התייחסויות מקראיות
דברים פרק י"ח: פסוקים 10-11: לא-יימצא בך, מעביר בנו-ובתו באש, קוסם קסמים, מעונן ומנחש ומכשף. וחובר, חבר; ושואל אוב ויידעוני, ודורש אל-המתים. פסוק 14: כי הגויים האלה, אשר אתה יורש אותם--אל-מעוננים ואל-קוסמים, ישמעו; ישעיהו פרק ג פסוקים 2-3: גיבור, ואיש מלחמה; שופט ונביא, וקוסם וזקן. ג שר-חמישים, ונשוא פנים; ויועץ וחכם חרשים, ונבון לחש. במדבר פרק כ"ג פסוק 23: כי לא-נחש ביעקוב, ולא-קסם בישראל; כעת, ייאמר ליעקוב ולישראל, מה-פעל, יחזקאל פרק כ"א פסוקים 25-28: דרך תשים--לבוא חרב, את רבת בני-עמון; ואת-יהודה בירושלם, בצורה. כי-עמד מלך-בבל אל-אם הדרך, בראש שני הדרכים--לקסם-קסם: קלקל בחצים שאל בתרפים, ראה בכבד. בימינו היה הקסם ירושלם, לשום כרים לפתח פה ברצח, להרים קול, בתרועה--לשום כרים על-שערים, לשפך סללה לבנות דיק. והיה להם כקסום- (כקסם-) שוא בעיניהם, שבעי שבעות להם; והוא-מזכיר עון, להתפש. שמואל א פרק ט"ו פסוקים 22-23: ויאמר שמואל, החפץ ליהוה בעלות וזבחים, כשמע, בקול יהוה: הנה שמע מזבח טוב, להקשיב מחלב אילים. כג כי חטאת-קסם מרי, ואון ותרפים הפצר: יען, מאסת את-דבר יהוה, וימאסך, ממלך. ישעיהו פרק ב פסוק 5-11: בית, יעקב--לכו ונלכה, באור יהוה. כי נטשתה, עמך בית יעקב--כי מלאו מקדם, ועננים כפלשתים; ובילדי נכרים, ישפיקו. ותמלא ארצו כסף וזהב, ואין קצה לאצרתיו; ותמלא ארצו סוסים, ואין קצה למרכבתיו. ותמלא ארצו, אלילים: למעשה ידיו ישתחוו, לאשר עשו אצבעתיו. וישח אדם, וישפל-איש; ואל-תשא, להם. בוא בצור, והטמן בעפר, מפני פחד יהוה, ומהדר גאנו. עיני גבהות אדם, שפל, ושח, רום אנשים; ונשגב יהוה לבדו, ביום ההוא.