תשובות
בקונסולות אין שינויי הגדרות ורזולוציה מכיוון שאתה מקבל מוצר מוגמר שאמור מההתחלה לרוץ בצורה האופטימלית לקונסולה שלך מבחינת גרפיקה וביצועים של אותו המשחק כפי שהמתכנתים קבעו. זאת אומרת, אם אתה מקבל משחק שלא רץ כמו שצריך אתה צריך להאשים אך ורק את המפתחים שגזרו עליך לשחק ככה. סוני בעקרון מציבה הגבלות וכל משחק צריך לעמוד בתנאים מסוימים לפני שהוא יוצא. תנאים כמו 1080P ו- 30FPS.
משחק שלא רץ כמו שצריך זה מחדל. וזה לא אמור לקרות כלל בקונסולות.
 
בדור הזה ובעיקר לאחרונה עם יציאת ה- PS4 פרו, שחקני קונסולה מקבלים יותר אופציות להגדרות של המשחק של גרפיקה מול ביצועים.
למשל, בפרו הרבה משחקים נותנים לך להחליט אם אתה רוצה גרפיקה משופרת ו- 4K או שאתה מעדיף רזולוציה רגילה ויותר ביצועים.
וזה רק מוכיח שהדבר גורם לקונסולות להפוך להיות יותר ויותר כמו מחשבים.
 
לגבי הדבר השני שהוא מסכי טעינה, גם כאן החומרה של המכשיר לוקחת תפקיד. זה לא נכון להכליל ולהגיד ש"במחשבים משחקים פועלים רצוף". זה לא סתם "מחשבים" מדובר במחשבים ברמה מסוימת, יש גם מחשבים שלא יכולים להריץ בכלל משחקים.
 
יש קשר מסוים בין הארדיסק למסכי טעינה באופן כללי. משחקים שמותקנים על הארדיסק מסוג SSD לרוב יעבדו מהר יותר ומסכי הטעינה שלהם יתקצרו משמעותית.
ההארדיסק 'סטוק' שמגיע עם הקונסולות הוא לא SSD בגלל יוקר המחיר של כוננים קשיחים מהסוג הזה. אך ניתן לשדרג את ההארדיסק בקונסולה ל- SSD ולשפר במעט את זמני הטעינה במשחקים.