ואני גם לא מבין...
מה את צריכה שיגידו לך בשביל שתביני ששיר כלשהו הוא גאוני? אין פה איזה קריטריונים שעושים שיר גאוני, ככה אני רואה את זה לפחות. אמנם יש שירים שהם גאוניים לכל הדיעות. וכך גם אקוס לדעתי. אבל בעיקרון את תחליטי אם שיר כלשהוא הוא גאוני הוא לא. ואם כבר, מה גאוני באקוס? קודם כל, הבניה של השיר...איך שהוא בנוי, איך שהוא נשמע. האנטי-וירטואוזיות...גילמור מנגן שם כ"כ ענוג, זה שיר של 23 דקות שבחיים לא יימאס לי ממנו, ואף שניה בו לא משעממת. הקול של גילמור ורייט ביחד, ההשתלבות של הקולות. והנה קטע מתוך ביקורת לאלבום Meddle, שלקוח מתוך האתר רוק מתקדם של אורי ברייטמן, הביקורת נכתבה על ידיו גם כן: "אחד היהלומים שבכתר הרפטוארי של הלהקה, מאז ומעולם, היא היציאה Echoes, שאורכה 23 וחצי דקות, וצורתה כשל פואמה סימפונית, המשלבת באופן אורגני את יסודות הבלוז האמריקני ויסודות המוזיקה הקלאסית הרומנטית של אירופה. רוג'ר ווטארס, למשל, אמר שזה החלק היחיד באלבום שהוא באמת העריך, פתיחתה של היצירה("פינג!") שנשמעת כמו טיפת מים במערת נטיפים, נולדה במקרה, הפכה לאפקט, והתניעה את כל מה שבא אח"כ, באופן ספונטני למדי, גרסא ערוכה, קצרה יותר(16 וחצי דקות בלבד)הופיעה באלבום האוסף Echoes, וכדאי לא להתבלבל ביניהן, שכן הגרסא הארוכה היא המקורית." "הסיבות המרכזיות שבגללה נותרה היציאה Echoes כ"כ פופולרית ונגישה הן: א)פששטות מלודית והרמונית ב)ויתור מודע על מפגני וירטואוזיות מרתיעים ג)טמפו נמוך(מהירות נגינה איטית) ד)מבנה לוגי, סדר ומעגלי. ה)קטעי שירה מאז'וריים, העוסקים בנושאים חביבים ונעימים כמו הים, השמש שקיעות וזריחות"