תרגיל היסטורי...

רילקס, הנה מיקוד השאלה...

בקטע הזה, מה לא בסדר: כאמור, החל באטלנטה 1996 החלו משתתפים בתחרויות האופניים טובי הרוכבים בעולם. באטלנטה זכה במירוץ אופני הכביש מיגל אינדוארין מספרד, אלוף הטור דה פראנס חמש פעמים. השתתפותם של הרוכבים המקצוענים באולימפיאדה מעלה את רמת התחרויות ואת העניין בהן. גם בסידני 2000 נטלו חלק בתחרויות מיטב הרוכבים המקצוענים, כולל האיש והאגדה לאנס ארמסטרונג שרק סיים לחגוג זכייה שישית ברציפות מדהימה והיסטורית בטור דה פראנס. שלא כהרגלו, אגב, הסתפק לאנס, במדליית ארד במירוץ אופני הכביש.
 

talctalc

New member
סידני 2000 היה קצת לפני

הזכייה השישית של הטקסאני אלא אם כן הפסיקים מטעים ואז יצאתי פארש כי מדברים על הזכייה כמשהו עדכני בהקשר לתחרות מהעבר. נו טוב...פריווילגיות של שטיחונים
. מותר לנו לטעות בפורומים של כביש. (חוץ מזה יש שם עוד טעות. הם קראו ללאנס ארמסטרונג איש. הוא הרי סופר-איש.)
 
קלודן זכה בארד בסידני

ארמסטרונג לא הגיע בין הראשונים. ונדמה לי שאינדוראין זכה בזהב באטלנטה אבל בנגד השעון ולא במירוץ כביש.
 
אפשר לסמוך על אודי...

ארמסטרונג הגיע במקום 13 ואינדוראין בכביש היה עשרים ומשהו (פסקאל רישאר השוויצרי הוא שזכה). שלחתי להם תגובה, שלא פורסמה. וטל, שאלה גם אליך: אתמול שמעתי בחדשות על מדד הטלטק: זה אתה, או מישהו מבני משפחתך?
 

talctalc

New member
ברור שיש קשר

הכל היה רעיון שלי, כשהבנתי סוף סוף את מה שעומד מאחורי תוכנית הלימוד עם הבדידים ביסודי (שנת 1984 אם אני לא טועה) הבעיה שהמורה שלי באותן שנים גנבה לי את הרעיון. לפחות את הקרדיט השאירו לי
 
לחובבי ארמסטרונג

הסיפור שלו על איך הוא פיספס מדליה בגלל שמכשירי הקשר לא עבדו.
 

Gspin

New member
תודה על הכתבה

לדעתי, זה מה שיפה בספורט הזה דהיום. הרוכב עסוק בחריכת אספלט ויש צוות שלם לידו שעסוק באסטרטגיה. כמו יחידת עילית, בדרכה להשיג מטרה... צריכים להיות גם חכמים, חוץ מיפים ומוכשרים.
 
דוקא אני לומד מהסיפור הזה את ההפך

שלא משנה כמה אתה טוב וכמה מוחות עומדים מאחוריך, בסוף בגלל איזה תקלה טכנית קטנה כל העסק מתחרבן. דרך אגב, אני בטוח שבכל מירוץ יש סיפורים דומים על רוכבים שפספסו את הבריחה המכריעה בגלל איזה שטות. אנחנו בדרך כלל לא שומעים על כך, כי אותם רוכבים לא ניצחו ולכן אף אחד לא רץ לראיין אותם. דרך אגב, הסיפור הזה מדגים את הויכוח שקיים בין אוהדי האופניים. חלקם מתנגדים לקשר/רדיו שיש לרוכבים ולמנהלים שלהם וטוענים שהמירוץ הוא יותר "אמיתי" כאשר כל רוכב הוא כמו חייל בשדה הקרב שצריך לקבל החלטות רק לפי מה שהוא רואה ושומע בשטח ואין לו גנרלים שיספרו לו מי נמצא איפה ויתנו לו הוראה בדיוק באיזה רגע לתקוף. לעומתם, יש כאלו שטוענים שהיכולת להעביר מידע לרוכבים הופכת את המירוצים למעניינים יותר מבחינה טקטית ונותנת אפשרות לרוכבים ולקבוצות ליצור מהלכים מעניינים שאחרת לא היו נוצרים. אני ראיתי רק מירוצים בעידן החדש ולכן קשה לי לשפוט, אבל נראה לי שאני בעד הגישה שתומכת בשימוש בקשר עם הרוכבים. מה גם שנראה לי קשה להלחם בטכנולוגיה המודרנית - מספיק יש את הסמים שגם איתם הענף לא מצליח להתמודד.
 

ido mazor

New member
גם התיאור של אופני הרים מטומטם....

"חידוש נוסף במשחקי אטלנטה היה צירופו של מירוץ מסוג חדש - אופני הרים - הכולל רכיבה בכבישים, בשדות, באדמה ובשבילי חצץ." התיאור מתאים הרבה יותר למירוצי סייקלו-קרוס מאשר למירוצי XC....
 
למעלה