תשובה לננהf מד"ר ריקי עובדיה

shmuely20

New member
תשובה לננהf מד"ר ריקי עובדיה

ננה שלום, כדי לבנות תוכנית כישורים חברתיים אני תמיד מבקשת להכיר את הילד. בעבודה שלי עם ילדים עם PDD ואספרגר אני פוגשת את ההורים ואנשי הצוות החינוכי. מעבר להתרשמות שלי לגבי הצרכים המיוחדים של הילד, אני מקבלת אינפורמציה חיונית מההורים ומהמורים לגבי מצבים חברתיים שבהם קל לילד לתפקד, ומצבים שמהווים בעיה. ולכן, לשאלתך, חשוב להבין בדיוק באיזה מצב הבן שלך מתקשה לגלות אמפטיה, להבין אחרים וכו', כדי אפילו לתת "טיפים". חלק מהילדים שאני עובדת אתם מאד אינטלגנטים עם קשיים חברתיים משמעותיים. יש ילדים עם אספרגר שבאים לטיפול משותף עם ילד אחר (ללא קשיי תקשורת) מהכיתה, שנבחר "למשימה" ביחד עם ההורים, כשהיעד הוא לעזור בשילוב מלא (משחקים או אינטראקציה בכיתה, בחצר ביה"ס או בבית). לדעתי, כדי לבנות תכנית טובה כדאי למצוא מטפל מתאים (פסיכולוג, קלינאי תקשורת) שיכיר את המשפחה שלכם והצרכים הספציפיים שלכם. לגבי חומר באינטרנט, אינני מכירה את ה- coaching cards. שני ספרים עם רעיונות פרקטיים לחיי היומיום שאני ממליצה עליהם הם: /Incorporating Social Goals in the Classrom/Rebecca Moyes וכמובן: Asperger's Syndrome/Tony Attwood שני הספרים בהוצאת Jessica Kingsley Publishers יופי של רעיונות. אשמח לשמוע אם יש עוד שאלות. להת' ד"ר ריקי עובדיה, ק"ת
 
למעלה