תשובה לבעית שינה

תשובה לבעית שינה

היי עינת שאלתי היתה שיש לי ילד בן שנתיים מהיום השוא נולד לא ישן בלילות מיתעורר בבכי דופק את הראש בכרית רוקע ברגליים והידיים מיסתובב במיטה כמו מחןגים של שעון סביב סביב ושאני כבר תשושה אני לוקחת אותו אלי למיטה אבל גם לידי אין שינוי משמעותי הינו אצל רופא הפרעות שינה לאחר אולי חמש דקות אמר שזה על רקע היתנהגותי והפנה למעצב היתנהגות שינה הינו אצלו אבי שדה בטח את מכירה? לאחר שהוצמד לילד שעון למשך שבוע הוא אמר שאין ספק שישנה בעיה אבל בגלל שהוא סובל מדלקות אוזניים ושקד שלשי מוגדל אולי זה שייך ביקש שנעבור את הניתוח ואם זה ימשך לחזור אליו.עברנו את הניתוח זה לא עבר עדיין ממשיןך לצערי הרב הביקורים אצלו מאוד יקרים וכרגע אין באפשרותי לחזור אליו. שאלתי היתה אולי לך יש פיתרון לעזור לי? אני כבר מיושת וקורסת את ענית לי לראות את התשובה שענית לאמא נועה וכתבת לה להיות עיקבית ולא להביא את הילד למיטה שלה אך אצלי זה שונה כמו שצייתי גם אם אני מביאה אותו לידי הוא עדיין לא רגוע בוכה מסתובב ודופק את הראש בכרית מה עלי לעשות? אנחנו ישנים הותו חדר אני רוצה לציין שהיום העברתי אותו לחדר אחר למיטה שלו היה קשה להרדים אותו קראתי לו סיפור ולחר מאבקים הוא נירדם נקווה שיעור הלילה טוב הלוואי אני גם ישנה היום לידו בחדר לראות איך נעבור את זה מבקשת את עזרתך תודה
 
לשלול בעיות רפואיות ופזיולוגיות ואז...

שלום אפרת, לפני שאני נותנת לך הדרכה חייבים לשלול בעיות רפואיות ופזיולוגיות. יחד עם זאת, מענה רציני ומקצועי לשאלתך אוכל לתת רק אחרי הבנה של תמונה כוללת יותר. ספרי לי איך הילד מתפקד במהלך היום? האם הוא ערני? פעיל? חיוני? מהן תכונות האופי שלו? האם הוא יודע להתעסק עם עצמו או זקוק שכל הזמן מישהו יהיה לידו ויעסיק אותו? האם הוא ילד שבדרך כלל משתף פעולה או מתנגד? איך היית מגדירה את מערכת היחסים שלכם בבית? איך האווירה בבית? רגועה ושלווה עם טונים שקטים או עצבנית ורועשת עם טונים גבוהים? איך היחסים שלך עם בן זוגך? האם הילד הולך למסגרת של גן? מה מספרים עליו? עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
,תשובות לשאלות לבקשתך

היי עינת אז הנה התשובות.הילד בריא מבחינה רפואית ילד ערני מאוד פעיל מאוד לא נח לרגע מלא אנרגיות ילד מאוד חכם אך בד בבד חם מזג מפונק מכול הסובבים אותו עקשן משתף פעולה בכול יודע לשחק ולהעסיק את עצמו לבד אך לא תמיד כשנולד בטיפת חלב אמרו לי בגלל שהוא מאוד קטן נולד משקל נמוך אז הוא חייב הרבה חום ומגע גוף שלי ולדעתי זאת גם בעיה ש יותר מדי קשור אלי במשך היום נימצא במעון הגננות מספרות על ילד מאוד פיקח וגם מפונק האווירה בבית די מישתנה לפעמים רגוע ולפעמים ישנה מתיחות על הא ודא מה גם שאני מאוד מתוחה בגלל לילות לבנים ועבודה מחוץ לבית אז לפעמים זה נותן את אותו יש גם לציין שלבעלי ילדים מנישואיו הקודמים שסובלים שנהים בעיות קשב וריכוז והם נימצאים בחזקתנו שלושה ימים בשבוע כולל לינה וגם פה קשה לי ואני לפעמים לא יודעת איך להיתמודד איתם וגם פה ישנה מתיחות למרות שעם בני אני מנסה ומצליחה למגר את התיסכול שלי מהם אני מאוד מודה לך מצפה לתשובה בכליון עניים .תודה
 
