goshdarnit
New member
תרגיל - אפיון ועלילה - 6
דמות היא אוסף הפעולות שלה. טענתי בתרגיל הקודם שהאמירה הזאת נכונה לכל דמות. בתרגיל הזה אני רוצה שתוכיחו את הנקודה שלי. תנו לי תקציר של סיפור/ספר שבו הדמות המרכזית פוגשת הרבה דמויות מינוריות (בעלות תפקיד קטן). כל דמות מינורית נכנסת לחייה של הדמות המרכזית לזמן מוגבל בלבד, עוזבת (באיזה אופן שתרצו) את הדמות המרכזית ולעולם לא חוזרת. למשל: מישהו מגיע לעיר זרה, ופוגש מספר לא מבוטל של דמויות שונות; מישהו יורד לגיהנום (או עולה לגן עדן) בחיפוש אחרי משהו, ובדרך פוגש הרבה דמויות מוזרות; מנהל בית ספר שעובר במסדרון ונתקל בדמויות מגוונות; וכן הלאה. כל דמות מהדמויות המינוריות האלה צריכה להיות דמות מלאה, כהגדרת הביטוי בשורה הראשונה של התרגיל. כלומר, לא מעניינת אותי ההיסטוריה של הדמות, אני לא רוצה לדעת מה היא עשתה פעם, ואיזה עבר עמוק ועשיר יש לה - אני מכיר אותה, מגדיר אותה, אוהב אותה, שונא אותה, ומאמין בה על פי הפעולות שהיא פועלת בלבד. על סמך מה שאני רואה בלבד, אני צריך לצאת עם התחושה שלפניי דמות מלאה. הדרך הכי יעילה לעשות את זה היא לעבוד על ניגודים, כפי שהסברתי ב'אפיון ועלילה - 4'. זאת הטכניקה עליה אנחנו עובדים. אני רוצה שתפנימו גם את הטכניקה וגם את המחשבה שצריך להפעיל אותה על כמה כל הדמויות בסיפור. בהצלחה.
דמות היא אוסף הפעולות שלה. טענתי בתרגיל הקודם שהאמירה הזאת נכונה לכל דמות. בתרגיל הזה אני רוצה שתוכיחו את הנקודה שלי. תנו לי תקציר של סיפור/ספר שבו הדמות המרכזית פוגשת הרבה דמויות מינוריות (בעלות תפקיד קטן). כל דמות מינורית נכנסת לחייה של הדמות המרכזית לזמן מוגבל בלבד, עוזבת (באיזה אופן שתרצו) את הדמות המרכזית ולעולם לא חוזרת. למשל: מישהו מגיע לעיר זרה, ופוגש מספר לא מבוטל של דמויות שונות; מישהו יורד לגיהנום (או עולה לגן עדן) בחיפוש אחרי משהו, ובדרך פוגש הרבה דמויות מוזרות; מנהל בית ספר שעובר במסדרון ונתקל בדמויות מגוונות; וכן הלאה. כל דמות מהדמויות המינוריות האלה צריכה להיות דמות מלאה, כהגדרת הביטוי בשורה הראשונה של התרגיל. כלומר, לא מעניינת אותי ההיסטוריה של הדמות, אני לא רוצה לדעת מה היא עשתה פעם, ואיזה עבר עמוק ועשיר יש לה - אני מכיר אותה, מגדיר אותה, אוהב אותה, שונא אותה, ומאמין בה על פי הפעולות שהיא פועלת בלבד. על סמך מה שאני רואה בלבד, אני צריך לצאת עם התחושה שלפניי דמות מלאה. הדרך הכי יעילה לעשות את זה היא לעבוד על ניגודים, כפי שהסברתי ב'אפיון ועלילה - 4'. זאת הטכניקה עליה אנחנו עובדים. אני רוצה שתפנימו גם את הטכניקה וגם את המחשבה שצריך להפעיל אותה על כמה כל הדמויות בסיפור. בהצלחה.