכון אבל..

המערכת "הדמוקרטית" וטענת לפרוליזם ולהבעת דיעה חופשית אבל בכל זאת כופה עלינו את הדיעה שלה. בכל מקרה, המדינה צריכה לבקר את עצמה, לתקן את עצמה ולהתקדם ע"י שיפור עצמי שכזה. היום כל מה שאנחנו רואים זה עוד יותר שחיתות ועוד יותר הרס עצמי של המדינה. ד"א השאלה מופיעה בספר "עידם האימה והתקווה" עמ´ 81
 

untitled

New member
ברור

כל הרעיון בדמוקרטיה הוא התקדמות ע"י למידה מהניסיון, אבל עדיין לדמוקרטיה צריכים להיות כלים להגן על עצמה, בכדי שלדוגמא לא ישתלטו עליה ויהפכוה למשטר דיקטטורי עריץ (עבור קדימה לפרק המדבר על רפוקבליקת וימאר והיטלר בשנת 1933 בגרמניה) ועל כן הדמקורטיה גם אחראית (אחראית, לא "שולטת") בחינוך הבעיה היא שדמוקרטיה כמו שיש היום, שהיא קפיטליסטית מהיסוד (אני לא אומר שזה טוב) "מגנה" על ערכיה (הערכים המעוותים של הקפיטליזם) באותם כלים שיש לה. וחוץ מזה ברוסיה לפני לנין לא הייתה דמוקרטיה ומשטרו של לנין אף פעם לא היה דמוקטרי (דיקטטורה של הפרולטריון) אז אני באמת לא מבין איך הוא יכל לפגוע בדמורטיה.
 

ChOp^SuEy

New member
בוריס אתה צודק אבל...

הדברים שכתבת נכונים ברובם משכורות הבכירים גבוהות מדי ושר בלי תיק זה בהחלט ביזבוז של כספי מיסים אבל אתה חושב שהבכירים במשק יוותרו על המשכורות שלהם כל כך מהר? נכון ששר בלי תיק זה אידיוטי אך ללא שרים אלה הממשלה תיפול מצב זה של שרים בלי תיק נובע מריבוי מפלגות קטנות שסוחטות את ראש הממשלה אבל זה כבר נושא אחר אנחנו "האנשים הקטנים" צריכים להלחם אבל האנשים האלו ילחמו בחזרה הבעיה היא שהם בעמדה יותר מכרעת מאיתנו אסור להגרר לאלימות אך אסור גם לשתוק התארגנות לאומית לשינוי (ללא אלימות) היא שאולי(ואני מדגיש את האולי) תביא לפיתרון תודה על התזכורת הקשה ליאור גמבש-קן חולון
 
גמבש?? זה אתה?

נכון, הם בדרגה גבוהה יותר, אז יש הפגנות וכל מיני כאלה. צריך להעיף את כל המפלגות הקטנות ולהשאיר שתיים גדולות כמו בארה"ב ואנגליה, שלא יהיה בלאגן אחד ענק וראש הממשלה יהיה כמו בובה על חוט. סוציאל דמוקרטיה!
 
נקרע את הכסף מהפוליטיקאים

אני חייב להגיע להפגנה.. באמת יעשה מצווה מי שיגיע. היום ב19:00 מול מלון המלך דויד בתל אביב האם אתם מסתכמים רק בדיבורים או רק בעשייה? השיר הזה מציג בצורה יפה את השאלה הזאת: ילד זר / גרשון שופמן המשורר המוכיח ישב בחדרו וכתב קובלנה נמרצת על "האדישות האנושית", על העניין הישן חדש של "איש לביצעו", על שהנה נופל האחד באמצע הרחוב ואין איש שם אליו לב. כך ישב וכתב - ונזדעזע; קול בכי ילד עלה באזניו מן החוץ. שם שיחקו ילדיו. עם הקולמוס ביד הוא רץ ויצא אךיהם בהול ושמחה גדולה תקפתו: ילד זר בוכה! ילד זר.
 
הנוע"ל....

גם הנועל שוטף את המוח, תקרא מערכי פעולות ותראה את זה אחד על אחד. לגבי השאלה אני לא מבין מה הבעיה, לנין ללא ספק לא היה דמוקרט והשאלה לגטימיט לגמרי, השאלה לא אומרת אם הוא היה טוב או רע רק שהוא לא היה דמוקרט ואתה לא יכול לטעון שכן.
 
מר ושלר היקר

בוקר טוב, קודם כל הטענה שלך שהנוער העובד שותף את המוח אינה מבוססת על אמת. לרוע המזל איננו יכולים לחיוצת בעולם רלוטויסטי שבו כל דבר הוא באפשרות להיות נכון כי הרי לנין לא היה נכון ומוסרי וכך גם היטלר וכך מוסוליני ושאר הטוטליטרינים. ולאמור אחרת זה טעות מסוכנת. ולכן גם ין לי בעיה אם הקביעה בקשר ללנין בבית הספר. הנוער העובד והלומד אינו שותף את המוח! הוא נוקט בחינוך מגמתי נכון, אבל לא שטיפת מוח! בשבוע הבא מר ושלר אני יפרסם פה טקסט קטן שהיה לי פעם על חינוך, נדמה לי של ברל. הוא ניסח את זה ביתר בהירות ממני ! אני אמצע אותו ואפרסם. בברכה, שורץ
 

טלי...

New member
אהמ...

דבר ראשון - שאלו איך לנין פגע בדמוקרטיה, לא אמרו שום דבר על זה שהקומוניזם רע. דבר שני - שיעור היסטוריה הוא (כשמו כן הוא) שעור היסטוריה, שמיועד ללמד אותך את העובדות. נכון שזה לא תמיד אובקטיבי - אבל זה נובע מכל מיני סיבות, בניהם בטח כמות החומר שאתה אמור ללמוד לבגרות, וחוץ מיזה - בחיים אין שום דבר אוביקטיבי - ואת זה לימדה אותי המורה שלי ללשון (תודה על המגן...) הקיצר, לא בכל מקום צריך לחשוד בכל דבר, ולא תמיד צריך "להטיל ספק".
 
טעות קטנה...

הייתה לך ממש טעות קטנה, אבל ממש ממש משמעותית. מה זאת אומרת "לא בכל מקום צריך לחשוד בכל דבר, ולא תמיד צריל להטיל ספק" מחובתינו היא להטיל ספק, בכל! לא לקבל שום דבר כמובן מאיליו. גם אם זה אומר להטיל ספק בפרופסור שכתב את הספר ובמורה האלוהית שלך. גם אם זה אומר להטיל ספק במדריך שלך. כולנו בני אדם וכולנו טועים. מה שנכון לגבי אנשים מסויימים לא תמיד נכון לגבייך. איזו תנועה מורדת אנחנו אם אנחנו לא מטילים ספק ובוחנים את ערכינו מחדש כל הזמן?
 
למעלה