יש קשר הדוק בין חוויות היום לתפקוד בלילה

שלום רב אילת אפרת, על פי הגישה האדלריאנית יש 3 גורמים סביבתיים, חיצוניים, שמשפיעים על התפתחות אישיות הילד : ( יחד עם הגנטיקה) 1. האווירה בבית שכוללת מערכת יחסים בין בני הבית ובין בני הזוג,למשל, האם יש יחסי כבוד וסובלנות או בקורת וזלזול. מתוך היחסים הילד לומד ערכים כמו: התחשבות, האם כדאי לו להיות עצמאי(או יש מי שיעשה במקומו) ועוד. האווירה בבית מלמדת ומדגימה האם בני אדם רגועים לחוצים? איך פותרים קונפליקטים בשיתוף, התיעצות וקבלת החלטות משותפות או יש מי שקובע ומחליט באופן שרירותי. 2. המערך המשפחתי= הדינאמיקה של היחסים בין האחים.(כולל כמובן אחים למחצה) 3. דרכי חינוך= הדרך המעשית בה נוקטים ההורים על מנת לחנך את הילדים: פינוק או חינוך לעצמאות, דאגת יתר או מאפשרים להתנסות ולחוות את החיים, עידוד או ביקורת, ציפיות על תנאי או קבלה כולית של הילד הכוללת קבלה ללא תנאי של מחשבותיו רגשותיו ומעשיו. הילד חווה את שלושת הנ"ל בבית. ומהם הוא מסיק מסקנות איך עליו להתנהג כדי להרגיש בעל ערך ובעל משמעות וכדי למצוא מקום בטוח ולהרגיש אהוב רצוי ונחוץ. האם עליו לשתף פעולה, להיות עקשן? לדרוש ולתבוע? וכו'. לרשמי היום יש השלכות על הלילה. הם מעובדים בלילה. לכן, אני חושבת שעליכם ללמוד את הנ"ל בהרחבה. הורים יכולים להשפיע רבות על הלך הרוח הנפשי של הילד במהלך היום. הלך רוח זה ישפיע על תפקודו בלילה. למשל, בקבוצות הורים לומדים איך לתת לילדים התיחסות יזומה כשמתאים להורה ולא להיכנע לדרישות בזמן ובמקום לא מתאימים. איך לא להיאבק ולא להיכנע ( כדי שילד לא יצטרך לבטא עצמו בכוח- ולהיות עקשן) איך לאפשר לילד לעשות את מה שהוא יכול ויודע במקום לעשות במקומו כדי שהוא יהיה אחראי ועצמאי. איך לבסס את בטחונו בקשר אתכם ובעצמו? על ידי שיתוף, התיעצות והעצמה. בודקים יחד את האווירה בבית . אווירה כאמור משפיעה על עולמו הרגשי ועל תפקודו (ביום ובלילה). אפשר ללמוד איך לבנות אווירה מזינה. ועוד ועוד. הורות זו משימת חיים מאתגרת ומורכבת. יש קשר הדוק בין מה שאתם עושים וחווים ביום לבין מה שקורה בלילה. מה דעתך להצטרף לקבוצת הורים לומדת ולעבור תהליך שיאפשר לך לעשות שינוי שיעזור לכל אחד מיכם בנפרד ולכולכם יחד. עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
הדרכה הורית

היי עינת תודה על התשובה יש בזה משהו שני שאלות לי אלייך 1. אני גרה בקריות היכן אני אוכל למצוא קבוצה קזות.2.מה אני בנתיים עושה בלילות העברתי אותו למיטה לבד בחדר ניפרד כבר יותמיים ואני ישנה איתו האותו חדר כי כאמור הוא מיתפרע בלילה ובוכה תודה לך
 
שתי מחלקות לחינוך :כיבוי השרפות ומחלקת הבנייה

שלום רב, אני מחלקת את תפקיד ההורה לשתי מחלקות: "מכבה האש" ו"הבנאי". כרגע את נדרשת להיות בתפקיד "מכבה השרפות " ולהגיב כמו שאת יודעת ועושה. במקביל אני מזמינה אותך להתקשר למכון אדלר, שלוחת חיפה ולדבר עם אילונה ענבר או עם אתי הם יתנו לך פרטים לגבי תשובה רלוונטית. הלימודים בסדנא יאפשרו לך להיות הורה יוזם " הבנאי". בהצלחה, עינת גבע, יועצת משפחתית.
 
למעלה