תרבות סין, קונפוציוס, לאו טזה, הארת הבודהה ועוד...

תרבות סין, קונפוציוס, לאו טזה, הארת הבודהה ועוד...

כמעט חמישית המאה, אני מדריך בארץ מלוכסני העיניים, ארצו של עם בעל תרבות מתמשכת ורצופה עם עליות ומורדות כחומה הגדולה המסמלת את הרצף ההיסטורי תרבותי של "ארצו של העם הנבחר".
zhongguo – סין בפי בני המערב, היא ארצו של עם שהוא כחמישית מתושבי כדור הארץ אשר מכלה מדי יום יותר מרבע מיליון טונות אורז ומסך תושביו כרבע מיליארד ילדים שהם יותר ממספר תושבי צרפת, אנגליה, גרמניה, ספרד ואיטליה גם יחד. אלה הם נתונים שלבן תמותה קשה לעכל ובפרט בן לארצות שהחלו להתפתח תרבותית מאות בשנים לאחר שהענק הסיני הטיל עוגן תרבותי, הסטורי, כלכלי ופילוסופי והצדיק את תאריו המחייבים. תואר מחייב שכזה, "ארצו של העם הנבחר", הוענק לעם הסיני לא על ידם כי אם על ידי יתר עמי אסיה בשל שתי דרכי החשיבה המקוריות שלה והדרך השלישית, ה-צ'אן שנוצרה בשל המיזוג בין הטאואיזם לבודהיזם שבהודו אך הגיע כדרך חדשה: זן-מדיטציה.
קשה להעלות על הכתב רשמים, חוויות והתנסויות וכלל לא חשוב מאיזה תחום או עניין כמו רפואה, תזונה, גילוי ומיפוי ארצות, פילוסופיה, דת, מנהגים, אמנות, ציור, פיסול ומה לא...אלפי ספרים נכתבו ועוד ייכתבו על הענק הסיני בעל אלפי המסכות אשר כל אחת מהן היא עולם ומלואו. זהו מסע מרתק אל אחת התרבויות המעניינות המשלבת בתוכה דרכי חשיבה מקוריות ומגוון רב של שבטים ולאומים הפועלים יחדיו כחמשת אלפי שנות הסטוריה רצופות ומשתלבים בקשת אדירים ששמה סין.
להלן אשתדל לפרט את היסודות האיתנים של תרבות זו ואת תרומתם של חלק ממנהיגיה-שליטיה אשר עיצבו את דרכה במשך אלפי שנים וכמובן את הוגי הדעות שלה שעיצבו את דרכי החשיבה ובמיוחד את דרכי הפעולה שלה עד היום...
להמשך קריאה לחץ כאן: מאמר תרבות סין
 
למעלה