תרגום - בודהא הוא נעליי קש../images/Emo140.gif
פרק 37 - בודהא הוא נעליי קש, מתוך הספר "עפר על הבודהא" בוקר אחד, לאחר התרגול, ארבעה תלמידים אכלו ארוחת בוקר יחד עם סוּן-סָּה-סוֹאן-סָן ב- "Corner Coffee Shop" שברחוב 21 בניו–יורק. אחד התלמידים סיפר על חוייה שהיתה לו עם כמה מחברי קת הנִיצִירֶן. "המנטרה שלהם, נָם יוֹהוֹ רֶנְגֶא קִייוֹ, נראתה לי כתרגול חזק מאוד. אך ששאלתי אותם מהיא משמעות המילים, הם אמרו שהם אינם יודעים את משמעות המילים ושהמשמעות אינה חשובה, האם זה נכון?" סוּן-סָּה ענה, "בתירגול מסוג זה, הבנת משמעות המילים אינה נחוצה. זה לא חשוב עם אתה יודעה שמנטרה זו היא השם של סוטרת הלוטוס או שקוֹאָן סֶאוּם בוֹסָל הוא השם של הבוּּדִיסָטוָוה אָוָולוֹקִיטֶסְוָורָה." תלמיד אחר אמר, "שמעתי שישנם מנטרות שעוצמה שזורה בהם – אותו צליל בסָנְסקרִית, לדוגמה, חיבור לאנרגיית היקום. זה משנה איזה מנטרה אתה בוחר?" סוּן-סָּה ענה, "שלושה דברים חשובים: קודם כל הסיבה שבשבילה אתה אומר את המנטרה; שנית, אמונה; ושלישית, תירגול מתמיד." "אז אתה יכול לומר קוקה-קולה כל היום, האם זה יעבוד?" "אם משהוא יומר לכם שלמילים קוקה-קולה יש עוצמה ואתם תאמינו בכך, אז קוקה-קולה תעזור לכם*, יש סיפור טוב על כך: "לפני שלוש-מאות שנה בקוראה, היה נזיר ששמו סוֹק-דוּ, משמעותצ שמו 'ראש סלע.' הוא היה מאוד טיפש. הסוטרות היו יותר מידי מסובכות בשבילו, אז הוא החלית ללמוד זֶן. אך גם ישיבת זֶן הייתה מסובכת מידי. אז הו עסק אך ורק בעבודות זֶן, במיתבח ובשדות המינזר. פעמיים בחודש היה הזֶן מסטר נותן שעור דָרְמָה, שתמיד היה ממלא את סוק-דו בבילבול. יום אחד, לאחר שעור דָרְמָה הוא פנה אל הזֶן מסטר ואמר, 'מסטר, מאסתי בלהיות כל כך טיפש, האם יש דרך בה אני יוכל להבין?' "הזֶן מסטר ענה, 'עליך לשאול שאלה טובה.' "סוק-דו גירד את ראושו וחשב למספר דקות. לאחר מכן אמר, 'בסדר, אתה תמיד מדבר על בודהא, מה זה בודהא?' "המסטר ענה, 'ג'וּק שִים שִי בוּל,' שמעותה 'הבודהא הוא מיינד.' אך סוק-דו לא הבין וחשב שהמסטר אמר, 'גִ'יף שִים שִי בוּל,' שמעותה 'הבודה הוא נעלי קש.' "'איזה קונג-אן מסובך' אמר סוק-דו קשקד קידה אל המסטר ועזב. 'איך בודהא יכול להיות נעלי קש? איך אבין את זה אי-פעם?' "במשך שלוש שנים ניסה לפתור את השאלה הגדולה הזו בזמן שעסק בעבודות הזֶן. לאורך כל הזמן לא ביקש שהזֶן מסטר יסביר לו, רק שמר על השאלה במיינד שלו כל הזמן. לבסוף, מקץ שלוש שנים, כשסחב מעמסה גדולה של עצים במורד הגיבעה בדרך אל המינזר. רגלו ניתקע בסלע והוא עיבד שיווי משקל, נפל ונעלי הקש שלו עפו באוויר. כשנחתו הנעליים על האדמה היו שבורות, סוק-דו הואר**. "סוק-דו התרגש ושמח מאוד. רץ חזרה אל הזֶן מסטר. 'מסטר, מסטר, עכשיו אני יודע מהוא בודהא!' "המסטר הבית עליו ואמר, 'או? אז מהוא בודהא?' "סוק-דו הוריד נעל קש אחת והיכא את המסטר על הראש. "המסטר שאל, 'האם זו האמת?' "סוק-דו ענה, 'כל נעליי נישברו!' "המסטר פרץ בצחוק גדול וסוק-דו הסמיק משמחה." באותו זמן, סוּן-סָּה ותלמידו פרצו בצחוק. לאחר מכן חזרו לאכול את הביצים המתוגנות והצנימים" * will work for you… ** enlighten. תורגם ע"י גל רובינשטיין.
