תרגילי וייסות חושי לדוגמא למבוגרים

duli44

New member
תרגילי וייסות חושי לדוגמא למבוגרים

היי כולם!!

מישהו יכול לתת לי רעיונות\הפניה למאמרים לתרגילי וייסות לנער עם אוטיזם בתפקוד גבוה. הבעיה שלו היא שהוא קופץ מדבר יחסית מהר(אבל בצורה מובנת) וקופץ מנושא לנושא(קשה לו להיות מרוכז בנושא דח ספציפי). לדוגמא, הוא יכול לראות אותי ולדבר איתי על מזג האויר ואז בזווית של העין לראות מישהו אחר ומיד לגשת אליו ולדבר איתו על נושא אחר לחלוטין.
בנוסף יש לו נטייה לחזור על משפטים קבועים(קורה בסיטואציות שונות).

חשוב לי לציין שממש לא מנסים לשנות אותו(זה חלק מהיופי שבו ) והוא מאוד מאוד אהוב ומקבלים אותו כמו שהוא. הוא נער חכם ומקסים ובאמת משתדל, בגלל זה חשוב לי למצוא תרגילי וייסות או הפנייה לתרגילי וייסות עבורו.



תודה לעוזרים וחג שמח
 

SMADAR55

New member
האם אתה משוכנע שלנער יש בעיה של ויסות חושי?

מספר שאלות:
א. האם יש לבן בעיות קשב וריכוז?
ב. איך הוא מסתדר בלימודים? באיזו מסגרת חינוכית לומד?
ג. במידה ויש לו בעיית קשב וריכוז- האם הוא מקבל טיפול תרופתי כלשהו?
ד.. האם הקפיצה מנושא לנושא היא בסיטואציות שונות ובמקומות שונים, בזמנים שונים במהלך היום?
ה. האם הוא קופץ בפתאומיות לנושא אחר גם אם אין גורם חיצוני שמסיח את דעתו במהלך השיחה? (אצל בני שהוא צעיר יותר מבנך- זה קורה המון. תוך כדי שיחה הוא משנה את נושא השיחה בלי מילות קישור מתאימות כמו "נזכרתי במשהו" , "זה מזכיר לי ש.....", הוא עובר לדבר על חוויה שקרתה למשל לפני חצי שנה ומצפה שהפרטנר לשיחה יבין מיד על מה הוא מדבר!).

אין לי תובנות והצעות. אני מאמינה שאופן החשיבה והפעילות המוחית אצל הילדים שלנו שונה מעט משלנו. אני לא בטוחה שיש תרגילים שיכולים לסייע במקרים אלו, אבל אשמח לשמוע מהורים אחרים .

לגבי חזרה על משפטים קבועים בסיטואציות שונות- זה מאוד נפוץ לדעתי אצל ילדים על הספקטרום. מאוד עוזר להם בחיים להשתמש בתבניות קבועות - משפטים קבועים, התנהגות קבועה. אולי אפשר לסייע לו ולהדגים לו כיצד יכל להגיב אחרת בסיטואציה שהייתה (להרחיב לו את מגוון התבניות הקבועות שבהן משתמש).
 

TikvaBonneh

New member
ציינת תופעות שונות עם תרגילים שונים

לגבי הקושי להתרכז, חשוב להקפיד על שנת לילה טובה, לפחות שמונה שעות, ועל שיגרה של פעילות גופנית אירובית יומיומית, למשל חצי שעה ריצה כל בוקר.
לגבי חזרה על משפטים קבועים, לחבר אותו מיד לכאן ועכשיו. לשאול שאלה עניינית. למשל: "רוצה לאכול משהו?". לעיתים רחוקות אפילו הצלחתי לחבר את הכאן ועכשיו עם הרפליקה שלו, אבל צריך להיות ממש יצירתיים בשביל זה.
 

TikvaBonneh

New member
קריאה בנושא

ממליצה לך לעיין בספר "טיפול באוטיזם", של מיכאל בן צבי. יש שם תרגילים ותכניות.
 
למעלה