פרק 37 - בודהא הוא נעליי קש, מתוך הספר "עפר על הבודהא" בוקר אחד, לאחר התרגול, ארבעה תלמידים אכלו ארוחת בוקר יחד עם סוּן-סָּה-סוֹאן-סָן ב- "Corner Coffee Shop" שברחוב 21 בניו–יורק. אחד התלמידים סיפר על חוייה שהיתה לו עם כמה מחברי קת הנִיצִירֶן. "המנטרה שלהם, נָם יוֹהוֹ רֶנְגֶא קִייוֹ, נראתה לי כתרגול חזק מאוד. אך ששאלתי אותם מהיא משמעות המילים, הם אמרו שהם אינם יודעים את משמעות המילים ושהמשמעות אינה חשובה, האם זה נכון?" סוּן-סָּה ענה, "בתירגול מסוג זה, הבנת משמעות המילים אינה נחוצה. זה לא חשוב עם אתה יודעה שמנטרה זו היא השם של סוטרת הלוטוס או שקוֹאָן סֶאוּם בוֹסָל הוא השם של הבוּּדִיסָטוָוה אָוָולוֹקִיטֶסְוָורָה." תלמיד אחר אמר, "שמעתי שישנם מנטרות שעוצמה שזורה בהם – אותו צליל בסָנְסקרִית, לדוגמה, חיבור לאנרגיית היקום. זה משנה איזה מנטרה אתה בוחר?" סוּן-סָּה ענה, "שלושה דברים חשובים: קודם כל הסיבה שבשבילה אתה אומר את המנטרה; שנית, אמונה; ושלישית, תירגול מתמיד." "אז אתה יכול לומר קוקה-קולה כל היום, האם זה יעבוד?" "אם משהוא יומר לכם שלמילים קוקה-קולה יש עוצמה ואתם תאמינו בכך, אז קוקה-קולה תעזור לכם*, יש סיפור טוב על כך: "לפני שלוש-מאות שנה בקוראה, היה נזיר ששמו סוֹק-דוּ, משמעותצ שמו 'ראש סלע.' הוא היה מאוד טיפש. הסוטרות היו יותר מידי מסובכות בשבילו, אז הוא החלית ללמוד זֶן. אך גם ישיבת זֶן הייתה מסובכת מידי. אז הו עסק אך ורק בעבודות זֶן, במיתבח ובשדות המינזר. פעמיים בחודש היה הזֶן מסטר נותן שעור דָרְמָה, שתמיד היה ממלא את סוק-דו בבילבול. יום אחד, לאחר שעור דָרְמָה הוא פנה אל הזֶן מסטר ואמר, 'מסטר, מאסתי בלהיות כל כך טיפש, האם יש דרך בה אני יוכל להבין?' "הזֶן מסטר ענה, 'עליך לשאול שאלה טובה.' "סוק-דו גירד את ראושו וחשב למספר דקות. לאחר מכן אמר, 'בסדר, אתה תמיד מדבר על בודהא, מה זה בודהא?' "המסטר ענה, 'ג'וּק שִים שִי בוּל,' שמעותה 'הבודהא הוא מיינד.' אך סוק-דו לא הבין וחשב שהמסטר אמר, 'גִ'יף שִים שִי בוּל,' שמעותה 'הבודה הוא נעלי קש.' "'איזה קונג-אן מסובך' אמר סוק-דו קשקד קידה אל המסטר ועזב. 'איך בודהא יכול להיות נעלי קש? איך אבין את זה אי-פעם?' "במשך שלוש שנים ניסה לפתור את השאלה הגדולה הזו בזמן שעסק בעבודות הזֶן. לאורך כל הזמן לא ביקש שהזֶן מסטר יסביר לו, רק שמר על השאלה במיינד שלו כל הזמן. לבסוף, מקץ שלוש שנים, כשסחב מעמסה גדולה של עצים במורד הגיבעה בדרך אל המינזר. רגלו ניתקע בסלע והוא עיבד שיווי משקל, נפל ונעלי הקש שלו עפו באוויר. כשנחתו הנעליים על האדמה היו שבורות, סוק-דו הואר**. "סוק-דו התרגש ושמח מאוד. רץ חזרה אל הזֶן מסטר. 'מסטר, מסטר, עכשיו אני יודע מהוא בודהא!' "המסטר הבית עליו ואמר, 'או? אז מהוא בודהא?' "סוק-דו הוריד נעל קש אחת והיכא את המסטר על הראש. "המסטר שאל, 'האם זו האמת?' "סוק-דו ענה, 'כל נעליי נישברו!' "המסטר פרץ בצחוק גדול וסוק-דו הסמיק משמחה." באותו זמן, סוּן-סָּה ותלמידו פרצו בצחוק. לאחר מכן חזרו לאכול את הביצים המתוגנות והצנימים" * will work for you… ** enlighten. תורגם ע"י גל רובינשטיין.